V.V. Koudekerk A1 vs Zevenhoven A1

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 6

8 november 2014 12:00

M. Kroon

Nadat vorige week de drie punten binnen waren gesleept door de formatie van Rob Platteel, was het essentieel om verder te bouwen op de nu al wat meer vertrouwde tactiek. Zevenhoven leek op basis van het resultaat van de eerste speeldag, namelijk een 2-3 verlies thuis tegen TAVV, een niet onbekende tegenstander van de thuisploeg, een waardig tegenstander te zijn. Het was zaterdag 8 november, en dit affiche speelde zich af op de Gruttolaan op veld 2 (normaal gras). V.V. Koudekerk begon met Seb Westdijk (te laat) en Jasmin Camdzic (herstellende van een duimbreuk) op de bank met verder de gebruikelijke namen in de basis. Spanning en sensatie? of een totaal ander spelbeeld? De wedstrijd zou uitkomst bieden. Nog geen minuut onderweg, of Zevenhoven A1 liet zich verrassen door de druk van de thuisploeg, Denny Paling stormde de linkerflank af en gaf strak voor. Het bleek toch een lastige bal voor Aaron Kok, die eerst moest controleren en kappen alvorens en schot op de goal van de bezoekers de lanceren. De bal spatte uiteen op de paal en de toon was gezet voor de rest van het duel. Zevenhoven A1 wist zich geen raad en moest al na 10 speelminuten capituleren. Aaron Kok kreeg de bal uit het middenveld in de voeten gespeeld en lanceerde vervolgens collega aanvaller Denny Paling met een strakke pass met links. Paling bleef kalm en schoot rustig zijn tweede van het seizoen binnen, binnenkant paal. De vroege voorsprong bleek in tegenstelling tot vorige week juist een boost te zijn voor de ploeg van Rob Platteel, die zijn tactiek steeds beter gerealiseerd zag. Na opnieuw een pass van Aaron Kok controleerde Jorin Roosenbrand knap en schoot de bal onder de doelman van de bezoekers door, 2-0. Dit bleek de opmars van Roosenbrand, die vrijwel de hele wedstrijd zou uitblinken. Na ongeveer een half uur spelen was het opnieuw het jagen van V.V. Koudekerk dat de bezoekers de das omdeed. Daan Randeraat, die vorige week nog een sterke prestatie leverde in de achterhoede van de ploeg, jaagde tot aan de keeper van de tegenpartij goed door. Deze vond zich verrast en plaatste pardoes de bal in de voeten van Aaron Kok, die met dit buitenkansje wel raak wist, 3-0. Het karakteristieke juichen van spits Kok ontbrak niet. Ook na rust was Koudekerk te sterk. Een handige ingooi van Mutadha Al Nahadi stelde Roosenbrand in staan zijn tweede van de middag binnen te schieten. Een prachtige knal boven in de goal, 4-0. Vervolgens was een trainersfout bij Koudekerk misschien wel de reden voor de 4-1. Centrale verdediger Mark Al was namelijk mee met de corner, toen Eldert Sijperda naar de kant ging voor Seb Westdijk, waardoor Koudekerk achterin 1 op 1 kwam te spelen. Nadat de doelman van de bezoekers de bal ving uit de corner en meteen naar voren knalde, speelde de spits zich knap vrij en schoot raak, een eretreffer leek het. Ook Jasmin Camdzic maakte zijn rentree in de ploeg en verving spits Kok, waarna Seb Westdijk deze positie overnam.  Na opnieuw een aantal kansen voor de thuisploeg schoot Zevenhoven de aansluitingstreffer ook binnen, een droge knal van rand zestien bood uitkomst voor de linksbuiten. 4-2. Het verzet duurde gelukkig voor V.V. Koudekerk niet lang, aangezien een afgemeten voorzet van ingevallen Seb Westdijk, Jorin Roosenbrand in staat stelde op fraaie wijze de 5-2 te maken. Hij nam de voorzet in een keer op de slof en schoot netjes in de rechterhoek, waarna de marge weer drie was, een hattrick voor de middenvelder. De wedstrijd was gespeeld en dat bleek ook uit de instelling van de bezoekers, die niet meer in een resultaat leken te geloven. Seb Westdijk nam hier dankbaar gebruik van en schoot na de pass van Jorin Roosenbrand hard in de korte hoek. Dit betekende alweer de tweede treffer van het seizoen uit even zoveel wedstrijden, voor de eerstejaars aanvaller annex middenvelder. 6-2, een uistekend resultaat waaruit blijkt dat de titelambities die leven binnen de ploeg van Rob Platteel concrete vorm aan beginnen te nemen. Het principe consistentie zal een belangrijke blijken.