Koudekerk koploper na winst op Roodenburg.

Roodenburg 1

Chafik Ochan
Mike Smit
Mohammed Elhamani
Chafik Ochan
Abdelhak Bouchnafa
Abdel Elbaroudi

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

14 februari 2015 14:30

Maat, H.J.A. van der

Opstelling Koudekerk 1

Vreugde en teleurstelling lagen dicht bij elkaar na afloop van Roodenburg – Koudekerk. Koudekerk won in Leiden met 0 – 1 en 10 KM verder was het Oegstgeest wat met 1 – 0 won van Floreant. Vreugde voor Koudekerk want de drie zwaar bevochten punten tegen Roodenburg en de onverwachte nederlaag van Floreant betekende de koppositie in de derde klasse. Voor Roodenburg een teleurstelling. Niet verloor het zelf  de punten maar door de wedstrijd in Oegstgeest liep de concurrent drie punten uit.

De nummer twee tegen de nummer voorlaatst, toch waren de veldverhoudingen niet in vergelijking met de stand op de ranglijst. De bezoekers mochten in de openingsfase doelman Mitchel Goudkuil dankbaar zijn. De jonge doelman was scherp in de duels met Roy Klein en later Khalid Sipan, beide moesten oog in oog met de doelman hun meerdere erkennen in de keeper. Pas na deze twee kansen trok Koudekerk het spel wat meer naar zich toe en was het een paar keer gevaarlijk voor de goal van Mike Armitage. Zo ontstond er een wedstrijd waarin weinig goed voetbal was te zien. Mede door de grasmat die dit eigenlijk niet toe liet. Ander punt was de vaak warrige arbitrage, door het verleden wat deze twee ploegen hebben opgebouwd had de K.N.V.B. besloten om een arbitraal trio naar Sportpark Noord te sturen. Echter waren de assistenten weinig bekend met het fenomeen vlaggen en de scheidsrechter had nog wel eens een miscommunicatie met de neutrale assistenten. Gevolg een rommelige eerste helft met irritatie over en weer.

Pas in de tweede helft was er wat meer voetbal te zien, Koudekerk probeerde onder de Leidse druk uit te voetballen en kreeg een aantal korners. Uit een van deze korners viel dan ook de beslissing. Mike van Velzen dook op bij de eerste paal en schoot de door Erwin de Best laag genomen korner snoeihard tussen Doelman Armitage en de verdediger bij de eerste paal binnen. Een voorsprong die op dat moment echt uit de lucht kwam vallen maar wel gelijk voor frustratie bij de thuisploeg zorgde. Jeroen van Hooidonk ging hard door op Mike van Velzen en ook elders op het veld waren er wat licht opstootjes. Roodenburg zocht de grens van het toelaatbare op en scheidsrechter v/d Maat liet die grens misschien wat te ver doorlopen. Mede hierdoor kwamen er voor Koudekerk nog 20 hachelijke minuten aan. Die had de club weer aan zichzelf te danken door het missen van een paar opgelegde 100 procent kansen om de wedstrijd voortijdig te beslissen. Koudekerk was dan ook opgelucht toen er na ruim 95 minuten een einde kwam aan deze vechtpot en kreeg de extra boost uit Oegstgeest.

Bij Roodenburg was er de begrijpelijke teleurstelling, wel kan de ploeg zich over drie weken revancheren want dan staat de return op het programma aan de Gruttolaan. Voor Koudekerk staat er volgende week de uitwedstrijd bij CVC Reeuwijk op het programma. Die zullen de koploper warm ontvangen.