Leiden 1 - Koudekerk 1

Leiden 1

Danny Sjaardema (vrije trap)
Sytze Fokkema
Martijn Wansinck
Ryan Rozier (schot)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

17 april 2010 14:30

Mik, R.J. de

Koudekerk in hemd gezet door laagvlieger Leiden.

Met het schaamrood op de kaken, zo zouden de spelers van Koudekerk het veld moeten verlaten na de nederlaag tegen Leiden. Als het voetballend niet lukt, is tot daar aan toe maar inzet is wel het minste wat je mag verwachten van een ploeg die kans heeft op na competitie.

Het was Leiden er alles aan gedaan om niet te verliezen, immers concurrent T.A.V.V. zou, logischer wijs, vandaag drie punten pakken tegen het gedegradeerde Wassenaar. Dus moest de thuisploeg ook drie punten pakken. Koudekerk koest ook die punten pakken om in de race te blijven voor een na competitie ticket. Behalve in het eerste kwartier van de wedstrijd wat rommelig was was het de thuisploeg die liet zien dat het hun er echt om ging. Bij Koudekerk was het, op een enkeling na, kommer en kwel. Onzuiver en slap passen en omschakelen ging allemaal te traag. Het was dan ook aan doelman Wouter Reijneveld en Dennis Bos te danken dat de wedstrijd niet al bij de rust in Leids voordeel was beslist. De enige kans die de bezoekers voor de rust kregen was voor Yvar de Groot maar de aanvoerder haalt dit seizoen ook niet zijn niveau en liet deze mogelijkheid zijn ploeg op voorsprong te zetten ook aan zich voorbijgaan . Het zou ook volstrekt tegen de verhouding in zijn geweest.

Hoe anders kwamen de bezoekers na de rust de kleedkamer uit, al binnen enkele minuten creëerde de ploeg enkele rijpe doelkansen en had Joep van Tulder de pech dat zijn kopbal onhoudbaar voor de Leidse doelman op de paal belande. Dat de bezoekers op voorsprong kwamen hing toen ook al in de lucht. Rick van Tol maakte het goede oorbereidende werk van Joep van Tulder rustig af. Vanaf dat moment leek Koudekerk ook wakker te worden en gingen de combinaties beter lopen en leek de ploeg het karwei snel af te willen maken.  Een overtreding op de rand van de eigen 16-meter gooide echter roet in het eten. Danny Sjaardema schoot de vrije trap of zeer fraaie wijze langs de kansloze Reijneveld over de muur binnen en eigenlijk versloeg hij op dan moment Koudekerk. Dat zakte weer terug naar het peil van voor de rust. Het was gewoon wachten op de voorsprong. Deze kwam na simpel balverlies van Ruben v/d Berg, in de voorlaatste,  op het middenveld en toen er bij Koudekerk niemand omschakelde en verdedigend men volledig uit de positie was gelopen was het voor Ryan Rozier een koud kunstje om Reijneveld voor de tweede keer te passeren. De winst bij Leiden was reden voor een klein feestje, Koudekerk had er na de 0 – 1 slechts Eén kans tegenover kunnen zetten. Voor koudekerk bleef de nederlaag zonder gevolgen op de ranglijst, al had men daar wel hulp bij nodig van de andere ploegen. Volgende week komt koploper Roodenburg op bezoek, Koudekerk heeft nog een mogelijkheid om de derde periode te winnen maar dan moet er wel een ander team staan dan tegen Leiden.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos, Jeroen Koot(85.Christian Vergunst), Jeroen Hogenes(90+1.Mike van Velzen), Yvar de Groot©, Ruben v/d Berg, Robert Koot, Joep van Tulder, Rick van Tol

Toeschouwers: 250