Doelpunten machine gestopt door Leidse veteranen.

Lugdunum 1

Mitchell van der Kwaak (schot)
Jordi Roeleveld (schot)
Elvin van Diemen
Peter duPrie (vrije trap)
Luther Tolud (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

5 april 2014 14:30

Doorduin, W.A.

Koudekerk verslikt zich in gehavend Lugdunum

Wie de opstelling van lugdunum bekeek voor de wedstrijd tegen Koudekerk had bij voorbaat de drie punten aan de bezoekers toebedeeld. De Leidse ploeg was dermate uitgedund dat behalve de 40 jarige Andre Botermans ook 40-ers als Barry van Eijk en Hans Scharroo waren opgetrommeld, zelfs Harm de Vos zat op de bank en die heeft abraham al gezien. Logish was dus de insteek dat men bij Lugdunum weinig rekening hielfd met punten, maar hoe anders kunnen dingen lopen bleek na 90 minuten voetbal.

Bij Koudekerk speelde Joep van Tulder in de spits, eerste keus Mitchel Jansen kampte met een blessure maar verder was het dezelfde ploeg als die vorige week Semper Altius op de pijnbank had gelegd. De verwachting was dat ook Lugdunum het zelfde lot zou ondergaan gezien de productiviteit van de ploeg van Alex Redel. Alleen was het nu juist die productiviteit die de ploeg vandaag in de steek liet. De bezoekers zette Lugdunum al snel onder druk en probeerde snel de eerste goal te scoren, maar daar bleek het euvel te zitten. Keer op keer liep men zich stuk op de stugge verdediging en was er een keer een gaatje stond Diego Bleys een treffer in de weg, Bleys nota bene een veldspeler die in het doel stond omdat de vaste keeper geblesseerd als veldspeler op de bank zat. De eerste keer dat de thuisploeg gevaarlijk werd was het gelijk raak, Mitchell v/d Kwaak ontliep de buitenspel val en zette de wedstrijd op zijn kop. Koudekerk leek wakker want direct vanaf de aftrap was het Roy v/d Berg die de Leidse het gaatje vond in de Leidse verdediging en Joep van Tul;der mocht de gelijkmaker binnen schieten. De verwachting wast Koudekerk het nu wel af zou maken maar de voorsprong was voor de thuisclub, jordi Roeleveld schoot de 2 – 1 voorsprong achter de kansloze Mitchel Goudkuil in de tweede keer dat de thuisploeg in de buurt van de Koudekerkse goal kwam. Koudekerk wist dus wat het moest doen na de rust.

De tweede helft was het beleg van Leiden opnieuw aan de gang, alleen waren het nu “Boeren” uit Koudekerk en geen Spanjaarden. Een complete armada aan aanvallen was er te zien alleen was het weining doeltreffend. Keer op keer liep men zich vast op de stugge Leidse verdediging waarbij het opviel dat het toch vaak Andre Botermans was die de grote sta in de weg was. Zelfs in een Eén tegen Eén met Mark van Leeuwen was het de veteraan die als winnaar te voorschijn kwam. Bij Koudekerk was ondertussen Jeroen van Munsteren in het veld gekomen voor Richard van Heijningen, aanvallen was alles wat Koudekerk deed dus was die wissel logisch. Het bleek ook een juiste wissel want van Munsteren stond nog geen tien minuten in het veld toen hij de gelijkmaker achter Bleys kopte. Met nog een kwartier te gaan was het bij Koudekerk alles om de drie punten alsnog binnen te halen maar je moet er bij zijn geweest om het te geloven. In de negenstigste minuut was het nog steeds gelijk en was het Lugdunum wat een vrije trap kreeg. Peter du Prie was eigenlijk nog geblesseerd maar schoot wel de vrije trap achter doelman Goudkuil en in de slotseconde was het zelfs nog Harm de Vos die een assist had op Luther Tolud wiens schot nog werd geraakt en zo Goudkuil voor de vierde keer de gang naar het net liet maken. Het waren de enige vier ballen die Goudkuil vermoedelijk heeft geraakt, allemaal kon hij ze uit het net halen. Het ongeloof was bij de thuisclub net zo groot als bij Koudekerk, alleen had Lugdunum er minder moeite mee. Drie punten waar men nooit op had gerekend en voor Koudekerk het eerste verlies in de derde periode.

Voor Koudekerk is er volgende week kans op revanche tegen Oegstgeest, winst is dan nodig in de strijd om de derde periode want daar zijn Kagia en Roodenburg op twee punten genaderd.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst (44.Martijn Vonk),Richard van Heijningen©(65.Jeroen van Munsteren), Yvar de Groot, Sidney de Schepper, Roy v/d Berg, Akke Pennin(75.Erwin de Best), Rick van Tol, Joep van Tulder, Mark van Leeuwen