W.D.S. geen partij voor Koudekerk.

WDS 1

Akke Pennin (schot)
Ivo Lemkes
Rene Oostendorp (schot)
Eric Kromwijk
Mark van Leeuwen (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

13 december 2014 14:30

Hooijer, M.

Opstelling Koudekerk 1

Slechts 5 punten was het verschil tussen W.D.S. en Koudekerk voor aanvang van de wedstrijd, echter wie het treffen heeft gezien moet tot de conclusie zijn gekomen dat er iemand boven zijn stand stond. Het treffen is nauwelijks een wedstrijd geweest, zo groot was het verschil op het veld. De 1 – 6 eindstand was hier een schrille aftekening van het krachtsverschil.

Weinig problemen voor Alex Redel alleen Erwin de Best moest zich ziek afmelden, maar daar stond de terugkeer van Mark van Leeuwen tegenover. De rappe aanvaller moest wel genoegen nemen met een plaats op de bank. W.D.S. was als nummer 5 een tegenstander waarvan de nodige tegenstand werd verwacht maar van een wedstrijd bleek vandaag maar weinig sprake. Al halverwege de eerste helft leek alles beslist na treffers van Mike van Velzen en Akke Pennin. Van de thuisploeg had Koudekerk tot op dat moment in de eigen zestien meter nog niets vernomen. Dat het met rust “slechts”0-2 was had vooral temaken met het feit dat Koudekerk het vaak te mooi wilde doen. Zo zag Yvar de Groot zijn lob op de lat boven Keeper Leendert Boerenfijn terecht komen.

De tweede helft zou men een ander W.D.S. verwachten maar niets was minder waar, Koudekerk ging door met de show en de derde goal viel al snel te bewonderen. Een aanval opgezet door Roy v/d Berg die na een 1-2tje met Akke Pennin eindigde met de perfecte voorzet waar Mike van Velzen zo tegenaan liep en de wedstrijd definitief besliste. Diezelfde van Velzen schoot nog geen minuut later ook de vierde treffer achter Boerefijn na een enorme fout van Rick van Vliet die zich kinderlijk eenvoudig de bal liet ontfrutselen door van Velzen.  Het gaf Alex Redel de mogelijkheid om wat te wisselen en zo kwam Mitchel Jansen voor Roy v/d Berg. Jansen stond koud in het veld toen hij paal trof met zijn eerste balcontact. Andere wissels waren Johnny den Hollander en Mark van Leeuwen, zij kwamen voor Akke Pennin en de licht geblesseerde Yvar de Groot. W.D.S. leek even op te leven en gebruik te maken van de wissels bij Koudekerk. Dus kreeg Mitchel Goudkuil na bijna een uur zomaar ineens een schot op doel te verwerken en moest de keeper even later zelfs een tegentreffer incasseren na een slippertje van den Hollander waar Rene Oostendorp dankbaar van profiteerde. Het was slechts van korte duur want Mark van Leeuwen bleek in de korte tijd dat hij in het veld stond bijzonder effectief en eigenhandig schoot hij nog twee keer raak zodat er een afgetekende 1 – 6 op het bord stond na 90 minuten. Veel tijd trok de prima leidende scheidsrechter Hooyer niet bij en daar had iedereen begrip voor.

Koudekerk pakte de zesde winst op rij en staat bovenaan in de strijd om de derde periode. Volgende week sluit Koudekerk het jaar af met een uitwedstrijd bij Roodenburg. Uiteraard als de weergoden het toelaten want al twee keer eerder werd deze wedstrijd afgelast.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil, Richard Zijderveld, Christian Vergunst, Ruben v/d Berg, Fabian Roosenbrand, Sidney de Schepper, Yvar de Groot(74. Johnny den Hollander), Bas van Heerdt©, Roy v/d Berg(65.Mitchel Jansen), Mike van Velzen, Akke Pennin(71. Mark van Leeuwen)