Domper op afscheid Rob Platteel met zware nederlaag tegen D.W.O.

DWO 1

Igualberto Leonora (schot)
Ramon wegner
Igualberto Leonora
Marko Grootveld
Igualberto Leonora
Wouter van Ginkel
Wouter van Ginkel

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 mei 2014 14:30

Lingen (Gouda), A.

Domper op afscheid Rob Platteel met zware nederlaag tegen D.W.O.

Het had een mooi afscheid moeten worden voor Rob Platteel, de doelman nam na meer dan 10 jaar selectie voetbal, waarvan twee jaar bij Rijnvogels, afscheid van Koudekerk als selectiespeler. Het was echter niet het afscheid wat je zo iemand toewenst want Koudekerk liet zich bij vlagen aan alle kanten overlopen en Platteel speelde zelf ook niet de minst gelukkige wedstrijd uit zijn loopbaan.

In de openingsfase was het duidelijk dat de bezoekers toch met wat nervositeit aan de wedstrijd begonnen, immers er moest worden gewonnen en dan moesten Kagia en S.E.V. gelijk spelen om kans te houden op de titel. Koudekerk had dan ook de eerste mogelijkheden via Rick van Tol en Roy v/d Berg. Roel Sluysman in het Zoetermeerse doel had dan ook meer werk dan zijn afzwaaiende collega in het Koudekerk doel. Toch kwamen de gasten aan de leiding toen Platteel en Nick van Houten in een miscommunicatie kwamen en Leonora Igualberto simpel de score kon openen. Dit was na een kwartier en was eigenlijk ook gelijk de beslissing in de wedstrijd want bij de rust stond er al een 0 – 3 stand op het scorebord.

Na de rust was er even een opleving bij Koudekerk die goed uit de kleedkamer kwamen en via Akke Pennin ook wisten te scoren. Maar nog voor Koudekerk kon aanzetten om de aansluitingstreffer te vinden was de marge al weer op drie toen Wouter van Ginkel een foutje van Platteel af wist te straffen. Die goal en de wetenschap dat het bij Kagia tegen S.E.V. gelijk stond was voor de bezoekers genoeg om er nog een schepje boven op te doen. Het leverde nog twee treffers op.  Bij Koudekerk had men er al lang geen geloof meer in en was men al bezig met bedanken en afscheid nemen. Tijs v/d Hoorn kreeg nog wat speeltijd en met het oog op komend seizoen werden ook Mike van Velzen, keert komend seizoen terug in de selectie, en Joeri Goudkuil nog ingebracht. Juist de laatste twee hadden samen nog de grootste kans om de stand iets dragelijker te maken maar van Velzen zag zijn schot over gaan. In de slotfase besloot Alex Redel om Rob Platteel toch zijn moment te gunnen. Hij haalde de doelman naar de kant en speelde de wedstrijd met 10 man uit. Christian Vergunst nam de plaats in het doel over en met dank aan Richard van Heijningen wist die nog de nul te houden. Maar daar hadden ze bij D.W. O geen schade van  want Kagia en S.E.V. speelde gelijk waardoor D.W.O. op een gelijk aantal punten komt en dus drie ploegen in een halve competitie gaan uitmaken wie er met de titel aan de haal gaat.

Koudekerk sluit de competitie met een fikse nederlaag af en eindigt op de 9e plaats. Komend seizoen komt de ploeg weer uit in de 3e klasse en wordt het een seizoen waarbij de verwachtingen weer hoog gespannen zullen zijn, of dat terecht is? We zullen het weten over een jaar.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel(90.-), Yvar de Groot, Christian Vergunst, Nick van Houten, Richard van Heijningen©,Sidney de Schepper, Fabian Roosenbrand(58.Tijs v/d Hoorn),Akke Pennin,Rick van Tol(79.Joeri Goudkuil), Mitchel Jansen(75.Mike van Velzen),Roy v/d Berg