Koudekerk zwijnt in slotfase en wint van Roodenburg

Roodenburg 1

Mike van Velzen (scrimmage)
Jeroen van Hooijdonk
Daniel Fleuren
Giovanni Koelink
Sipan Khalid
Mohammed Bouchnafa
Zakaria Bardaa
Erwin Verkuijlen
Erwin Verkuijlen (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

7 maart 2015 14:30

Spaans, H.

Opstelling

Na afloop was zelfs de meest chauvinistische Koudekerker het erover eens dat Roodenburg minimaal recht had op een punt. Zeker gezien de tweede helft was de bezoekende Leidse ploeg gevaarlijker dan de thuisploeg en dat mocht Koudekerk volledig aan zichzelf wijten. Voor de rust had de thuisploeg het al af moeten maken, nu bleef het  2 – 0 bij rust en kreeg het de Tweede helft het nog Spaans benauwd.

Door het ontbreken van Richard Zijderveld (Geschorst), Fabian Roosenbrand(Geblesseerd) ,Ruben v/d Berg  en Christian Vergunst( Beide Vakantie) bleef alleen Sidney de Schepper over van de verdedigers waar Alex Redel normaal zijn achterhoede mee formeert. De Schepper kreeg vandaag assistentie van Richard van Heijningen terwijl Simon van Leeuwen en Yvar de Groot vleugels verdedigden. Verder was er weer een basisplaats voor Mark van Leeuwen, Mitchel Jansen was nu de aanvaller die op de bank plaats moest nemen. Omdat de Groot naar achteren schoof kwam op het middenveld een plaats vrij voor Akke Pennin. Alle wisselingen leken de thuisclub in de openingsfase weinig te deren. Het schoot uit de startblokken en Roodenburg keeper Mike Armitage had zijn handen vol om zijn  doel leeg te houden. Sneu was het dat juist Armitage de inleiding gaf voor de openingstreffer. De keeper gleed weg bij een achterbal, die kwam in de voeten bij Roy v/d Berg en die stiftte de bal over de ongelukkige Armitage in het lege doel. Ook de tweede Koudekerkse treffer zag er verdedigend ongelukkig uit. In een scrimmage konden achtereenvolgens Sidney de Schepper, Mark van Leeuwen en Mike van Velzen op het doel schieten waarbij de laatste doeltreffend was. Zo leek Koudekerk het karwij al voor rust te willen klaren, op het moment dat de 2 – 0 viel stonden er pas 18 minuten op de klok. En dat bleef staan tot de rust, ondanks een groot aantal kansen voor Koudekerk was Armitage er verantwoordelijk voor dat het bij rust slechts 2 – 0 was.

Na de rust stond er een ander Roodenburg, of was Koudekerk zo veel minder? Feit was dat de gasten veel vaker in de richting van Mitchel Goudkuil konden komen en naarmate de wedstrijd voorderde namen de bezoekers ook steeds meer risico`s. Ruim voor het verstrijken van de speeltijd werd er al over gegaan op vier spitsen en achterin 1 tegen 1. Het gaf Koudekerk kansen maar Rick van Tol, ingevallen voor Mike van Velzen, kon het niet afmaken en ook de andere invaller Mitchel Jansen had het vizier niet op scherp. Met nog 10 minuten viel de verwachte tegentreffer. Mitchel Goudkuil had buiten de 16 een overtreding begaan en de toegekende vrije trap werd door Erwin Verkuijlen snoeihard bij de eerste paal binnen geschoten. Er ontstond toen nog een hectische slotfase waarbij Koudekerk door het oog van de naald kroop toen Mitchel Goudkuil een vrije trap van Verkuijlen los liet en de bal even kwijt was. Gelukkig voor de doelman was Giovanni Koelink dat ook en vond Goudkuil hem net iets eerder dan Koelink die hiermee de grootste kans op een punt verloeren zag gaan. Want vlak na dit incident besloot scheidsrechter Spaans een einde te maken aan een enerveerde voetbal middag.

Koudekerk trainer Alex Redel was gelukkig met de drie punten en weet dat zijn ploeg volgende week bij B.S.C. weer vol aan de bak zal moeten om de periode binnen te halen want die heeft Koudekerk bij winst in de buren ruzie. Bij Roodenburg was de verslagenheid groot. Iedere week hoort de ploeg dat het voetbal te goed is voor de plaats waar het bivakkeert, maar daar koopt men geen punten voor. Komende weken zal het punten moeten pakken. Te beginnen zaterdag tegen CVC Reeuwijk.

Koudekerk had een goede zaterdag, revancheerde zich voor de nederlaag tegen Zwammerdam en hoorde dat concurent Floreant verloor van W.D.S. Het blijft dus koploper met een punt voorsprong op S.E.V. waarbij moet worden opgemerkt dat de ploeg uit Leidschendam een wedstrijd te goed heeft.