Koudekerk en U.V.S. in balans

UVS 1

Yvar de Groot (scrimmage)
Rob v/d Plaat (kopbal)
Tim v/d Voort
Bas Smit
Bart-Jan Neuteboom (kopbal)
Rob v/d Plaat
Evert van Rest
Ferry Kort
Alex Pison

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

7 februari 2015 14:30

Hul, C.D.R. van der

Opstelling

Het venijn zat hem in de staart bij Koudekerk – U.V.S.  De bezoekers dachten vlak voor tijd de volle buit te pakken maar in de laatste minuut was het Mike van Velzen die de ploegen weer naast elkaar schoot. Een puntendeling met gemengde gevoelens want zeker in de tweede helft had Koudekerk de kansen gehad.

Slechts twee wedstrijden konden doorgang vinden vandaag, daarom een behoorlijk gevuld sportpark in Koudekerk. Vooral de concurrenten voor de bovenste plaatsen waren aandachtig toeschouwer bij deze wedstrijd tussen de nummer twee en drie. Koudekerk startte met Mitchel Jansen in de spits en Mark van Leeuwen op de linkerkant. Mike van Velzen was niet fit en begon op de bank. De wedstrijd werd niet het spektakelstuk waar men misschien voor af op had gehoopt. U.V.S. bleek vooral degelijk en niet van plan om mee te gaan in het voetbal van de thuisploeg. Gevolg was een Koudekerk wat zocht naar de openingen in de Leidse defensie die er nauwelijks waren. Kwam er een keer een mogelijkheid was het de prima keepende Danny de Groot die een treffer in de weg stond.  Het duurde dan ook even eer de eerste mogelijkheid zich aandiende. Een voorzet van Mark van Leeuwen werd door de Groot net voor de inkomende Erwin de Best weggeplukt maar bij het neerkomen kon de groot de bal niet vasthouden en wist Joeri Onderwater maar net een Koudekerkse treffer te voorkomen. Na 30 minuten was het een vergelijkbare situatie waarbij de scrimmage ontstond voor het doel en was het Yvar de Groot die de bal het laatste leek te raken en de bal over de lijn verdween. 1 – 0 voor Koudekerk en daar had die ploeg op dat moment het meeste recht op. Even later was het weer Koudekerk wat reden had tot juichen, Roy v/d Berg reageerde alert op de voorzet en tikte de bal binnen. Helaas had Michael Lamers als enige gezien dat Roy buitenspel zou hebben gestaan, de scheidsrechter ging mee met de grensrechter en keurde de goal van v/d Berg af. Geen 2 – 0 en tot overmaat van ramp was het in de extra tijd Rob v/d Plaat die met een kopbal de bezoekers naast Koudekerk bracht.

Koudekerk ging na de rust meer op zoek naar de tweede treffer en werd daarbij bijna geholpen Tim v/d Voort die de bal volledig verkeerd raakte en met een miraculeuze reflex voorkwam Danny de Groot een nieuwe achterstand voor zijn ploeg. Alex Redel haalde Mitchel Jansen naar de kant en bracht Akke Pennin, Jansen kon niet in stelling worden gebracht rond de 16 en met het inbrengen van Pennin hoopte Redel op meer beweging om een gaatje te vinden in de defensie van de bezoekers. Met nog 5 minuten te spelen leek alles erop dat het bij 1 – 1 zou blijven maar een makkelijk gegeven vrije trap gaf Bart – Jan Neuteboom de mogelijkheid om mee te gaan naar voren en daar kon Neuteboom zomaar de 1 – 2 binnen koppen. U.V.S. rekende zich al helemaal rijk met de drie punten maar als een mirakel kwam Koudekerk in de laatste minuut nog langs zij. Mike van Velzen stond nog geen 10 minuten in het veld en bleek het goudhaantje te zijn voor Koudekerk. Hij kapte zich vrij van zijn directe tegenstander en schoot laag en hard de bal langs de Groot in de verre hoek en bezorgde zijn ploeg een meer dan verdient punt.

Het gelijks spel houd in dat Koudekerk U.V.S. achter zich houd, wel geeft het S.E.V. de kans om op 1 punt te komen, en kan Floreant uitlopen naar 5 punten. De tweede periode blijft binnen bereik.

Volgende week speelt Koudekerk uit bij Roodenburg, een wedstrijd die al drie keer is afgelast en daarom nog telt in de eerste periode.