Koudekerk verslaat Hazerswoudse Boys en plaatst zich voor finale Rijnwoude Cup.

Hazerswoudse Boys 1

16 augustus 2014 14:30

K.N. de Jong

Het is het enige wat nog over is van Rijnwoude, de Rijnwoude Cup. Vele jaren verfoeit door de trainers van de Rijnwoudse verenigingen maar nu aan het begin van het seizoen een mooie gelegenheid om te kijken hoe de teams er voor staan.

Voor Alex Redel was het in ieder geval een serieuze wedstrijd,in de startende elf stonden spelers die de Koudekerk supporter het komende seizoen veelvuldig in het keurkorps te zien zal krijgen. Alleen nieuweling Richard Zijderveld ontbrak en keeper Michael Kneulman is nog immer geblesseerd dus was Mitchel Goudkuil nog steeds de doelman. Hazerswoudse Boys bleek een ploeg te zijn die niet meer het Hazerswoudse Boys van enkele jaren terug was. Een jonge ploeg die verzorgd voetbal probeerde te spelen en zich zeker niet terug trok op eigen helft. Misschien was dit wel verassend voor Koudekerk want het duurde enige tijd eer de derde klasser de vierde klasser onder druk kon zetten. Bij de eerste echt goed lopende aanval was het wel gelijk raak, Roy v/d Berg liep slim weg bij zijn tegenstander en opende na een half uur de score. Toch was het na deze goal zeker geen gelopen wedstrijd want ook de Boys melde zich een aantal malen dicht in de buurt van Goudkuil die zeker niet werkloos toe kon kijken.  Met de rust was er nog steeds het minimale verschil van 1 goal.

Na de rust kwam Nick van Houten in het veld voor Richard van Heiningen en was Mike van Velzen de vervanger van Mark van Leeuwen. Van Velzen was vorige week nog behoorlijk op schot geweest tegen Aarlanderveen en ook nu bleek de dreiging van de spits richting goal al snel maar tot een score leidde het echter nog niet. Die score kwam na 20 minuten in de tweede helft toen Mitchel Jansen het fraaie werk van Erwin de Best simpel kon af ronden. Met de 2 – 0 leek het erop dat de wedstrijd was beslist en was er nog een moment waarbij de toeschouwers konden genieten. Bas van Heerdt speelde de bal diep tussen de laatste lijn van de Boys en de keeper, deze kwam zo snel mogelijk zijn goal uit maar verkeek zich volledig op de snelheid van Mike van Velzen, die was eerder bij de bal, tikte hem langs de keeper en vanuit een moeilijke hoek schoof hij de bal beheerst binnen. 3 – 0 en een duidelijke overwinning van Koudekerk. Die mogen zaterdag aantreden tegen Bernardus die verassend met 3 – 2 wonnen van B.S.C.`68.  Een wedstrijd met een mooi affiche, immers Bernardus staat onder leiding van Ronald Rosdorff, geen onbekende aan de Gruttolaan en Mitchell Rosdorff heeft zijn roots ook aan deze kant van de brug. Tegenover dat staat dat Bas van Heerdt tot enkele jaren geleden het Oranje Wit van de Rhijnenburgers verdedigde. Toneel van dit alles is het sportpark van de Hazerswoudse Boys en de aanvang is 14:30 uur.

Opstelling Koudekerk: Mitchel Goudkuil, Martijn Vonk, Richard van Heiningen(46.Nick van Houten),Ruben v/d Berg, Yvar de Groot, Bas van Heerdt©,Roy v/d Berg, Erwin de Best, Rick van Tol(60. Joeri Goudkuil),Mitchel Jansen, Mark van Leeuwen(46.Mike van Velzen)