Koudekerk behoud een Kagia complex.

Kagia 1

Niels Ganzevles
Niels Ganzevles (penalty)
Dirk-Jan Ligtenberg
Rens Lamboo
Timo Sluymer (schot)
Ruud Heuseveld (schot)
Rens Lamboo (schot)
Pascal Timmermans
Stephan Tulen
Ruud Heuseveld
Bas Zonneveld
Rens Lamboo (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

2 mei 2015 14:30

Lith, S.J.P.M. van

Opstelling Koudekerk 1

Uitwedstrijden bij Kagia, het is vrijwel altijd hetzelfde verhaal voor Koudekerk. Het begin is wel aardig en zijn er een paar kansjes maar voor de rust is met meestal wel gelopen en weet men dat er weer niet zal worden gewonnen in Lisserbroek.

Ook vandaag was het weer hetzelfde liedje. Koudekerk begon aardig. Met het gemis van Ruben v/d Berg (Blessure), Sidney de Schepper (Geschorst) en Richard Zijderveld (gespaard)Stonde er een achterhoede die er, op zijn minst gezegd, vreemd uitzag. Fabian Roosenbrand stond in het centrum naast Christian Vergunst en Simon van Leeuwen zag broer Mark als linksachter spelen. Toch was dat niet het probleem, Koudekerk kreeg via Roy v/d Berg de eerste kansjes en er leek niets aan de hand voor Koudekerk. Tot de dertigste minuut. Dirk-Jan Ligtenberg ging op de bal staan en kwam ongelukkig ten val, met als gevolg een flinke knie wond. Groot was echter de verbazing bij een ieder toen scheidsrechter van Lith de bal op de stip legde. Waar iedereen kon zien dat er van een overtreding door Fabian Roosenbrand geen sprake was was van Lith als enige een andere mening toegedaan. Niels Ganzevles nam het cadeautje dankbaar in ontvangst en schoot vanaf elf meter de openingstreffer onberispelijk achter Mitchel Goudkuil. Eigenlijk was dit de beslissing want met de rust was het via treffers van Timo Sluymer en Ruud Heuseveld 3 – 0.

Na rust veranderde er weinig. Koudekerk maakte een lamgeslagen indruk en kwam amper in de buurt van het doel van Sander Goudriaan terwijl Mitchel Goudkuil het een stuk drukker had. Met gon een half uur te spelen wisselde Alex Redel de broers van Leeuwen verlieten het veld en werden vervagen door Richard van Heijningen en Yvar de Groot. Hopend op een wonder. Maar nauwelijks in het veld zagen de invallers dat Kagia weer met scherp schoot. Invaller Rens Lamboo knalde de vierde treffer achter Mitchel Goudkuil en toen in het laatste kwartier Christiaan Vergunst zich liet foppen Ajay Malhi ging van Lith mee in de show en legde de bal voor de tweede keer op elf meter. Lamboo stuurde Goudkuil de verkeerde hoek in en zette Koudekerk op een achterstand die pijn deed aan de ogen. 5 – 0. Pas in de slotfase lukte het Mike van Velzen om iets terug te doen en de hatelijke nul van het score bord te schieten. Dat was dan ook het enige positieve van Koudekerk kant aan deze middag.

Volgende week speelt Koudekerk tegen Gouda de laatste competitiewedstrijd. De Goudenaren strijden tegen rechtstreekse degradatie en zullen met een alles of niets instelling naar Koudekerk komen. Wellicht dat Koudekerk wakker kan schudden want gezien de laatste wedstrijden kon de komende nacompetitie wel eens op een fiasco uitdraaien. Misschien iets voorbarig om dit te roepen maar dat er een knop om moet is duidelijk. Begin dan maar zaterdag tegen Gouda.