Koudekerk kent geen moeite met belegen L.S.V.V.`70

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

13 september 2014 14:30

Jong, K. de

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Koudekerk had de L.S.V.V. site het al over een groot aantal afwezigen. De nood was zelfs zo hoog dat een blik op het wedstrijdformulier men het gevoel gaf een jaar of zes terug te zijn gegaan in de tijd. L.S.V.V. “veteranen”als Job Weststrate (39), Hubert Meulman(32)en Alphert Christina (32) waren toen vaste waarde in de studentenploeg.

Koudekerk nam er weinig notie van, vanaf het beginsignaal liet Koudekerk zien dat het maar voor een ding kwam. Drie punten mee terug naar Koudekerk. De eerste goal liet ook niet snel op zich wachten. Na een afgeslagen corner kwam de bal voor de voeten van Ruben v/d Berg die gelegenheidskeeper Job Weststrate het nakijken gaf. Het hoogtepunt van de eerste helft kwam goed tien minuten later toen een puntgave voorzet van Erwin  de Best middels een half volley snoeihard en loep zuiver door Mitchel Jansen achter Weststrate werd getrapt. Pas na deze goal wist de thuisploeg zich enkele mogelijkheden te creëren maar stuitte daarbij steeds op Wouter Reijneveld. L.S.V.V. was niet de enige ploeg vandaag met een keepersprobleem. Goudkuil (Geschorst) en Kneulman(Geblesseerd) ontbraken en dus Reijneveld na lange tijd weer op doel in Koudekerk 1. Het bleek voor Koudekerk geen verzwakking. Vooral op een aantal vrije trappen liet Reijneveld zien het selectie niveau nog steeds aan te kunnen. Mede hierdoor bleef de 0 – 2 tot de rust op het bord staan.

Het was L.S.V.V. wat sterk aan de tweede helft begon, wist zelfs enkele keren gevaarlijk door te komen waar Koudekerk het gevaar beperkte tot een schot voorlang van Bas van Heerdt. Maar met nog een half uur viel de beslissing na de tweede goal van Ruben v/d Berg en wederom uit een corner. Het was daarna eigenlijk over met het geloof in een goed resultaat bij de studenten.  Het was alleen de vraag hoe hoog de score zou oplopen. Dat bleek nog mee te vallen, Roy v/d Berg troefde Peter van Diggele af en scoorde de vierde Koudekerkse treffer en vlak voor tijd was het de in de rust ingevallen Rick van Tol die de eindstand op 0 – 5 bepaalde.

Na afloop was men bij L.S.V.V. reëel over de wedstrijd. Zij waren gewoon beter vandaag, ze voetbalde makkelijker en wij gaven ook een aantal goals te gemakkelijk weg.  Alex Redel was gelukkig met de uitslag. Van te voren teken je voor zo een uitslag, je weet bij deze tegenstander nooit wat voor team je treft. Al was hij minder tevreden met het spel, ``vorige week speelde we beter`` was het oordeel van de trainer.

Koudekerk heeft nu 6 punten uit 2 wedstrijden en 10 goals voor en 0 tegen. Volgende week speelt Koudekerk de derby tegen B.S.C.`69 op eigen terrein en de week daarna gaat de ploeg op bezoek bij kampioensfavoriet U.V.S.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen(73.Frits Rademaker), Ruben v/d Berg, Nick van Houten, Yvar de Groot, Erwin de Best, Roy v/d Berg, Bas van Heerdt ©(80.Daniel Wildschut), Mike van Velzen, Mitchel Jansen, Mark van Leeuwen(46.Rick van Tol)