Zeldzame winst voor Koudekerk in Oegstgeest.

Oegstgeest 1

Roy Dijkstra (solo)
Jelle van Aarle
Joeri Kampijon
Roy Dijkstra
Mario Gianfiglio

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

21 maart 2015 14:30

Doorduin, W.A.

Opstelling Koudekerk 1

Oegstgeest – Koudekerk 1 – 3, een logische uitslag als men naar de stand op de ranglijst kijkt. Echter zo normaal is die winst niet als men naar het verleden kijkt. Ongeacht de stand op de ranglijst is winst in Oegstgeest iets zeldzaams voor Koudekerk. Daarom was er dan ook opluchting na afloop van de wedstrijd.

Weinig blessure`s bij koudekerk hield in dat Alex Redel zelfs een aantal “vaste”krachten niet bij de selectie zaten. Mark van leeuwen was weer hersteld en begon vanaf de bank, dus Mitchel Jansen weer een basisplaats. Bij Oegstgeest waren er meer problemen. Vier schorsingen, dus een flink aantal andere namen. Toch was daar in de openingsfase weinig van te merken. Kenmerkend was dat de thuisploeg zich liet inzakken en de bezoekers het spel lieten maken. Dat was waar Koudekerk zich weinig raad mee wist en kreeg daar na een half uur spoelen de rekening voor gepresenteerd. De sterk spelende Roy Dijkstra werd geen stro breed in de weg gelegd door de Koudekerkse defensie, Dijkstra omspeelde Mitchell Goudkuil eenvoudig en bracht zijn ploeg op een onverwachte voorsprong. Nog geen vijf minuten later mocht Koudekerk zijn doelman danken toen hij met enig fortuin redding kon brengen op een inzet van Joep Zenden. Het voetje van Goudkuil was net genoeg om te zorgen dat Sidney de Schepper de bal van de lijn kon trappen. Zo kon het gebeuren dat een beter voetballend Koudekerk zomaar op een 2 – 0 achterstand had kunnen komen, maar kreeg het het geluk wat een ploeg bovenaan nu eenmaal schijnt te hebben. Vlak voor rust was dit ook nu het geval toen een schot van Mitchel Jansen werd aangeraakt door Dylan Dijkstra en zo van richting werd veranderd dat het keeper Kevin Sip kansloos liet. Een fortuinlijke treffer die ervoor zorgde dat Koudekerk niet met een achterstand de rust in ging.

In de tweede helft was begon Oegstgeest wat meer aanvallend dan dat het toch nog toe had gedaan, hopend op een nieuwe voorsprong maar wist niet echt een mogelijkheid te creëren, het kwam zelfs door eigen toedoen op achterstand. Bij een korner van Koudekerk ging doelman Sip de fout in. Hij liet blijken de bal te pakken maar verkeek zich hier op en toen zijn verdedigers matig reageerde was het Roy v/d Berg die de 1 – 2 achter de kansloze Sip schoot. Oegstgeest kreeg nog wel de kans op gelijk te komen door wederom Joep Zenden maar hij zag zijn inzet op de vuisten van Mitchell Goudkuil belanden. Met nog ruim een kwartier te spelen kwam Roy Dijkstra, ge gevaarlijkste speler bij de thuisploeg, ongelukkig ten val na een duel met Fabian Roosenbrand en bleef op de grond liggen. Het deed zich dermate ernstig aanzien dat het duel voor 25 minuten werd stil gelegd en de onfortuinlijke Dijkstra werd met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hij werd vervangen door Mario Gianfiglio. Zonder Dijkstra bleek dat Koudekerk nog minder had te duchten van de thuisploeg en leek het op weg naar een zeldzame zege. Deze werd zeker toen Kevin Sip voor de tweede keer niet vrij uit ging. De keeper probeerde mee te voetballen en ging hierbij de fout in. Invaller Mark van Leeuwen pikte de bal van de voet van Sip en besliste de wedstrijd door de 1 – 3 binnen te schieten.  Koudekerk pakte hierdoor een zege bij een ploeg waar het maar weinig heeft gewonnen. De enige schade die Koudekerk opliep was de gele kaart die Richard Zijderveld opliep toen hij zich vergreep aan Joep Zenden. Het betekend dat de verdediger volgende week tegen DoCoS zal ontbreken.

Alex Redel was dan ook na afloop tevreden met het resultaat, al was hij zich ervan bewust dat het ook zomaar 2 – 0 had kunnen worden voor de thuisploeg en dan had het een heel moeilijkl verhaal geworden. Jerry Ubink van Oegstgeest was zeker niet tevreden over de verdedigende wanorde van zijn ploeg maar het verschil was de goede keeper van Koudekerk. Hiermee zijn eigen keeper zeker niet sparend. Gelukkig bleek de val van Roy Dijkstra niet al te veel schade te hebben aangericht, Oegstgeest zal hem nog hard nodig hebben om weg te blijven van de gevaren zone.

Koudekerk blijft na deze winst de koploper maar alle concurrenten bleken ook hun wedstrijd te hebben gewonnen, het blijft dus nog ongemeen spannend in 3A