Koudekerk lijkt zich te moeten schikken in nacompetitie

SEV 1

Milan van der Veer (solo)
Rob van Min (solo)
Milan van der Veer
Henk-Jan Willemse

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

11 april 2015 14:30

Schuitemaker, W.L.

Opstelling Koudekerk 1

Nacompetitie, dat lijkt het lot te gaan worden voor Koudekerk. De topper tegen S.E.V. ging met 2 – 1 verloren waardoor de Leidschendamse ploeg op vier wedstrijden van het einde een voorsprong heeft van vijf punten. Er lijkt een wonder nodig te zijn voor Koudekerk om het Kampioenschap nog te kunnen halen.

Een vol sportpark Kastelenring werd zeker in de eerste twintig minuten niet getrakteerd op wat men zou kunnen verwachten. S.E.V. en Koudekerk speelde met de spanning die een topwedstrijd met zich mee brengt. Het eerste wapenfeit kwam van de kant van de thuisploeg. Maar Milan v/d Veer miste de goal van Mitchel Goudkuil ruim. Vanaf dat moment nam koudekerk de wedstrijd over en kreeg S.E.V. doelman Andy van der Meulen het drukker dan hem lief was. Akke Pennin, Yvar de Groot en Roy v/d Berg waren dicht bij de openingstreffer maar ontbraken het beetje geluk om de wedstrijd echt open te breken. Wat wel steeds meer openbrak waren de hemel sluizen. Een constante regenbui maakte het toch al niet al te beste veld steeds minder goed bespeelbaar, en dat zou nog een grote invloed krijgen op de wedstrijd. De ruststand werd met 0 – 0 bereikt en dat was voor de thuisploeg niet ongelukkig.

Na de rust bleek al snel dat goed voetbal niet meer mogelijk was op het doorweekte veld. Dat was in het voordeel van de thuisploeg dat toch minder aan aanvallen hoefde te denken dat Koudekerk, immers bij een gelijke eindstand bleef S.E.V. koploper. Na ruim een kwartier spelen brak de wedstrijd even helemaal open. Milan v/d Veer had het geluk dat Sidney de Schepper niet goed wegkwam op het natte veld en kon vrij op Mitchel Goudkuil afgaan en opende de score. 1 – 0 voor de thuisploeg en dat was nog niet het einde want nog geen vijf minuten later was het al weer raak. Nu gleed Richard Zijderveld onderuit en was het Rob van Min die dankbaar profiteerde en de 2 – 0 liet aantekenen. S.E.V. dacht de buit binnen te hebben maar binnen een minuut bracht Bas van Heerdt met een knal van 25 meter Koudekerk weer terug in de wedstrijd. Vanaf dat moment was het Koudekerk wat het spel dicteerde. De bezoekers namen alle risico`s en gooide alles op de aanval om de gelijkmaker te forceren. Mark van Leeuwen en Rick van Tol kwamen in het veld voor Yvar de Groot en Akke Pennin. Met twee nieuwe buitenspelers zette Koudekerk de thuisploeg vast tegen de eigen zestien meter. Een groot aantal Korners kreeg Koudekerk en ook waren er de nodige hachelijke momenten vlak voor de goal van v/d Meulen die er alles aan deed om tijd te winnen en dus regelmatig op de grond lag. Wel of niet geblesseerd. In een laatste poging de gelijkmaker te forceren kwam Richard van Heijningen nog in het veld als extra spits naast Mike van Velzen maar alles bleek valse hoop want na een te korte blessure tijd was daar de vreugde bij de thuisploeg en de teleurstelling bij Koudekerk. S.E.V. wint en lijkt af te gaan op het kampioenschap. Koudekerk heeft de wedstrijd gemaakt en kreeg te weinig met deze nederlaag en zal zich moeten richten op de nacompetitie.

Na afloop was Alex Redel duidelijk over zijn ploeg. We hebben hier een geweldige team prestatie neer gezet, over de hele wedstrijd genomen hadden we ook meer verdient maar zo is het voetbal. Men krijgt niet altijd wat men verdient. Ook het feit dat er rond de 200 Koudekerk supporters aanwezig waren in Leidschendam werd nog even aangehaald. Het laat alleen maar zien wat deze ploeg losmaakt op de club.

S.E.V. trainer Frank Dobbe had het over een teamprestatie van formaat over zijn ploeg, we hebben gedaan wat we moesten doen. Niet verloren. Of de winst verdient was durfde hij niet op in te gaan. En dat zegt genoeg.