Matig Koudekerk simpel langs zwak L.S.V.V.`70

Jochem van der Graaf
Ernst van Ruiten
Ernst van Ruiten
Yvar de Groot (scrimmage)
Gerben Groenendijk
Alen Stepjanovic
Stijn Kalsbeek
Stijn Kalsbeek
Alen Stepjanovic

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

24 januari 2015 14:30

Bruijn, R.J. de

Opstelling

De enige wedstrijd die doorging in de derde klasse A was Koudekerk – L.S.V.V.`70 en dus redelijk wat mensen langs de lijn. Ook concurrenten van beide ploegen. Koploper Floreant was ruim vertegenwoordigd en probeerde de studenten aan te zetten tot grootse daden middels het enige waar studenten over het algemeen gevoelig voor zijn. Bier.

Helaas voor de koploper bestaat de L.S.V.V. selectie nog maar voor de helft uit studenten en is de overige helft inmiddels hard op weg naar de 30 en dus liep hun motivatiepremie nergens op uit. Sterker nog, Koudekerk speelde niet best maar kende vrijwel geen dreiging van de L.S.V.V. aanval.  Via goals van Mike van Velzen en Mitchel Jansen was er een comfortabele 2 -0 ruststand die zeker de studenten niet tegen viel. Immers had het ook een stuk slechter er uit kunnen zien gezien de veldverhoudingen.

De tweede helft kende geen ander spelbeeld dan voor de rust, Koudekerk had veel al het balbezit en was vaak te slordig of onzorgvuldig in het rondspelen. Een enkele opleving daargelaten. Een zo een opleving kwam via Mark van Leeuwen, als invaller voor Mitchel Jansen stond van Leeuwen koud in het veld of hij gaf zijn directe tegenstander het nakijken en zag zijn inzet middels de rebound  door Yvar de Groot tot doelpunt worden gepromoveerd worden. Heel af en toe konden de bezoekers onder de druk uit en ging het op zoek naar de goal van Koudekerk. Nick van Houten was de grote sta in de weg bij een van deze aanvallen en kwam hard in aanraking met een tegenstander die nogal lomp doorliep op van Houten. Die reageerde met een term die geen genade vond in de ogen van de scheidsrechter die de net ingevallen van Houten met rood weer van het veld stuurde. Tegen 10 man leek L.S.V.V. ineens weer in een stuntje te geloven en keeper Mitchel Goudkuil moest zelfs een keer handelend optreden een deed dit bekwaam. Ondanks de man meer situatie lukte het L.S.V.V. niet om gevaar te stichten. En in de slotfase werden ook de studenten gereduceerd tot een 10 tal toen Stijn Kalsbeek liet zien dat niet alle studenten even slim zijn door in 15 seconden twee keer geel te pakken en ook vervroegd kon gaan douchen. Slotakkoord kwam van Roy v/d Berg die al de nodige kansen had gekregen maar in de extra tijd dan toch raak schoot en de eindstand van 4 – 0 op het bord schoot.

Koudekerk zet nu de druk op Floreant en nadert tot drie punten. Volgende week is de derby tegen B.S.C. in Benthuizen waarna de week erna U.V.S. op bezoek komt.