Wel winst maar nog geen periodetitel voor Koudekerk

CVC Reeuwijk 1

Lorenzo Stolwijk
Dennis van den Heuvel
Auke Meijers
David Schreuders
Assist: Akke Pennin
Jessy Leidelmeijer
Koen Verkaik

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

21 februari 2015 14:30

Berg, F.

Opstelling Koudekerk 1

Zelf winnen was de opdracht voor Koudekerk en dan hopen op verlies van S.E.V. en W.D.S. Dan zou de tweede periode een prooi zijn voor Koudekerk. De winst werd behaald, zij het minder simpel als de 0 – 4 eindstand doet vermoeden. W.D.S. speelde gelijk tegen Kagia maar S.E.V. wist te winnen bij U.V.S. Koudekerk zal dus tot 14 maart moeten wachten eer het weet of het een periodetitel heeft.

Gewoon met dezelfde elf als tegen Roodenburg starten was de bedoeling van Alex Redel, maar een blessure bij aanvoerder Bas van Heerdt maakte dat Akke Pennin in de basis begon en van Heerdt als vulling op de bank plaats nam. Het begin van Koudekerk was fel en de thuisploeg werd op het eigen kunstgras gelijk onder druk gezet. Dit leidde al snel tot de openingstreffer van Mitchel Jansen die het werk van Mike van Velzen af ronde. Van de thuisploeg vernam men pas wat na 20 minuten. Auke Meijers kopte de bal op de lat boven de kansloze Mitchel Goudkuil en 10 seconden later lag de bal in het doel. Bij de thuisploeg wel te verstaan. Tot grote woede van CVC trainer Kooiman reageerde er niemand van de thuisploeg en Koudekerk nam razend snel over. Via Akke Pennin en Fabian Roosenbrand die stelde Roy v/d Berg in staat de 0 – 2 lang keeper Rob Verwaal te schieten. Diezelfde v/d Berg had voor de rust de wedstrijd volledig in het slot kunnen gooien maar miste de kans op 0 – 3 oog in oog met Verwaal die daarmee zijn ploeg in leven hield. Na de 0 – 2 viel Koudekerk ver terug en kon de thuisploeg wat meet aanvallend gaan denken maar was Jessy Leidelmeijer regelmatig het eindpunt door in de buitenspel val van Koudekerk te lopen, tot grote woede van het thuispubliek wat de schuld bij de Koudekerkse grensrechter zocht, onterecht.

De tweede helft leek Koudekerk zich er op en makkelijke manier vanaf te willen maken. Mitchel Goudkuil moest nog een keer ingrijpen na een actie van Aksel Koopman en verder was de doelman tot twee keer toe goede vrienden met de lat. De definitieve beslissing viel na een kwartier in de tweede helft. Ruben v/d Berg kon vrijwel ongehinderd het hele veld oversteken een ook doelman Verwaal kon de centrumverdediger niet afstoppen. 0 – 3 en de wedstrijd was gelopen. Om de wedstrijd nog wat leven in te blazen wisselde Alex Redel Mitchel Jansen voor Mark van Leeuwen en Richard Zijderveld werd afgelost door Christian Vergunst. Het leek nog even te werken, van Leeuwen ontdeed zich van zijn verdediger en in kansrijke positie hield hij plotseling in. Kans verkeken. Ontbrak Mike van Velzen nog op het score formulier en dus vond Mike het tijd daar wat aan te doen, de enige keer dat hij echt los was van zijn bewaking (CVC had het huiswerk goed gedaan) was het wel raak. 0 – 4 en nummer 14 dit seizoen voor van Velzen.

Al met al een uitslag die niet zo gemakkelijk werd behaald als hij doet aanzien, wel laat Koudekerk nu zien ook de mindere wedstrijden te kunnen winnen en kan het zich gaan opmaken met het treffen met Zwammerdam volgende week. Dat is een van de twee ploegen die dit seizoen wisten te winnen van de koploper.