Woubrugge A1 vs V.V. Koudekerk A1

... (schot)

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 6

15 november 2014 12:00

Zaterdag 15 November, tijd voor de volgende wedstrijd in de 3e klasse 06. We volgen V.V. Koudekerk die na twee wedstrijden het maximale puntenaantal behaald hadden. Vandaag, in de stromende regen moest blijken of ook de tweede uitwedstrijd in winst kon worden omgezet. Medekoplopers TAVV en Alphense Boys vochten een onderlinge strijd uit, wat betekende dat er progressie op de ranglijst kon worden gemaakt door V.V. Koudekerk. Verschillende mutaties vonden plaats in de selectie voor de wedstrijd tegen Woubrugge. Doelman Maarten Schoorl was niet wedstrijd fit door wat een infectie lijkt te zijn en de gebroeders Kraan kampten beide met lichte pijntjes. Bij de selectie gehaald waren vervangende doelman Fernando Oppelaar en Joeri Goudkuil. Verder keerde Jasmin Camdzic terug in de basis en startte Eldert ten koste van Stan Kraan (blessure) op de rechtsback positie. De scheidsrechter leek qua uitstraling en fluiten ietwat op de naar Nederland gekomen goedheiligman met geschoren gezicht en zou dan ook de nodige foutjes maken, desalniettemin was de opgave voor Koudekerk om het vechtersvoetbal van Woubrugge te ontmantelen en positioneel goed te staan. Daar bleek na de aftrap weinig van te gaan komen, de eerste tien minuten waren van Koudekerks perspectief choatisch. Ballen werden half gemist en van een organisatie was geen sprake. Woubrugge profiteerde hier meteen van en kwam na nog geen tien minuten spelen op voorsprong na een fout in de defensie van Koudekerk. Dit moment leek de bezoekers echter wel wakker te schudden, want vervolgens pakte iedereen goed zijn taken op en stond het als een huis. Woubrugge kon enkel achterin overtikken om vervolgens alsnog een hopeloze lange bal keer op keer niet aan te zien komen. Kansen kwamen er vervolgens ook voor Koudekerk, de rechterflank werd goed benut door Murtadha Al Nahadi en Aaron Kok gaf een fraaie no-look pass naar het centrum, waar veel ruimte lag. Jorin Roosenbrand, afgelopen week nog drie keer trefzeker, bedacht zich geen moment en schoot de bal in één keer geplaatst in de linkerhoek en liet de keeper zo geen kans. Vanaf dat moment was het Koudekerk die ook in aanvallend opzicht steeds dreigender werd. Een vrijwel indentieke opzet als bij de eerste goal ging vooraf aan de tweede. Fysieke arbeid van spits Kok stelde hem in staat opnieuw het centrum op te zoeken, waar Marvin Kraan vervolgens de bal op zo een 25 tot 30 meter van de goal teruglegde op de rode fantoom. Een pegel waar Wesley Sneijder nog voor zou applaudiseren en de bal vloog tegen het ijzerwerk in de linkerkruising van de goal, 2-1. In het vervolg van de eerste helft werd steeds duidelijker dat Woubrugge zich geen raad wist met de inzakkende tactiek van de 4-4-2 formatie die Koudekerk hanteerde. Na een aantal mislukte uitbraken was het na zo een 35 minuten spelen wel raak voor Koudekerk. Een vlotte combinatie waarna Marvin Kraan linkerspits Denny Paling wegstuurde. Paling hield het overzicht en zag dat de op volle toeren draaiende mensenlijke machine Kok bij de tweede paal aan kwam sprinten. De pass was om je vingers bij af te likken en de lange uitschuifbenen van Kok stelde hem in staat zijn tweede treffer van de competitie binnen te tikken. Een bevrijdende treffer, aangezien de marge nu twee was. De opgave leek na rust makkelijk voor Koudekerk, namelijk meer van hetzelfde. Niets bleek echter minder waar, er sloop onrust in de ploeg, en Woubrugge wist al na zo een 5 minuten spelen de aansluitingstreffer te maken. Een scrimmage in de doelmond van Koudekerk, waarna de vleugelaanvaller hard binnen schoot. Het bleek een startsein voor Woubrugge om alles op alles te zetten om ook de gelijkmaker te maken. Dit betekende wel dat er veel ruimte voor Koudekerk onstond. Een schaakspel van ongeveer een half uur waarin Woubrugge zijn kansen niet kon omzetten in goals, en de voorhoede van Koudekerk (waar Joeri nu achter voetbalde) alle scherpte verloren leek te hebben. Tot ongeveer een kwartier voor tijd, een combinatie door het centrum, Roosenbrand, Kok, Roosenbrand, bal opzij en de treffer van Goudkuil. Koudekerk eindelijk bevrijd? Nee, de grensrechter van de thuisploeg stond met de vlag in de lucht en kreeg de hoon van vriend en vijand over zich aangezien het een absurde call was. Een motivatie om alsnog te scoren bleek het wel, want na 78 minuten spelen was het de hoekschop van Joeri Goudkuil, waaruit Jorin Roosenbrand zijn derde van de middag binnenschoot. Vol op de slof schoot hij achter de doelman binnen en de wedstrijd was gespeeld. Het geloof bij Woubrugge ebte weg en Koudekerk wist dat de punten in tas zaten. Het werd ook nog 5-2, Joeri Goudkuil lanceerde wederom spits Kok, die met een goede actie naar binnen en een strakke pass op Paling de laatste goal van de middag inluidde. Paling bleef opnieuw goed kalm en schoot in de verre hoek binnen. Het bleek het laatste wapenfeit in een wedstrijd waar Koudekerk het zichzelf onnodig moeilijk had gemaakt, maar desalniettemin met 9 punten gedeeld bovenaan staat na drie wedstrijden.Trainer Dennis en Rob Platteel kunnen met een tevreden gevoel gaan werken richting volgende week, wanneer er een duel uit bij VEP op het programma staat.