Koudekerk verzuipt in Zwammerdam.

Zwammerdam 1

Kevin Bergshoef (schot)
Yassine el Mariami
Kevin Bergshoef
Mark van Zoest
Yassine el Mariami

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

11 oktober 2014 14:30

Wagner, L.

Het had voor Koudekerk een mooi weekend kunnen zijn. Wanneer winst was behaald tegen Zwammerdam zou de aansluiting bij de bovenste drie zijn hersteld. Maar na  afloop kon men concluderen dat Koudekerk was verslagen door het gebrek aan scherpte in de afronding bij de vele kansen, want behalve in  de regen verzoop Koudekerk ook daar in.

De ziekeboeg bij Koudekerk blijft onafgebroken gevuld, was Rick van Tol weer beschikbaar was het nu Mitchel Jansen die de plaats van Rick overnam. Nick van Houten was wegens werk niet beschikbaar maakte dat er weer een basisplaats was voor Richard van Heijningen. Zwammerdam was een tegenstander die zich voor Koudekerk altijd extra oplaad en zo was het ook vandaag weer. Op en zompig veld was het de thuisploeg die de eerste spelde prikken uit deelde. Koudekerk had duidelijk moeite met het veld en regelmatig gingen er spelers onderuit. (Waar is de tijd dat met 2 paar schoenen in de tas had, zodat er op natte velden met 6 noppen wel kon worden gevoetbald) De openingsgoal was dan ook te danken aan het veld, Simon van Leeuwen gleed onderuit en Kevin Bergshoef was dankbaar en schoot zijn ploeg naar een voorsprong. Op dit moment tegen de verhouding in want paal en let hadden een Koudekerkse openingstreffer in de weg gestaan. Maar de rust werd ingegaan met een over tal aan kansen voor Koudekerk en een 1-0 in doelpunten voor de thuisploeg, en die tellen.

De tweede helft zou in een heel ander beeld moeten staan, het zonnetje was gaan schijnen en zou dat ook bij Koudekerk moeten gaan doen maar hoe anders kan dat zijn. Zwammerdam nam het initiatief en schepte een aantal kansen waar Wouter Reijneveld zich moest onderscheiden. Aan de andere kant deed Wouter van Vaalen dat, tot twee keer toe was Mike van Velzen onderweg naar de gelijkmaker en was van Vaalen de redder van Zwammerdam. De 2 – 0 viel op een moment dat de 1 – 1 zou worden verwacht maar ineens was daar weer Kevin Bergshoef die een counter koelbloedig binnen schoot. Met deze stand leek de wedstrijd gelopen maar Koudekerk kreeg onverwacht de helpende hand van Scheidsrechter Wagner. Deze was al de gehele wedstrijd bezig voor zichzelf, tsja het was per slot de week van de scheidsrechter. Bedoeld om de scheidsrechter wat meer aandacht te geven, maar dhr. Wagner vestigde deze vanzelf op zich door Zwammerdam aanvaller Yassine El Mariami een absurde tweede gele kaart voort te houden voor een schwalbe. Een man meer dus voor Koudekerk, dus mogelijkheden. Maar Wagner zette dit snel recht, Ruben v/d Berg ontving binnen vijf minuten twee keer geel waarbij de tweede eveneens voor de nodige hilariteit zorgde aan de kant. Ondertussen werd er ook nog gevoetbald en was de show nog niet over, Koudekerk kreeg nog de uitgelezen mogelijkheid om weer in de wedstrijd te komen toen Wagner de bal op 11 meter legde na een handsbal die, in zijn ogen, binnen de 16 meter was. Roy v/d Berg had de kans om zijn ploeg nog uitzicht te geven op een punt maar zag zijn inzet gekeerd door van Vaalen. Hiermee was het wel duidelijk, Koudekerk kon doorvoetballen wat het wilde maar zou vandaag niet scoren. Uiteindelijk zag Wagner dat ook in en floot na 96 minuten voetbal af.

Na afloop was Alex Redel duidelijk, het voetbal was niet best. De inzet was hij wel over te spreken maar wij scoren niet en zij wel. Dan win je verdiend was de conclusie van de Koudekerk trainer. Zwammerdam collega Rob de Lange was een andere mening toe gedaan. Zijn ploeg had het tegen 12 man(?) goed gedaan. Had maar 1 kans voor de rust weggegeven en hadden vooral de scheidsrechter tegen hadden gehad. Vooral voor rust.

Koudekerk blijft op de vierde plaats maar moet deze nu delen met Zwammerdam en W.D.S. Alle hebben 10 punten. 5 minder als de nieuwe, verassende, koploper Floreant. U.S.S. heeft 14 en S.E.V. 13 punten, en daar had Koudekerk nu mooi bij kunnen komen.

Over twee weken gaat Koudekerk op bezoek bij Roodenburg. Hopelijk is de zieke boeg dan weer wat minder gevuld, Erwin de Best is dan na zijn schorsing in ieder geval weer beschikbaar,hopelijk is hij niet de enige.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Ruben v/d Berg, Richard van Heijningen, Yvar de Groot, Cedric Borgers, Roy v/d Berg, Bas van Heerdt©, Akke pennin(58. Rick van Tol), Mike van Velzen, mark van Leeuwen