Vliegende start voor VVK F2!

Koudekerk JO9-2

Hazerswoudse Boys F2

Stijn Visser (schot)

F-pupillen, F2, Groep 7 14

13 september 2014 8:45

S. Beelt

Na de eerste wedstrijd van het seizoen vorige week glorieus gewonnen te hebben met 6-1, tegenstander RCL F7, heeft het kersverse F2 team van VVK de smaak te pakken gekregen.
Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen de F2 van Hazerswoudse Boys op het programma. Meteen was eigenlijk al duidelijk dat wij een maatje te groot gingen zijn voor deze jongens die kort van stuk waren vergeleken bij onze jongens. We begonnen met Bastian op doel. Jasper opende na 4 minuten de doelpunten regen met 1-0. Jasper had goed de smaak te pakken na dit eerste doelpunt, want hij scoorde ook de volgende 2 doelpunten in de 7de en de 11de minuut, waarmee zijn eerste hattrick voor de F2 een feit werd. Keeper Bastian heeft het geen moment moeilijk gehad en had zelfs wat tijd om met wisselspelers en ouders te kletsen, in de eerste helft kwamen de Hazerswoudse Boys er eigenlijk niet aan te pas.
Ook het begin van de 2de helft stond Bastian nog even op doel. Weer nam Koudekerk de leiding in de wedstrijd en was het wederom Jasper die tekende voor het eerste doelpunt van de 2de helft. Vervolgens wisselden Jasper en Bastian snel van shirt en van plek, waarmee ook Bastian even wat actie kreeg in deze wedstrijd. Een gouden wissel zo bleek. Jasper kan naast scoren ook goed keepen, want nog maar net het keepersshirt aangetrokken moest hij al direct in actie om een gevaarlijk balletje van de Hazerswoudse Boys te stoppen, maar dat lukte prima. En ook Bastian benutte de wissel goed, een minuut later scoorde hij namelijk het 5de doelpunt, een prachtig schot dwars door het midden, de keeper van Hazerswoude was kansloos. In de 2de helft waren er wel wat doorbraakjes van Hazerswoude, maar diverse mensen, waaronder Juan en Jeremey verrichten goed verdedigingswerk en wisten telkens weer de bal terug te veroveren. De 6-0 was een mooi doelpunt van Stijn, met een assist van Bastian. 5 minuten later maakte Luuk een prachtig doelpunt vanuit een bijna onmogelijke hoek en in een poging de bal binnen de lijn te houden wist hij zomaar te scoren. Het laatste doelpunt werd gescoord door Bastian. En daarmee werd de wedstrijd afgesloten met een glansrijke 8-0 overwinning. Het was een prachtige wedstrijd, de jongens zijn al aardig op elkaar ingespeeld aan het raken en we kijken uit naar onze volgende wedstrijd!