Oegstgeest ontneemt Koudekerk koppostie voor de derde periode

Oegstgeest 1

Jan Ravensbergen (schot)
Roy Dijkstra (kopbal)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

12 april 2014 14:30

Durgunsu, Y.

Oegstgeest ontneemt Koudekerk koppositie in derde periode.

Een week na de onverwachte nederlaag bij Lugdunum is Koudekerk zijn koppositie in de strijd om de derde periode kwijt. Zaterdag verloor de ploeg van Oegstgeest en zag het Kagia en Roodenburg wel de volle winst behalen, beide ploegen hebben nu een punt voorsprong op Koudekerk wat dus de periode niet meer in eigen had heeft.

De eerste helft gaf de toeschouwers weinig spektakel, Oegstgeest speelde het spel wat Koudekerk nu net niet wilde en liet het aan de thuisploeg over om iets van de wedstrijd te maken. Dit lukte maar sporadisch.  Voor de rust leverde het dus een matte partij op waarin de thuisploeg maar twee keer tot een kans kwam. Rick van Tol en Fabian Roosenbrand waren er verantwoordelijk voor dat Oegstgeest keeper Teun Guijt nog iets te doen kreeg. Zijn collega aan de andere kant had het niet veel drukker maar moest toch nog een twee tal keren aan de bak na schoten van Joep Zenden en Jan Ravensbergen, beide keren toonde Mitchell Goudkuil zich een bekwaam vervanger van de nog steeds niet fitte Michael Kneulman. De 0 – 0 ruststand was dan ook een weinig verassende stand.

Na de rust werd het iets aantrekkelijker, Koudekerk probeerde meer te drukken maar het kreeg de deksel op de neus toen Joep Zenden vanaf de zijkant een aantal Koudekerk spelers uit kon spelen en de door zenden terug gelegde bal werd door Jan Ravensbergen hard en laag langs de kansloze Goudkuil binnen geschoten. Koudekerk  moest toen wel scoren maar het bleek onmachtig om de Oegstgeest defensie uit elkaar te krijgen. Joep van Tulder was dan wel veel aanspeelbaar maar vond steeds een overmacht aan verdedigers op zijn pad en Roy v/d Berg had de pech dat zijn voorzet meerdere keren op een verkeerd hoofd eindigde. In het laatste kwartier was het bij Koudekerk voornamelijk aanvallen, Jeroen van Munsteren was in de ploeg gekomen voor de niet geheel fitte Mark van Leeuwen en Erwin de Best had al eerder de plaats van Fabian Roosenbrand ingenomen. Zelf Richard van Heijningen melde zich voorin in een poging een punt te redden. De grootste mogelijkheid was voor Erwin de Best, die kon onverwacht vrij de zestien meter binnen komen maar stuitte op keeper Guijt.  De beslissing viel in de extra tijd toen uit een korner Roy Dijkstra de tweede treffer binnen mocht koppen. Koudekerk trapte nog wel af maar direct daarna was er het eindsignaal.

Door deze nederlaag passeert Oegstgeest Koudekerk op de ranglijst maar ziet Koudekerk zich in de stand om de derde periode zich terugvallen naar een vierde plaats. Volgende week kan de ploeg zich herstellen tegen Kagia, die dan ook weer worden gepasseerd voor de derde periode maar dan blijft Koudekerk afhankelijk van de resultaten van Roodenburg.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil, Simon van Leeuwen, Martijn Vonk, Richard van Heijningen©,Yvar de Groot, Fabian Roosenbrand(60.Erwin de Best),Sidney de Schepper, Roy v/d Berg, Rick van Tol, Joep van Tulder, Mark van Leeuwen(80.Jeroen van Munsteren)