Koudekerk geeft wedstrijd in twee minuten weg.

Gouda 1

Jeroen Toonen (kopbal)
Jeroen Toonen
Jeroen v/d Berg
Jessy Hoekstra
Nadir Tanoti
Tom van Hoogstraten (schot)
Laurens Borg (lob)
Yannik Angkotta
Rens van Erk
Hassan Ouahabi
Jilles Oostrom

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

9 mei 2015 14:30

Winter, A.E. de

Opstelling

Een klein herstel liet Koudekerk zien na rust tegen Gouda wat in de eerste helft de betere ploeg was, maar na de gelijkmaker gaf Koudekerk in twee minuten de wedstrijd weg met persoonlijke fouten. Volgende week moet de ploeg weer echt aan de bak voor de nacompetitie. Dan heeft de ploeg vier wedstrijden om het seizoen toch nog mooi te laten eindigen.

Alex Redel hield alle spelers die zich heen kaart meer konden veroorloven aan de kant in de laatste competitiewedstrijd. Zodoende hoopt hij volgende week met zijn sterkste elftal aan de nacompetitie te beginnen. Gouda moest winnen om er zeker van te zijn dat het het niet zou degraderen. Bij winst was het niet meer afhankelijk wat Roodenburg deed en zou het de promotie/degradatie wedstrijden gaan spelen. De Leidse ploeg zou dan, ongeacht het resultaat, volgend seizoen in de vierde klasse uitkomen. Dat Gouda ergens voor kwam liet het vanaf het eerste fluitsignaal merken. Al binnen een halve minuut kreeg het een levensgrote kans op de openingstreffer maar Tom van Hoogstraten wist de bal niet in het lege doel te krijgen. En dat was pas de eerste kans. In het eerste kwartier had de bezoekende ploeg zeker vier honderd procent kansen om zeep geholpen. Koudekerk, wat op lijn speelde achterin, kon daar maar weinig tegenover stellen. Na een half uur kwamen de bezoekers dan wel op voorsprong. Vanuit een vrije trap was het Jeroen Toonen die de bal in de verre hoek kon binnen koppen, een voorsprong die volledig verdient was op dat moment.  Slachtoffer van deze desastreuze eerste helft werd Fabian Roosenbrand, de enige verdediger van de normale verdediging speelde een uiterst ongelukkige eerste helft en werd al voor de rust vervangen door Akke Pennin. Koudekerk was blij dat het maar 0 – 1 was bij rust.

Na de rust leek er enig herstel te zijn bij Koudekerk, uit een corner van Rick van Tol kopte Mike van Velzen de gelijkmaker binnen en sloeg de angst toe bij Gouda. Dat resulteerde tot een fase waarin Koudekerk beter werd, niet dat het beter ging spelen maar Gouda werd gewoon zenuwachtig. Mede ingegeven door de stand in Leiden besloot het over te gaan tot een alles of niets spelletje. Ingegeven door een zeer sterk spelende Laurens Borg zocht het steeds meer de aanval. Vaker probeerde het via een lange bal de spitsen te bereiken en toen Richard van Heijningen volledig de mist in ging met het openzetten van de buitenspelval  was het Tom van Hoogstraten die nu wel deed wat hij in de eerste minuut na liet. Hij schoot de bal snoeihard langs Mitchel Goudkuil en bracht zijn ploeg weer aan de leiding. Nog geen minuut later was het al weer raak toen het verdedigen bij koudekerk er uiterst knullig uitzag. Laurens Borg kreeg de bal op zijn voet en met een uiterst slim wippertje bracht hij de beslissing in de wedstrijd. Want de derde tegentreffer kwam Koudekerk niet meer te boven en de vreugde bij Gouda was dan ook groot, op eigen kracht was degradatie , vooralsnog, voorkomen wen mag de ploeg met een goed gevoel beginnen aan hun toetje om in de derde klasse te blijven. Koudekerk begint volgende week aan het toetje om juist uit de derde klasse te komen. G.D.A. is de tegenstander en die kent de laatste weken al net zo een belabberde reeks als Koudekerk. Ook spelers gespaard?. Volgende week begint Koudekerk met een thuiswedstrijd aan het tweeluik met G.D.A. Een week later zal op sportpark Madestein de beslissing gaan vallen wie er door zal gaan naar de finale wedstrijden.