Rode kaart houd Koudekerk af van monsterzege.

Floreant 1

Bas van Heerdt (vrije trap)
Ossama Esseka
Daan Kalkman

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

6 september 2014 14:30

Goudriaan, W.W.C.

Frank de Bruijn keek in augustus nog uit naar de ontmoetingen met Koudekerk, ze hebben de contributie weer verhoogd daar, was zijn kwinkslag naar de lijst met aanwinsten van Koudekerk. Nu was het zover maar na 45 minuten zou de Bruijn alleen nog maar naar het eindsignaal hebben verlangt. Immers de 4 – 0 op het scorebord sprak boekdelen.

Ten opzichte van het vorige seizoen begon Koudekerk met 3 nieuwe namen. Richard Zijderveld, Ruben v/d Berg en Mike van Velzen hadden een basisplaats in het elftal van Alex Redel die door de komst van o.a. deze drie bijna alle posities dubbel bezet heeft. Dat koudekerk er niet minder op is geworden liet het vrijwel de gehele eerste helft zien, de bezoekers kregen amper de tijd om iets in aanvallend opzicht te bedenken en het was dan ook wachten op het eerste moment waarop keeper Mitchel Snoek de gang naar het net kon maken. Dat was na twintig minuten, Bas van Heerdt trapte een vrije trap richting tweede paal waar veel aanvallers stonden maar geen van allen raakte de bal die zo binnen viel. Floreant was nog maar nauwelijks van deze tegenslag bekomen of de tweede lag al in het netje. Mark van Leeuwen dolde Ossama Esseka en Roy v/d Berg mocht de tweede treffer van de middag binnen tikken. Ook na deze treffer bleef Koudekerk de bezoekers onder druk zetten die daardoor amper gevaarlijk werden. Ook door het ontbreken van Khiari Ahdid kon de ploeg van Leendert van Steensel geen enkele vuist maken. Koudekerk maakte het nog voor de rust helemaal af door treffers van, wederom, Roy v/d Berg en Mike van Velzen stond er bij de rust een 4 – 0 stand op het bord.

De tweede helft was nog maar nauwelijks begonnen toen er alweer werd gescoord, Mike van Velzen schoot zijn tweede treffer van deze middag achter Snoek en een afstraffing leek zich af te tekenen. Maar Koudekerk nam iets gas terug en Floreant kon zich voorzichtig in de buurt van Koudekerk goalie Mitchel Goudkuil melden. Die zelfde Goudkuil had het geluk dat Jeffrey Hilgeman zijn inzet op de lat uiteen zag spatten. Voor Koudekerk kreeg de wedstrijd toch nog een wrange nasmaak, Simon van Leeuwen, in het veld gekomen voor Richard Zijderveld, speelde te kort terug op zijn keeper. Deze kwam zijn goal uit om de bal te onderscheppen en deed dat nog al ongelukkig. Jeffrey Hilgeman sprong op voor de Koudekerk goalie hem raakte maar maakte hier een fraaie show van. Scheidsrechter  Goudriaan was onverbiddelijk en stuurde Goudkuil met rood naar de kleedkamers. Bij Koudekerk zat de geheel niet fitte Michael Kneulman op de bank en eerder deze maand werd bekend dat de keeper een operatie zal moeten ondergaan en dit seizoen niet in actie zou komen. Maar nu moest hij wel. Mitchel Jansen werd door Redel naar de kant gehaald en Kneulman nam plaats onder de lat. Met 10 man trok Koudekerk zich verder terug op eigen helft, mede gegeven door het feit dat iedereen wist dat Kneulman niet fit was. Zo probeerde Koudekerk hun doelman zoveel mogelijk te ontzien. Dat lukte voor zover dat er geen tegentreffer moest worden geïncasseerd maar Kneulman had in de dertig minuten die hij in het veld stond duidelijk meer te doen dan hem lief was. Na afloop liet hij ook opmaken dat het alles behalve lekker was en zeker niet de bedoeling is dat dit DE oplossing was.

Alex Redel kon na afloop alleen maar tevreden zijn en zal de komende week een oplossing bedenken wie er zaterdag bij L.S.V.V. onder de lat plaats zal moeten nemen. Floreant trainer van Steensel had in de rust al de handdoek gegooid en had gehoopt dat zijn ploeg na rust nog minimaal een goaltje had gescoord, maar de gifbeker moest helemaal leeg was de conclusie.

Opstelling Koudekerk: Mitchel Goudkuil, Richard Zijderveld(54.Simon van Leeuwen), Ruben v/d Berg, Sidney de Schepper, Yvar de Groot, Erwin de Best, Roy v/d Berg,Bas van Heerdt©,Mike van Velzen, Mitchel Jansen(61.Michael Kneulman), Mark van Leeuwen(71.Rick van Tol)