Koudekerk in vlagen voorbij Gouda.

Gouda 1

Tom van Hoogstraten
Fokko Bruning
Bas van Heerdt (vrije trap)
Yvar de Groot (kopbal)
Stephan Kapteyn
Tom van Hoogstraten
Assist: Akke Pennin

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

29 november 2014 14:30

Eck, J.D. van

Na drie keer winst op een rij is het altijd even uitkijken dat een wedstrijd tegen een laag geplaatste ploeg niet te gemakkelijk gaat worden opgevat. Tegen Gouda werd Koudekerk net op tijd weer wakker en kon het vlak voor rust orde op zaken stellen en voorkwam het een hele lastige tweede helft in Gouda.

Geen wisselingen in de opstelling van Koudekerk, en wie de wedstrijden tegen DoCoS en S.E.V. heeft gezien begrijpt dat Alex Redel hier ook geen enkele reden toe had. Tegen het laag geplaatste Gouda zouden er ook gewoon drie punten moeten worden gepakt.  Alles leek daar ook naar toen na een kleine vijf minuten Mike van Velzen voor de eerste keer de Goudse keeper Jeffrey Vonk wist te passeren, maar op dat moment was de thuisploeg al twee keer gevaarlijk in de buurt van de Koudekerkse goal geweest. Dus Koudekerk was gewaarschuwd. Blijkbaar was dit niet genoeg want vlak voor rust was het Tom van Hoogstraten die de gelijkmaker binnenschoot. Koudekerk protesteerde hevig wegens vermeend buitenspel maar scheidsrechter van Eck liet zich misleiden door eerdere buitenspel situaties waarbij het Gouda publiek luidruchtig zijn ongenoegen liet blijken over het vlagsignaal en zelfs na een bezoek aan zijn Koudekerk assistent telde hij de gelijkmaker goed. Het enige wat Koudekerk zich zelf moest aanrekenen is dat deze gelijkmaker al enige tijd in de lucht hing. Zo leek Koudekerk genoegen te moeten nemen met een 1 – 1 ruststand. Maar net voor de rust werd de ploeg wakker en kreeg het ook wat hulp van de Goudse keeper. Een vrije trap van Bas van Heerdt leek niet onhoudbaar maar was precies hard genoeg om Koudekerk weer op voorsprong te zetten en in de extra tijd van de eerste helft was het Yvar de Groot die bij een corner iedereen verbaasde door boven twee verdedigers en de keeper uit te komen en de 1 – 3 binnen te koppen. Dat was een stuk lekkerder de rust ingaan dan met 1 – 1.

De rust was nog niet zo lang voorbij toen Mike van Velzen de wedstrijd definitief leek te beslissen. De spits werd door Richard Zijderveld diep gestuurd en had ook met keeper Vonk geen probleem en schoot de 1 – 4 op het bord. Daarna volgde er een lange tijd waarin eigenlijk niet veel gebeurde. Gouda kon het niet en Koudekerk zakte weg en mocht blij zijn dat Gouda voorin een probleem heeft met scoren. Met nog een kwartier op de klok was er nog even een sprankje hoop voor de thuisclub toen Tom van Hoogstraten profiteerde van zwak ingrijpen bij Koudekerk en de stand op 2 – 4 bracht. Gouda ging op zoek naar de aansluiting maar die bleef uit, wel was er nog een goal van Mike van Velzen die met zijn derde treffer de hoop van Gouda liet verdwijnen en Koudekerk drie punten bezorgde.

Van Koudekerk de minste wedstrijd van de laatste weken, maar waar in het verleden bij dit soort wedstrijden nog wel eens een puntje werd gemorst weet men nu wel deze in winst om te zetten. Zo blijft Koudekerk in het spoor van Floreant en krijgt het volgende week bezoek van Kagia.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil, Richard Zijderveld, Sidney de Schepper(82.Christian Vergunst),Ruben v/d Berg, Fabian Roosenbrand(62.Richard van Heijningen), Erwin de Best, Yvar de Groot, Bas van Heerdt, Roy v/d Berg(70.Mitchel Jansen), Mike van Velzen, Akke Pennin