Sportlust '46 A2 vs V.V. Koudekerk A1

... (schot)

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 6

1 november 2014 11:00

De openingsdag van de competitie 3e klasse 06 beloofde meteen een spektakelstuk te worden voor de thuissupporters, maar ook voor de op een hand te tellen meegereisde aanhang van de bezoekers. Het was misschien wel de warmste 1 November sinds tijden, toch was het veld glad en lastig te bespelen. Het fluitsignaal klonk en de mannen van Rob Platteel gingen op zoek naar de eerste officiele punten van het seizoen, na een teleurstellende bekercampagne waar V.V. Koudekerk uiteindelijk, al dan niet geflatteerd, met nul punten onderaan eindigde. De wedstrijd begon fel met kansen over een weer. De 4-4-2 formatie van V.V. Koudekerk zorgde voor de nodige organisatorische problemen bij de thuisploeg, en met name de snelheid van het spitsen duo Denny Paling en Aaron Kok werd hierbij goed gebruikt door het middenveld. De eerste kansen waren dan ook voor de bezoekers, die met een schot van Denny Paling (naast), Marvin Kraan (redding keeper) en twee pogingen van Aaron Kok (beide naast) gevaarlijk waren. De thuisploeg kon slechts met wat speldenprikjes de defensie van V.V. Koudekerk in de problemen brengen. Na zo een 20 minuten spelen bracht Murtadha Al Nahadi de bal op de rechterflank bij Aaron Kok, die marvin in het centrum na een snelle pass in stelling bracht. Deze hield echter het overzicht en besloot Denny Paling aan te spelen, die na een goede kapbeweging de rechterkant van het net deed bollen, 0-1. De bezoekers probeerden door te drukken naar een marge van twee, maar Aaron Kok bleef verontwaardigd achter nadat zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel (overigens onterecht). Nog geen minuut later was het aan de andere kant wel raak, een ongelukkige inschattingsfout en een gladde bal brachten doelman Maarten Schoorl in de problemen, waarna de spits van Sportlust '46 kalm binnenknalde, 1-1. Het leek ook de ruststand, totdat Ben Wesselingh een prachtige opening naar de rechterflank in de benen bleek te hebben. Kok verlengde de bal richting Seb Westdijk die via de doelman hard binnenschoot en de marge weer op één bracht. Na rust ging het duel vervolgens alle kanten op, V.V. Koudekerk kon niet goed omgaan met de minimale voorsprong en leek het duel misschien nog wel uit handen te gaan geven. De gele kaart van Marvin Kraan hielp daar ook niet bij. Uiteindelijk na wat uistekende (!) reddingen Maarten Schoorl, die zijn fout meer dan goed maakte, sleepte de bezoekers de eerste drie punten van het seizoen binnen. Daarvoor mocht het met name de verdediging en de doelman bedanken. Dit belooft wat voor de aankomende speeldag, als Zevenhoven naar Koudekerk afreist.