Koudekerk en Roodenburg, het blijft een verhaal apart

Roodenburg 1

Marvin Bok (schot)
Patrick Heijmans (Trainer)
Michael van Kooperen
Mohammed Elhamani

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

8 maart 2014 14:30

Winter, A.E. de

Winstpartij op Roodenburg met een nasmaak.

Een 4 – 1 overwinning op Roodenburg, maar weinigen bij Koudekerk zullen daar vooraf rekening mee hebben gehouden. Toch was het niet de eindstand wat het meest besproken werd na afloop. De gebeurtenissen in de 74e minuut gaven de meeste stof tot napraten. Het feit dat Koudekerk zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde en een dik verdiende zege werden hierdoor naar de achtergrond verdrongen.

Na de overwinning van vorige week op Sportief was er geen reden bij Koudekerk om iets te veranderen in de opstelling. Nick van Houten speelde dan ook weer centraal achterin en Richard van Heijningen schoof een plek naar links. Dat Koudekerk maar een doel had was al snel duidelijk. Vanaf de aftrap zette Koudekerk de bezoekers onder druk waardoor deze werden verplicht om de lange bal te spelen. Koudekerk speelde het spel en stuk verzorgder en kreeg ook de kansen. Zo zag Roodenburg keeper Mike Armitage achtereenvolgens Mark van Leeuwen, Mitchel Jansen, Akke Pennin en Sidney de Scheper het nalaten om de score te openen. Toen vervolgens Roodenburg uit hun eerste aanval via Marvin Bok de score opende was het de wereld op zijn kop. Gelukkig verviel Koudekerk niet in oude fouten en bleef het voetballen en werd daar ook voor beloond toen Mark van Leeuwen doorkwam en Rick van Tol kon inzetten. Armitage keerde nog in eerste instantie maar de rebound was een prooi voor Mitchel Jansen. Hij schoot de gelijkmaker binnen. Niets leek er toen nog op dat er na rust een paar hun kop zouden verliezen. Dat begon voor de rust toen Abdel Elbaroudi het nodig vond om Nick van Houten in zijn gezicht te spugen. Het opstootje wat daarop volgde werd door scheidrechter de Winter nog in de kiem gesmoord, al had Elbaroudi het geluk dat zijn daad niet door de Winter was waargenomen.

De rust was nauwelijks verstreken toen koudekerk op voorsprong leek te komen maar de treffer van Mitchel Jansen werd afgekeurd voor vermeend buitenspel. Maar de tweede Koudekerk treffer bleek slechts een kwestie van tijd. Na een uur spelen waarin Roodenburg weinig anders kon dan verdedigen was het Mitchel Jansen die een afgeslagen bal van een kleine vijfentwintig meter vol op de slof nam. Armitage in de goal van Roodenburg was volslagen kansloos en Koudekerk had de voorsprong die het verdiende. Welk veranderde de wedstrijd heel langzaam waarbij het vooral Roodenburg trainer Patrick Heijmans was die het vuurtje aanwakkerde. Het leverde de trainer rood op en een plaats achter de afrastering. Zo leek er voor Koudekerk geen vuiltje aan de lucht tot dat Nick van Houten zijn ploeg ernstig dupeerde. Van Houten zag Elbaroudi langs de zijlijn opkomen en had nog wat te verrekenen. Dit deed hij op der mate wijze dat er direct een opstootje ontstond waarbij Mohammed Elhamani een duw uitdeelde aan van Houten. Scheidsrechter de Winter bekeek het van een afstandje en na het optrekken van de kruitdampen trok hij rood voor van Houten en Elhamani. Een beslissing waar niets op viel af te dingen. Van Houten en Elhamani restte een tocht naar de kleedkamer maar nog voor deze was bereikt vond Elhamani het nodig nogmaals verhaal te halen en in het opstootje wat daarbij ontstond deed de Winter het meest verstandige van dat moment. Hij legde de wedstrijd stil. Na tien minuten van afkoelen werd de wedstrijd weer hervat en met 10 tegen 10 was er nog ruim een kwartier te spelen. Koudekerk had toen gelijk door dat tegen dit Roodenburg er wat te halen was en binnen twee minuten na de hervatting was de wedstrijd beslist. Akke Pennin schoot de voorzet van Mitchel Jansen achter Mike Armitage die op dat moment lelijk aan zijn lot werd over gelaten door zijn  verdedigers. In de slotminuten werd het krachtsverschil van vandaag nog iets duidelijker toen de voor Rick van Tol ingevallen Joep van Tulder de bal panklaar legde op het hoofd van Mark van Leeuwen en die kopte de vierde treffer langs Armitage. Het had nog verder op kunnen lopen want Daniel Wildschut, ingevallen voor Akke Pennin, miste in de extra tijd nog twee dotten van kansen om de score nog verder te doen oplopen.

Een mooie overwinning voor Koudekerk, ware het niet dat er een nare bijsnaak aan hangt. Volgende week moet Koudekerk naar Oosterheem, Nick van Houten zal daar zeker niet bijzijn en ook daarna zal hij nog wat wedstrijden ontbreken.  Het zal voor Alex Redel weer stof tot nadenken geven hoe dit weer op te lossen. Om over de rest nog maar te zwijgen..

Opstelling Koudekerk: Joeri Goudkuil, Yvar de Groot, Christian Vergunst, Nick van Houten, Richard van Heijningen©, Sidney de Schepper, roy v/d Berg, Akke Pennin(87.Daniel wildschut),Rick van Tol(67.Joep van Tulder), Mitchel Jansen(77. Mike Suvaal),Mark van Leeuwen