Kagia legt Koudekerk op de pijnbank

Kagia 1

Jeffrey Nijenhuis (schot)
Niels Ganzevles (schot)
Ben v/d Lans (intikker)
Pascal Timmermans (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

19 april 2014 14:30

Platteschor, P.W.

Kagia legt Koudekerk op de pijnbank.

Over en uit, dat is het seizoen voor Koudekerk na een wedstrijd tegen Kagia die eigenlijk 90 minuten lang geen wedstrijd was. Alex Redel was dan ook reëel na afloop. We waren veel te naïef, voetballend was het aardig tot de 16 meter en daarna wisten we het niet meer. Op de 0 – 4 eindstand was weinig af te dingen en zo is de derde periode verloren gegaan en heeft Koudekerk niets meer om voor te spelen maar kan het met wedstrijden tegen S.E.V. en D.W.O. nog een beslissende inbreng hebben in wie kampioen wordt.

Slechts 17 seconden stonden er op de klok en Mitchel Goudkuil kon de eerste bal al uit het doel halen, Jeffrey Neijenhuis maakte dankbaar gebruik van het feit dat Koudekerk collectief stond te slapen bij het beginsignaal van scheidsrechter Platteschoor. Zo kon het strijdplan na 17 seconden al in de prullenbak. Het lag in de bedoeling om Kagia snel onder druk te zetten, zorgen dat de gevaarlijke spiutsen van de bezoekers niet konden worden bereikt. Maar het waren niet de spitsen maar juist de opkomende middenvelders van de bezoekers die het grootste probleem vormden. Koudekerk kreeg geen grip op het middenveld en was zelf onmachtig in de aanval. Vooral het ontbreken van de geblesseerde Mark van Leeuwen liet zich gelden, dat was ook waar Kagia niet ongelukkig mee was. Erwin de Best speelde dan wel op de positie van van Leeuwen maar was maar zelden in staat de bal in de buurt van spits Joep van Tulder te krijgen. Kagia had dan ook het meeste balbezit en slechts sporadisch kon Koudekerk in de buurt van keeper Sander Goudriaan komen. Aan de andere kant had MitchelL Goudkuil het een stuk drukker, zo reageerde hij goed op een schot van Nijenhuis en kon was Goudkuil er net op tijd bij om met een handje de bal van het hoofd van Niels Ganzevles te halen. Diezelfde Ganzevles was nog voor de rust wel trefzeker toen hij drie Koudekerkers te slim af was en de 0 – 2 kon binnen schieten. Zo kon Kagia met een comfortabele voorsprong de rust in.

Na de rust bij koudekerk twee nieuwe gezichten, Fabian Roosenbrand nam de plaats in van Martijn Vonk en de vlak voor rust geblesseerd geraakte Mitchell Goudkuil kon niet verder. Dat betekende de rentree van Michael Kneulman in het doel. Die kon ook gelijk aan de bak. Kagia overliep bij vlagen de thuisploeg en Kneulman had binnen een klein kwartier al drie keer voorkomen dat Kagia verder uitliep. Toch kon ook de keeper niet voorkomen dat er een flinke uitslag op het bord zou komen. Eerst kreeg hij een vrije trap niet onder controle en kon Ben v/d Lans de rebound binnen schieten en vlak voor tijd was het Pascal Timmermans die met een fraaie lob de 0 – 4 op het bord zette. Zo liet Kagia zien een terechte kampioens kandidaat te zijn, neemt het afstand van Koudekerk in de periode, een periode waar Koudekerk alleen in theorie nog aanspraak op kan maken en is de “doelpuntenmachine”van Koudekerk al twee wedstrijden stil gevallen.

Koudekerk staat op een achtste plaats, maar kan nog beslissende rol spelen voor wie er kampioen gaat worden. Het speelt nog tegen S.E.V. (3 Mei in Leidschendam) en tegen D.W.O. (10 mei op eigen terrein) en juist deze twee ploegen zullen mat Kagia uit gaan maken wie er kampioen gaat worden.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil (46.Michael Kneulman),Simon van Leeuwen(74.Jeroen van Munsteren), Martijn Vonk(46.Fabian Roosenbrand), Richard van Heijningen©, Yvar de Groot, Sidney de Schepper, Roy v/d Berg, Akke Pennin, Rick van Tol, Joep van Tulder, Erwin de Best