Koudekerk begint te laat tegen W.D.S.

WDS 1

Rick Wils (schot)
Jesse Loenen (schot)
Ramon de Koning (schot)
Jan v/d Veer
Eric Kromwijk
Eric Kromwijk
Jesse Loenen
Thierry Voskuil

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

18 april 2015 14:30

Metzler, E.

Opstelling

De twee punten die Koudekerk verloor in de wedstrijd zijn niet het enige wat de ploeg verliest. Ruben v/d Berg moest al na drie minuten van het veld worden gedragen met een, naar het laat aanzien, flinke hamstring blessure. Een aderlating voor de ploeg van Alex Redel welke zich via de nacompetitie naar de tweede klasse hoopt te spelen.

Dezelfde elf als tegen S.E.V. mochten starten tegen W.D.S. een ploeg waar in december met ruime cijfers van werd gewonnen. Maar dat de ene wedstrijd de andere niet is bleek wel voor de rust. Koudekerk verloor al snel Ruben v/d Berg, Mark van Leeuwen was zijn vervanger. Dit had de nodige verschuivingen tot gevolg met als eindeffect dat Yvar de Groot naast Sidney de Schepper in het centrum van de verdediging terecht kwam. Dat de Groot geen centrum verdediger is bleek al snel want nog geen tien minuten waren er gespeeld toen de organisatie bij de thuisploeg weg was. Rick wils profiteerde dankbaar en opende de score. Het gaf bij Koudekerk nog niet het signaal dat W.D.S. echt wilde voetballen en zo kon het gebeuren dat de bezoekers tot hun eigen verbazing gewoon halverwege de eerste helft op een 0 – 2 voorsprong stonden.  De eerste Koudekerkse aanval ie wel ergens op leek leidde gelijk tot een treffer toen Mark van Leeuwen dankbaar gebruik maakte van een misser bij de gasten achterin. Maar nog voor de rust had W.D.S. de marge van twee weer hersteld en kon Koudekerk met een 1 – 3 achterstand naar de kleedkamers.

Wat er in de rust in de kleedkamer is gezegd….in ieder geval was trainer Alex Redel opvallend snel weer op het veld en zat zijn ploeg nog in de kleedkamer. Het had wel als effect dat Koudekerk een stuk feller uiit de kleedkamer kwam. Al binnen vijf minuten was het Mike van Velzen die op een zeer fraaie wijze zijn ploeg weer in de wedstrijd bracht door de 2 – 3 achter Leendert Boerefijn te schieten. De veteraan in het doel van W.D.S. moest het keepers probleem oplossen en deed dat naar behoren maar op de inzet van van Velzen was hij kansloos. Koudekerk ging op zoek naar de gelijkmaker en kreeg nog een meevaller in de vorm van een tweede gele kaart die W.D.S. speler Eric Kromwijk ontving van de vaak onbegrijpelijk leidende scheidsrechter Metzler. Ook hiermee haalde de leidsman de lachers op zijn hand, aan Koudekerk kant dan. Tegen 10 man ging Koudekerk nog meer op de aanval. Mitchel Jansen verving Akke Pennin en at bleek een gouden wissel want binnen vijf minuten schoot Jansen raak in de korte hoek. Even dacht de spits de matchwinnaar te zijn want hij trof nogmaals doel maar deze treffer werd wegens buitenspel geannuleerd. Ook hier was enige twijfel want werd die bal niet door een W.D.S. verdediger geraakt voor hij in de voeten van Jansen kwam?  Verder dan de 3 – 3 kwam Koudekerk niet meer want in de slotfase zag Mike van Velzen zijn inzet op de lat belanden.

Het puntverlies houd wel in dat Koudekerk de tweede plaats verspeeld, U.V.S. won van L.S.V.V. en neemt de tweede plaats over maar dat zal niet de grootste zorg zijn aan de Gruttolaan. Dat is meer de medische toestand van Ruben v/d Berg. De centrale verdediger blijkt een scheurtje in zijn hamstring te hebben en is zeker enkele weken uitgeschakeld. En dat met de nacompetitie voor de deur kan dat wel eens een flinke tegenvaller betekenen.

Volgende week speelt Koudekerk bij Floreant waarna op 2 mei het een bezoek brengt aan Kagia om op 9 mei de competitie af te sluiten met een thuiswedstrijd tegen Gouda.