Koudekerkse doelpunten machine ook te sterk voor Semper Altius

Semper Altius 1

Maurits van Straaten (schot)
Arend Baylon (schot)
Akke Pennin (schot)
Mick van Oorschot (schot)
Arend Baylon

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

22 maart 2014 14:30

Verhoef, C.H.

Koudekerk sluit aan bij de subtop na winst op Semper Altius.

Weer een wedstrijd met veel doelpunten bij Koudekerk, zelf scoort de ploeg erg makkelijk dit seizoen. Tot voor de wedstrijd tegen Semper Altius stond de teller al op 60 treffers. Vandaag kwamen er 6 bij en staat er een gemiddeld aantal van ruim 3 goals per wedstrijd. Hier staan 40 tegen treffers tegenover. Vaak ontstaan deze onnodig. Zo ook tegen Semper Altius toen Koudekerk de gasten van uit een snelle achterstand terug liet komen tot 2 – 2

Enige wijziging in het elftal van Koudekerk ten opzichte van de wedstrijd tegen Oosterheem was dat Mitchel Goudkuil met een blessure op de bank plaats moest nemen. Omdat Michael Kneulman ook nog niet fit is werd het Koudekerkse doel verdedigd door Rob Platteel. Koudekerk kende een bliksemstart, voor dat Platteel ook maar een bal in zijn buurt had gezien stond er al een 2 – 0 voorsprong op het score bord. Rick van Tol en Richard van Heijningen hadden iets meer dat 10 minuten nodig gehad om Semper op de knieën te krijgen. Tenminste zo leek het want na de tweede treffer had de thuisploeg ruime mogelijkheden gehad om de score uit te bouwen. Maar compleet onnodig gaf Koudekerk die voorsprong weg en na iets meer dan een half uur was de stand weer gelijk en kon Koudekerk weer opnieuw beginnen. Tenminste, als de ploeg zich kon hervinden want even leek Koudekerk een stuurloos schip. Het werd echter geholpen door Akke Pennin en Semper verdediger Maurice van de Steenhoven. De laatstgenoemde liet zich afbluffen door Pennin die vervolgens ook keeper Ronny ter Borg versloeg en zo in de slotminuut van de eerste helft zijn ploeg met een voorsprong naar de kleedkamers stuurde.

De wedstrijd was nog maar nauwelijks aan de tweede helft begonnen of Koudekerk had de marge weer naar twee hersteld. Wederom was het Akke Pennin die in de eerste minuut na rust doel trof. Zijn schot leek niet onhoudbaar maar rolde net langs de vingertoppen van ter Borg over de lijn. Maar ook nu bleek de voorsprong van twee goals geen zekerheid voor de drie punten. Onzeker optreden achterin gaf Mick van Oorschot de moegelijkheid om Platteel voor de derde keer te passeren en zo liet Koudekerk Semper voor de tweede keer terug keren in de wedstrijd. Met nog een uur op de klok betekende het wel dat de gasten meerrisico moesten nemen en dat tegen de meest scorende ploeg in de competitie… Wat je kon verwachten gebeurde ook snel, Mitchel Jansen was de schutter voor de vijfde Koudekerkse treffer en leek hiermee het verzet van Semper definitief te doorbreken. De bezoekers kwamen in het resterende deel van de wedstrijd niet echt meer gevaarlijk voor de Koudekerkse goal en in de slot minuut werd de score nog groter toen Sidney de Schepper het goede werk van invaller Joep van Tulder wist af te maken en zo de drie punten veilig schoot.

Koudekerk blijft  op de zesde plaats, is wel Semper Altius tot op 1 punt genaderd en in de strijd om de derde periode is het koploper met 13 uit 4 en een doelsaldo van 22 voor en 6 tegen. Volgende week staat Koudekerk stil, 5 april gaat de ploeg op bezoek bij Lugdunum.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Yvar de Groot, Simon van Leeuwen, Richard van Heijningen©, Mike Suvaal(36. Martijn Vonk),Sidney de Schepper, Roy v/d Berg,Akke Pennin(76.Erwin de Best),Rick van Tol, Mitchel Jansen(78.Joep van Tulder), Mark van Leeuwen.