Koudekerk pakt periode titel na nipte winst bij B.S.C.`68

Danny Schreurs
Danny Schreurs
Lennart v/d Berg
Mike van Velzen (scrimmage)
Falco Henzen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

14 maart 2015 14:30

Platteschor, P.W.

Opstelling Koudekerk 1

Grote ontlading bij Koudekerk na het eindsignaal van B.S.C.`68 – Koudekerk. De bezoekers hadden met 0 – 1 gewonnen en waren niet meer in te halen voor S.E.V. in de strijd om de tweede periode. Koudekerk kan zich op gaan maken voor de nacompetitie of er moet nog iets mooiers gaan komen. Voor vandaag kon het in ieder geval niemand iets schelen, men had nu iets te vieren.

In tegenstelling tot de wedstrijd van vorige week tegen Roodenburg kon Alex Redel weer beschikken over Ruben v/d Berg, Christian Vergunst, Richard Zijderveld en Fabian Roosenbrand. Wel ontbrak Mark van Leeuwen met een knieblessure. Dit hield in dat Mitchel Jansen weer een basisplaats had. Koudekerk startte fel, al snel kreeg het de eerste kans en moest Erik Meijer handelend optreden. Toch was ook de thuisclub niet van plan zich als leidend voorwerp te laten gebruiken voor een Koudekerks feestje en zo had het na vijf minuten spelen ook 1 – 1 kunnen staan. Het verloop van de eerste helft liet zich tekenen door Koudekerk wat de meeste kansen had en B.S.C. wat er gevaarlijk uitkwam wanneer men de gelegenheid had. Gedeeltelijk had Koudekerk dit aan zichzelf te wijten. Yvar de Groot speelde als diepste middenvelder zo diep dat hij vaak vlak achter spits Mike van Velzen stond. Hierdoor kwamen zijn  twee mede middenvelders, Bas van Heerdt en Erwin de Best, vrijwel continu tegen een overmacht aan tegenstanders te staan doordat B.S.C. bleef volharden in een systeem met twee spitsen en vier middenvelders.  Dat er bij de rust dan ook nog niet was gescoord zal iedereen hebben verbaasd.

In de tweede helft had de thuisploeg het voordeel van de straffe wind en maakte daar dankbaar gebruik van . Het had meer balbezit en Koudekerk mocht zijn doelman dankbaar zijn dat hij goed bij de les was want anders had het zomaar tegen een zeperd aan kunnen  lopen. Dat de winnaar de ploeg zou worden wie het eerste zou scoren was ondertussen wel duidelijk. Die beslissing viel tien minuten voor tijd, een voorzet van Erwin de Best veroorzaakte een scrimmage voor de goal van Erik Meyer en via de voet van Yvar de Groot kwam de bal voor de voet van Mike van Velzen. Die bleek weer het goudhaantje te zijn voor Koudekerk want hij beroerde de bal zo dat Meyer volledig kansloos werd en Koudekerk in extase bracht. Het bracht Koudekerk nog niet de rust om de wedstrijd uit te spelen. Het had nog wel de mogelijkheid om de wedstrijd te beslissen maar yvar de Groot kwam cenitimeters te kort om de beslissing achter Meyer te koppen. Wel kreeg het in de slotfase nog de helpende hand van Falco Henzen, die ging hard door op Bas van Heerdt en mocht van scheidsrechter Belhadi iets eerder dan zijn ploegmaten de kleedkamer op zoeken. De resterende tijd was voor B.S.C. te kort om Koudekerk nog in gevaar te brengen en na het eindsignaal was er dan ook een feestje in de bezoekerskleedkamer.

Alex Redel was na afloop ook duidelijk, er was niet best gevoetbald. Wel waren de meeste kansen voor Koudekerk geweest. Al met al was de trainer bij met de zege die door de meeste gelukkige ploeg vandaag was behaald. B.S.C. Trainer van Diggele had blijkbaar een andere wedstrijd gezien. Wij hebben de gehele tweede helft gedicteerd alleen verzuimen we het af te maken. Zo liet de teleurgestelde oefenmeester weten aan de microfoon van studio Alphen. Koudekerk had er lak aan. Waar is dat feestje …. Klonk er vanuit de kleedkamer.

Voor de ranglijst veranderd er niet zo veel, S.E.V. , Floreant en U.V.S. wonnen allemaal dus blijven de onderlinge verschillen klein. 4 April speelt S.E.V. de wedstrijd tegen B.S.C. die het nog te goed heeft en de week daarna volg de wedstrijd tegen Koudekerk. En om er dan gelijk maar een super Zaterdag van te maken treffen ook Floreant en U.V.S. elkaar op die zaterdag.