Oosterheem speelt Koudekerk in de kaart

Oosterheem 1

Firat Kuskan
Wesley Baggerman
Mats Switzar
Firat Kuskan
Mark Askamp (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

15 maart 2014 14:30

Doesburg, J.S.M.

De uitslag van 1 – 7 was, gezien de stand op de ranglijst, niet eens zo verwonderlijk. De thuisploeg wacht al sinds september op een winstpartij, het laatste punt behaalde de Zoetermeerse club op 30 november tegen B.S.C. Maar met het spel, en gedrag,  wat de club vandaag liet zien zullen er daar op deze manier niet veel punten bijkomen.

Koudekerk kende wat omzettingen ten opzichte van de goede wedstrijd van de week daarvoor. Nick van Houten ontbrak door zijn rode kaart tegen Roodenburg en Christian Vergunst was met vakantie. Dat betekende weer eens een basisplaats voor Mike Suvaal en Simon van Leeuwen. De laatst genoemde speelde op de voor hem vreemde positie van Christian Vergunst in het centrum naast Richard van Heijningen.  De openingsfase kende een Oosterheem wat leek te willen stunten, de thuisploeg had het eerste kleine kansje maar Firat Kuskan was niet koelbloedig genoeg om de bal langs Mitchel Goudkuil te krijgen. Koelbloedig was Mitchel Jansen wel na een kwartier toen Roy van den Berg hem een niet te missen bal klaarlegde was het gelijk raak en daarna leek het ook meteen over met de voetballende aspiraties van de thuisploeg. Die gebruikte een groot deel van hun energie aan de scheidsrechter, die gewoon een normale wedstrijd floot maar zich, logischer wijs, niet alles liet zeggen. Het leverde Firat Kuskan, Wesley Baggerman en Mats Switzar nog voor de rust een gele kaart op. Ondertussen had Koudekerk de wedstrijd al naar zich toegetrokken door via Roy van den Berg en Mitchel Jansen naar een 0 – 3 stand uit te lopen.

Na het rustsignaal van Scheidsrechter Doesburg liepen de gemoederen bij de thuisploeg hoog op. Gevolg was dat na een iets verlengde rust er nog 10 spelers van Oosterheem op het veld stonden. Kuskan had zich dermate misdragen dat rood zijn “Beloning”was en Daryl Semil was uit voorzorg gewisseld bij de thuisploeg. Vreemd genoeg leek Oosterheem met 10 beter te functioneren dan met de 11 van voor de rust. Nog voor Koudekerk ook maar een keer in de buurt van keeper Tim Wichers was geweest veraste Mark Askamp Mitchel Goudkuil met een puntertje nadat hij Simon van Leeuwen van zich af had geschud. Koudekerk leek wakker geschud en zette het tandje bij om Oosterheem niet het idee te geven dat er nog iets te halen zou zijn. Het bracht snel na de Zoetermeerse treffer de marge weer op drie door en fraaie treffer van Roy van den Berg en toen ging het even hard. Joep van Tulder, hij en Fabian Roosenbrand hadden na de rust de plaatsen van de lichtgeblesseerde Mark van Leeuwen en Rick van Tol ingenomen, shot de vijfde Koudekerkse treffer binnen. Akke Pennin was twee minuten later goed voor de zesde treffer. Het mooiste mnoest toen nog komen. Fabian Roosenbrand kapte zich goed vrij en op zijn voorzet had Joep van Tulder een fraaie half volley nodig om de bal achter Wichers te krijgen. Een fraai slotstuk van deze wedstrijd die eigenlijk al snel gelopen was.

Koudekerk klimt naar de zesde plaats en kan zich gaan opmaken voor Semper Altius. Wanneer die ook wordt gewonnen is de ploeg gewoon weer terug bovenin de middenmoot maar belangrijker is dat met 9 uit 3 momenteel Koudekerk koploper is in de derde periode en het doelsaldo van +13 laat spreekt boekdelen.

Opstelling Koudekerk: Mitchel Goudkuil, Yvar de Groot, Simon van Leeuwen, Richard van Heijningen©, Mike Suvaal, Sidney de Schepper(57.Cedric Borgers), Roy v/d Berg, Akke Pennin, Rick van Tol(46.Joep van Tulder),Mitchel Jansen,Mark van Leeuwen(46.Fabian Roosenbrand)