Koudekerk zakt na goed begin ver weg.

Floreant 1

Frank de Bruijn
Sander van Steensel (schot)
Bart Houdijk
Bruce Tol
Frank de Bruijn
Bart van Herk
Simon van Klaveren
Jeffrey Hilgeman
Tony Warmerdam
Tim Tempelaars
Jeffrey Hilgeman
Bruce Tol
Tom Radder

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

25 april 2015 14:30

Mirjavanmard, M.

Opstelling Koudekerk 1

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Floreant had Koudekerk nog een theoretische kans om kampioen te worden in de 3e klasse. Na afloop van de teleurstellende wedstrijd tegen Floreant kan het vizier volledig op de nacompetitie. Wel is het zaak om de komende twee wedstrijden tegen Kagia en Gouda  met beter spel en een beter resultaat af te sluiten om de nacompetitie met vertrouwen in te gaan.

Met Richard van Heijningen op de plaats van de geblesseerde Ruben van de Berg, Simon van Leeuwen op de plaats  Richard Zijderveld, Mitchel Jansen in plaats van Yvar de Groot en Mark van Leeuwen op de plaats van Akke Penning  startte Koudekerk  uitstekend aan de wedstrijd. Al in de eerste minuut van de wedstrijd liet Mark van Leeuwen zijn directe tegenstander zijn hielen zien. De verdediger kon niets anders dan aan Mark zijn schouder hangen. Als Mark  gaat liggen is dat geheid een penalty. Mark ging echter door en gaf een pass in de voeten van de tegenstander.

In de 2e minuut van de wedstrijd was het wel raak. Mike van Velzen wist de bal uitstekend neer te leggen voor de goed ingeschoven Erwin de Best en deze schoot met een bekeken trap de 0-1 binnen.

Floreant dat al onzeker en met weinig vertrouwen aan de wedstrijd begon wankelde . Koudekerk was op iedere positie beter en wist elkaar met goed combinatiespel gemakkelijk te vinden. De eerste kans na een klein kwartier spelen voor Floreant was direct een grote toen Richard van Heijningen onbedoeld met en kopbal Simeon van Klaveren(Familie van ……..) vrij voor keeper Mitchell Goudkuil zette. Zijn schot ging echter naast.

De fase hierna liet Koudekerk een 3 tal mogelijkheden om de score verder uit te bouwen onbenut. Schoten van Mike van Velzen (over) en een goede redding van de keeper hadden een beter lot verdiend. Fabian kreeg na 38 minuten nog een uitstekende kans om de voorsprong verder uit te bouwen. Zijn schot ging helaas rakelings naast langs de aan de grond vastgenagelde keeper Mitchel Snoek.

Hierna zakte Koudekerk weg. Floreant werd feller in de duels en Koudekerk kon het niet opbrengen om een tandje bij te zetten. Slap verdedigen van Fabian Roosenbrand, die uitstekend aan de wedstrijd begon, stelde Sander van Steensel in staat om Floreant naast Koudekerk te schieten. Scherp vlaggen van Henk Griffioen voorkwam zelfs dat we met een achterstand de rust in zouden gaan.

De gelijkmaker maakte veel los bij Floreant. De Boskopers hadden duidelijk zelfvertrouwen getankt en startte zeer geïnspireerd aan de tweede helft. Koudekerk kreeg nog wel de eerste grote kans in de tweede helft . De keeper van Floreant schoof de bal zo in de voeten van Mark van Leeuwen, maar in plaats van kalm te blijven schoot Mark de bal wild over de goal van de keeper Snoek.

Tien minuten na rust was het Floreant dat verdient op voorsprong kwam. Zonder dat er ook maar een verdediger in de buurt was kon Bart Houdijk van dichtbij de 2-1 binnen tikken.

Een minuut later had Roy van de Berg de 2-2 op het hoofd na een uitstekende hoekschop van Erwin de Best. Keeper Snoek redde uitstekend.

In de 60ste minuut greep trainer Alex Redel  in.  Akke Penning kwam in het veld voor Erwin de Best.

3 minuten later wist Floreant de wedstrijd te beslissen. Na een splijtende pass van Bruce Tol op Frank de Bruin liet hij de mogelijkheid niet onbenut om op het doel van Mitchell Goudkuil af te gaan en schoot beheerst de 3-1 binnen.

Hierna volgde een fase waarin Koudekerk onherkenbaar slordig en ongeïnspireerd in het veld stond.

Rick van Tol kwam nog in het veld voor Mitchel Jansen, maar ook Rick kon het tij niet meer keren.

Na opnieuw slap verdedigen  van Koudekerk maakte Floreant in minuut 81 zelfs de 4-1. De net ingevallen Jeffrey Hilgeman maakte aan alle Koudekerkse illusies voor vanmiddag een eind. Het slotakkoord was nog wel voor Koudekerk. Na een makkelijk gegeven strafschop schoot de ingevallen Rick van Tol onberispelijk binnen en gaf de eindstand daarmee een wat dragelijker aanzien. Bas blesseerde zichzelf helaas bij de gegeven strafschop en werd in de slotminuten nog vervangen door Yvar de Groot.

Het is te hopen dat het prachtige seizoen wat Koudekerk dit seizoen speelt niet als een nachtkaars uitgaat. De komende twee wedstrijden tegen Kagia (uit) en Gouda (thuis) zal er aan het zelfvertrouwen gewerkt moeten worden om met een goed gevoel de nacompetitie in te gaan. Iedereen die Koudekerk een warm hart toe draagt wenst trainer Alex Redel daar alle succes bij.