Vuurpijlen, oliebollen en appelflappen brengen Koudekerk 2 de winst

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse B

8 maart 2014 12:00

Dam, J.J. van

Zaterdag 8 maart het zonnetje scheen heerlijk aan de Gruttolaan en alle mannen van Koudekerk 2 kwamen rustig aanlopen voor de wedstrijd tegen Rohda uit Bodegraven.

Een enkeling was wat later en stuurde letterlijk via de app “Ik ben wat later want ik zit gigantisch te poepen’’. Ja, deze schijter had de taak om laatste man Bos (gefeliciteerd nog met je zoon) te vervangen en deze druk kon onze huis DJ Blanco waarschijnlijk niet aan gezien zijn stoelgang.

Wie ook weer beschikbaar was na vele storingen bij de ING was bankier Tijs v.d. Hoorn hij ging voor de wedstrijdbespreking even langs bij zijn zwager Adriaan om een heerlijke appelflap te nuttigen, een gezonde sportmaaltijd zo zullen we deze appelflap maar omschrijven.

Wat op zich ook er bijzonder was dat kleine Dennis Nieuwpoort met zijn veelte grote zonnebril mooi op tijd was. Helaas deze zaterdag geen smoesjes over wekkers die niet afgingen, bruggen die openstaan of files op de Gruttolaan omdat iedereen het artiestenteam van Peter Vlasveld in actie wil zien komen.

De uitwedstrijd was er een om te vergeten aldus coach Peter. Hij stuurde vandaag de volgende elf toppers het veld in: op de goal de bijna jarige Rob, achterin Woeste Japie, Link(s)e Dim, Schijter Blanco en ome Macho. Het middenveld bestond uit Neus Ced,  vuurpijl/appelflap Tijs en milf Erwin. Voorin stonden er 3 papa’s namelijk de vader van Bram, Tieme en Flynn oftewel  Jeroen of Mark van Munsteren (Ron van Welzen weet wel wie), Harris en de kersverse vader Jeroen Koot! Van harte gefeliciteerd nog Jeroen en Nikita met deze jullie zoon!

De bank was ook redelijk goed bezet met Bankier Oege, Piloot Mulder en seizoenskaarthouder voor de bank Lilly. Verder zaten we vandaag erg goed in de begeleiding met trainer Vlas, Kale Bart, Schenk junior en de topscoorder van Oldezaal El Greco de beste man heeft carnaval gevierd en als een ware don Juan, gewoon een loep zuivere ‘golden’ hattrick gescoord.  Uit betrouwbare bron vernomen dat het een carnaval was voor mensen die in het bezit zijn van een blinde geleiden hond. Maar hulde voor onze Griekse held!

We zouden de tegenstander gelijk bij de strot pakken en de doelpunten moesten als oliebollen uit de pan komen vallen. Dat laatste gebeurde wel op het terras maar de doelpunten vielen de eerste helft helaas nog niet op ons mooie kunstgrasveld.

De ballen gingen als vuurpijlen van voor naar achter maar daar was ook op getraind vooral afgelopen donderdag door onze spelverdeler Tijs. Hij schoot bijna iedere bal minimaal 25 meter stijf omhoog de lucht in. Deze lijn werd door zowel ons als Rohda moeiteloos doorgetrokken.

In de rust zeurde Ced nog om een wissel want zijn lies was een beetje gevoelig hij moest van Peter nog tien minuutjes voetballen. Wie er wel uitging tot teleurstelling van vele buurvrouwtjes was Erwin die na een maand of 4 zijn rentree weer maakte in onze mooie clubkleuren. Hij werd vervangen door piloot Mulder die op hun tien moest gaan spelen, niet op tien dat moest trainer Peter hem nog wel even goed duidelijk maken zo gaf onze vriend dunne poot Dimmie aan.

Na 10 minuutjes werd Liesje vervangen door Oege waardoor onze kersverse vader Jeroen naar het middenveld verhuisde en Oege voorin de troepen kwam versterken.  Er werd een mooie lange, hoog door de lucht gespeelde bal van…….vuurpijl/appelflap Tijs gespeeld op Harris die de bal met zijn grote hoofd neerlegde op van Munsteren die met een droge knal de 1-0 binnenschoot!!!! Een aanval uit het boekje.

Na verluid kreeg de met erectie probleem spelende Willem Schenk een spontane erectie van deze goal. Vooral de rol van zijn grote idool Harris vond hij fantastisch. Na verluid overweegt Willem een seizoenskaart volgend seizoen te nemen van SV Aarlanderveen tot vreugde van iedereen die Koudekerk een warm hart toedraagt.

Om toch nog een beetje in de olliebollen stijl te blijven de wedstrijd dreigde als een nachtkaars uit te gaan tot Tijs besloot de bal niet een vuurpijl naar voren te geven maar even lekker te pingelen op het middenveld wat resulteerde in balverlies. Gelukkig stond daar onze rots in de branding de Cor Lems / Marcel Valk / Raymond Atteveld van Koudekerk 2 Dunnepoot Dimmie die vakkundig deze speler tot val bracht wat hem wederom niet op een kaart kwam te staan.

Wat ook niet kont uitblijven was de Woeste Japie show die Tijs even op een nette beschaafde manier vertelde hoe hij een volgende keer moest handelen in deze situatie. Er werd gek genoeg niet meer gescoord en zo eindige deze oliebollenwedstrijd met een hoop vuurpijlen  in een 1-0 winst!

Na deze Nieuwjaarswedstrijd konden we heerlijk genieten van een welverdiende en goed smakende appelflap. Volgende week speelt het tweede uit bij TAVV hier gaat onze huis DJ Blanco een mooie verslag van maken.