Koudekerk verslaat S.E.V. in boeiend duel

SEV 1

Milan van der Veer (schot)
Dennis Breg (kopbal)
Milan van der Veer

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

22 november 2014 14:30

Bos, M.J.A. van den

Bij S.E.V. zullen ze bij het bereiken van de rust toch met verbazing naar het scorebord hebben gekeken, 0 – 1 en was vooral de verdienste van het houtwerk want dat werd door Koudekerk 4 keer geraakt terwijl de bezoekers zich bij de eerste aanval wisten te belonen. Gelukkig kwam de gerechtigheid na rust. Koudekerk rechte de rug en na 90 minuten stond er een 3 – 2 stand op het scorebord en vind Koudekerk zich terug op de tweede plaats op de ranglijst.

De laatste wedstrijd van Koudekerk was al weer twee weken geleden en dat was er een van hoog nivo geweest. DoCoS werd op eigen terrein met een miniem verschil verslagen (0-1) maar daar mocht de thuisclub zich toen het meest gelukkig mee prijzen, voor Alex Redel dus geen enkele reden om zijn basis elf te wijzigen. Voor het treffen met de nummer twee op de ranglijst S.E.V.  Met deze elf liet Koudekerk gelijk blijken dat ze de drie punten in eigen huis wilden houden, de bezoekers werden gelijk vol onder druk gezet en het mocht van geluk spreken dat het niet al na tien minuten tegen een achterstand aan keek die de rest van de wedstrijd een probleem zou zijn. Binnen een kwartier had S.E.V. keeper Kaj Voorwinden zijn dank meerdere keren uitgesproken aan paal en lat want tot vier keer aan toe stonden die de voorsprong voor de thuisclub in de weg.  Daarna was het de wereld op zijn kop toen Milan van der Veer bij de eerste aanval van de bezoekers op fraaie manier de bal binnenschiet en de bezoekers op voorsprong zet. Koudekerk moet dus op jacht naar de gelijkmaker maar slaagt er tot de rust niet in om deze te verkrijgen zodat S.E.V. tot eigen verbazing met een voorsprong de thee opzoekt.

De tweede helft geeft, zeker in het begin, een meer gelijk opgaand spelbeeld. Koudekerk op zoek naar de gelijkmaker waar het aan toe komt op het moment dat Bas van Heerdt bedenkt dat het misschien met een schot wel zal lukken. En hoe, van ruim 25 meter vliegt de bal langs keeper Voorwinden die er op zijn zachtst gezegd wat kolderiek bij staat te kijken als de bal langs zwabbert. Nog voor de bezoekers van de schrik van de gelijkmaker zijn bekomen staan ze al achter. Ruben v/d Berg komt door het midden op zonder te worden aangepakt, de combinatie met Roy v/d berg is perfect en Ruben zet zijn ploeg op een 2 – 1 voorsprong. Maar Ook Koudekerk is daarna niet bij de les en tot groot ongenoegen van Redel is het twee minuten later al weer gelijk als linksachter Dennis Breg de gelijkmaker kan binnen koppen. Zo kan Koudekerk weer opnieuw beginnen, wil het S.E.V. passeren op de ranglijst. Grote man bij Koudekerk word deze middag Roy v/d Berg. Hij is het die een kwartier voor tijd een lange bal van Ruben v/d Berg op fraaie manier achter Voorwinden schiet en zo Koudekerk weer op voorsprong zet. Het resterende kwartier probeert S.E.V., een punt te redden maar is het Mitchel Goudkuil die zich onderscheid met een aantal fraaie reddingen en na het eindsignaal van de prima leidende scheidsrechter v/d Bos was het Koudekerk wat toch een klein feestje kon bouwen.

Door deze winst en de nederlaag van U.V.S. bij Floreant klimt Koudekerk naar de tweede plaats op de ranglijst, zes punten achter koploper Floreant en een wedstrijd minder. Volgende week speelt Koudekerk bij het laag geklasseerde Gouda en dat wordt misschien wel een moeilijkere wedstrijd dan de wedstrijd van vandaag.

Opstelling Koudekerk: Mitchel Goudkuil, Richard Zijderveld, Ruben v/d Berg, Sidney de Schepper, Erwin de Best, Yvar de Groot, Bas van Heerdt©, Roy v/d Berg, Mike van Velzen, Akke Pennin(82.Mitchell Jansen)