TAVV A1 - V.V. Koudekerk A1

... (schot)

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 6

6 december 2014 12:00

6 December 2014, de op 1 na laatste wedstrijd voor de winterstop en het was een kwestie van aanhaken of achterblijven voor de A1 uit Koudekerk. Na de relatief kansloze nederlaag van twee weken daarvoor was de ploeg van Rob Plateel gebrand op eerherstel, en dat zou gevonden moeten worden uit bij TAVV. (9 punten uit vier wedstrijden). Bij de selectie van Koudekerk keerde Maarten Schoorl terug in de goal na een vervelende blessure en nam nieuwe aanwinst Robin van Dijk voor het eerst plaats op de bank, met het vooruitzicht op een eventueel debuut. Het begin was veelbeloven van de kant van Koudekerk, tenminste, organisatorisch gezien. Het stond goed en TAVV had moeite de bal vooruit te spelen. Na 15 minuten gebeurde er achter waar Rob Plateel eerde in de week al voor vreesde, het stortte namelijk compleet in elkaar bij Koudekerk, net als in de uitwedstrijd bij VEP. Een vrije trap van grote afstand werd uitstekend gepareerd door doelman Maarten Schoorl, maar door defensief wanvertoon werd de rebound alsnog buiten zijn bereid binnen geschoten, 1-0. Op dat moment leek Koudekerk het weer even kwijt de zijn en bleek met name de linker flank van TAVV een goudmijn te zien. Een voorzet vanaf rechts die werd binnengetikt door de linkbuiten, een een solo actie van dezelfde speler zette Koudekerk nog in de eerste helft op een 3-0 achterstand, terwijl het team ditmaal niet eens zo zeer slecht speelde. De drie kansen die de thuisploeg creëerde vielen nu eenmaal allemaal binnen en dan is het lastig voetballen. De tweede helft moest dan weer een op papier kansloze missie om toch nog punten te pakken worden. Opnieuw werd omgeschakeld naar een 4-3-3 systeem en ook dit keer pakte dat uitstkened uit. Koudekerk was dominant, creëerde kansen en legde TAVV hun wil op, zonder dat dit meteen tot doelpunten leidde. Na ongeveer een uur spelen was daar dan de aansluitingstreffer. Een mooie combinatie over de linker flank waar spits Stan Kraan de ruimte in kroop. Met een kruisende loopactie kon Aaron Kok zich vrijlopen en de uitstekende pass van Stan Kraan achter de doelman van de thuisploeg schuiven. 3-1. In de tweede helft kon TAVV welgeteld één kans creëren en ook ditmaal was het raak, over effectiviteit niets te klagen. Er zat alleen wel een luchtje aan de goal, want waar iedereen een overtreding constateerde op verdediger Daan Randeraat, liet de scheidsrechter schijnbaar onterecht doorspelen waardoor TAVV op 4-1 kon komen en de wedstrijd definitief in het slot gooiden. De tweede helft was sportief gezien erg teleurstellend. Desalniettemin werd er vlak voor het einde nogmaals gescoord door Koudekerk. Uit een corner knokte Mark Al zich naar een afvallende bal en schoot deze strak voor de goal, waar opnieuw Aaron Kok, al dan niet met moeite, kon scoren. Teleurstelling en ongeloof overheerste bij Koudekerk, want spelers en trainer realiseerde zich dat er vandaag veel meer het ingezeten. Toch was het spel in vergelijking met de wedstrijd ervoor een stuk aangenamer en kan de A1 van Koudekerk zich op gaan maken voor een bezoek van Alphense Boys, de titelfavoriet in de 3e klasse 06.