Koudekerk wint gemakkelijk op eigen verjaardag.

DoCoS 1

Akke Pennin (kopbal)
Wim de Bolster (schot)
Arthur Schiebroek
Sven Ravensbergen
Joshua Overvliet
Mitchel Klein
Rob van Nort
Wim de Bolster
Niels van der Linden

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

28 maart 2015 14:30

Sinke, M.G.L.

Opstelling

Waar DoCos vorig seizoen nog 6 punten behaalde tegen VV Koudekerk, zijn de rollen dit jaar omgedraaid. In een belangrijke 4-1 overwinning tegen de Leidenaren haalt Koudekerk dit seizoen de volle buit. Zodoende werd het zaterdag een verjaardag met een dikke kers.

Vanwege een schorsing ontbrak rechtsback Richard van Zijderveld aan de selectie, zijn plaats werd ingenomen door Simon van Leeuwen. Daarnaast heeft Akke Pennin een basisplaats veroverd ten koste van Mitchel Jansen. Zodoende kon Redel over een vrij sterke selectie beschikken. Daarnaast werd de bank ook nog aangevuld door William Patiwael, de Pupil van de Week die de handen van de toeschouwers op de redelijk gevulde tribune op elkaar kreeg door met een fabuleuze schaar de keeper van DoCos te omspelen en daarna te scoren. Met een tevreden gezicht kon hij dan ook plaats nemen op de bank naast Rick van Tol, Christian Vergunst, Mitchel Jansen en Sam van Tongeren.

Het goede voorbeeld van William deed volgen: Koudekerk kwam zeer scherp uit de startblokken en zette de DoCos verdediging compleet vast door vol door te jagen tot aan de keeper toe. Als de Leidenaren ook maar een moment hebben gedacht om punten mee te smokkelen uit de Gruttolaan leek die hoop al snel te zijn weggevaagd. De 1-0 viel dan ook al binnen het kwartier: Akke Pennin kopt een corner binnen. Volgens insiders is het inmiddels 4 jaar geleden dat Koudekerk uit een corner heeft gescoord, maar na enkele corners te hebben geoefend op trainingen worden de eerste vruchten nu al geplukt. Gelukkig bleek de goal geen teken om de rem er op te gooien. Sterker nog, Akke had zijn ploeg niet veel later op 2-0 kunnen schieten, maar een dappere Leidse verdediger wist zich nog in de baan het schot te glijden en zo een zekere treffer te voorkomen. Zoals gewoonlijk werd er uit de volgende corner niet gescoord, volgens insiders zal dit over 4 jaar weer gebeuren.

Ook Mike van Velzen en de penetrerende Ruben van de Berg krijgen nog opgelegde mogelijkheden, maar de goal valt niet. Oftewel, tijd voor de oude voetbalwet. Na iets half ingrijpen komt DoCos er over de rechterkant te gemakkelijk doorheen. Aanvoerder van Bolst komt zo oog in oog met doelman Mitchel Goudkuil en verschalkt hem met een geplaatst schot in de verre hoek. Een onnodige tegengoal die er voor zorgt dat DoCos meer vertrouwen krijgt terwijl Koudekerk tot dusver de bovenliggende partij was. Gelukkig kon Koudekerk toch nog met een goed gevoel de thee opzoeken. Ruben van den Berg kwam wederom zeer gevaarlijk opzetten en kon zo knap de vrijgelaten Roy van den Berg zoeken (voor de Leidsche bezoekers, geen familie). Deze faalde niet en scoorde zo de 2-1.

In het tweede bedrijf had Koudekerk de wind in de rug. Dit natuurlijk fenomeen blijft lastig om mee te voetballen, en spelers zijn nogal snel geneigd de lange bal te spelen. Het prima niveau van de eerste helft werd daarom niet gehaald, en Koudekerk voetbalde de wedstrijd welhaast professioneel uit. Ook topscorer Mike van Velzen mag er nog een goal inprikken. Vlak nadat hij de vaste schare fans achter het doel heeft beloofd te scoren, krijgt hij tot zijn verbazing nog gelijk ook. 30 seconden na zijn profetie lepelt Mike de bal behendig in het doel. Dit lijkt dan ook wel de beslissing te zijn. DoCos is niet bij machten om nog een vuist te maken en Koudekerk gaat op zoek naar de 4-1. In de zoektocht wisselt het ook nog 3 maal, zodat van Tol, Vergunst en Jansen ook nog wat speelminuten krijgen. Die laatste mag zelfs ook nog worden opgenoemd in de statistieken als hij in de 81e minuut de bal plots voor zijn voeten krijgt richting een leeg goal. DoCos krijgt nog wel enkele kansjes maar een wedstrijd is het de tweede helft niet meer geworden. Dit leidde dan ook tot vele blije gezichten, behalve bij onze William Patiwael die helaas zijn beloofde tripje naar de Kuip in duigen zag vallen bij zijn verkeerde voorspelling (3-0).

Al met al wederom 3 belangrijke punten in de weg naar het Kampioenschap. UVS en SEV hebben beide gewonnen, waardoor de strijd lijkt te gaan tussen deze 3. Floreant verloor met niet al te misselijke cijfers van BSC en kijkt daarom tegen een achterstand aan. Volgende week gaan de spelers van Koudekerk paaseieren zoeken en komen ze niet in actie. Wellicht kunt u enkele van hen wel vinden in Leidschendam, waar SEV tegen BSC speelt. Want de week daarna zal Koudekerk de degens rijgen met SEV, een D-Day in de Derde Klasse!