Koudekerk overwint niet bestaand complex

LSVV'70 1

Alen Stepjanovic
Alen Stepjanovic (e.d.)
Shander de Vries
Maarten Metz

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

15 februari 2014 14:30

Spaans, H.

Eerste winst op vreemde bodem voor Koudekerk in lange tijd

Hoewel er nooit over een uitcomplex werd gesproken was de opluchting toch wel duidelijk toen er zaterdag na afloop van de wedstrijd bij L.S.V.V.`70 een 0 – 3. Eindstand kon worden genoteerd. Het was de eerste winst buiten Koudekerk in 17 maanden. Wat dat betreft kwam de wedstrijd tegen L.S.V.V. op het juiste moment.

Voor Koudekerk was het zaak om weer eens een punten te pakken, na de recente nederlagen waren de ploegen onder Koudekerk langzaam dichterbij aan het komen en winst bij L.S.V.V. zou betekenen dat het gat naar de nummer tien op de ranglijst naar zeven punten zou worden gebracht.  Positief punt was dat Koudekerk weer kon beschikken over Richard van Heijningen, daar stond tegenover dat Sidney de Schepper na zijn vijfde gele kaart van vorige week was geschorst. De terugkeer van van Heijnigen leverde een plaats op de bank op voor Simon van Leeuwen en de Schepper werd op het middenveld vervangen door Akke Pennin. Koudekerk probeerde vroeg druk te zetten op de Leidse verdediging waardoor er weinig druk op de eigen verdediging kwam. Het leverde een paar kleine kansjes op voor Mark van Leeuwen en Mitchel Jansen. De eerste grote kans i de wedstrijd was echter wel voor de studenten, een schot van Neal Petersen werd op adequate wijze gepareerd door Mitchel Goudkuil, wederom de vervanger van Michael Kneulman. Dit was eigenlijk het enige gevaar wat van L.S.V.V. kant te zien was. Koudekerk had voor de rust het geluk dat het een handje werd geholpen door Alen Stjepanovic. De voorzitter/speler van de studenten werkte de bal op enigszins knullige wijze achter zijn eigen doelman en bezorgde Koudekerk zo aan een voorsprong die gezien de veldverhouding terecht was.

Na de rust was het snel gedaan met de spanning. Mark van Leeuwen was binnen vijf minuten na de rust weg bij zijn verdediger en gaf keeper Maarten Metz voor de tweede keer het nakijken. Hierna was de wedstrijd beslist. Bij L.S.V.V. was het geloof in een goed resultaat verdwenen en Koudekerk kon redelijk gerust de wedstrijd controleren en kijken of het de score nog kon opvoeren. Hier had het wel de kansen voor maar stond het vizier op de beslissende momenten niet scherp. Bas van Heerdt en Akke Pennin zagen een vrije trap ver over gaan en Roy v/d Berg vond keeper Metz op zijn weg. Zo leek het bij 0 – 2 te stokken voor Koudekerk, maar in de laatste minuut kwam de goal die de krachtsverhoudingen iets beter weer zou geven toch nog op het bord. Wederom was het Mark van Leeuwen die de maker was. Veel te snel voor Demian Flippo ronde hij oog in oog met Metz via de binnenkant van de paal af. Een maakte zo een definitief einde aan de wedstrijd.

Na afloop was Jarno Verweij, hij verving de geschorste trainer Alex Redel op de bank, met name tevreden over de getoonde inzet. Met name op de momenten dat men moest omschakelen werd dat door iedereen op de juiste wijze gedaan, ook die dat vaar te laat lieten zien waren vandaag daar erg scherp in geweest. Daar zat de grondslag in van de winst van vandaag die de ploeg wellicht van een niet bestaand complex af helpt.

Koudekerk heeft nu een voorsprong van zeven punten op de ploegen direct onder zich. Het gat naar de gevarenzone is nu acht punten. De volgende wedstrijd is weer een uitwedstrijd. 1 maart gaat Koudekerk op bezoek bij sportief, wederom een ploeg waarvan gewonnen moet worden.

Opstelling Koudekerk: Mitchell Goudkuil, Yvar de Groot, Christian Vergunst, Richard van Heijningen, Mike Suvaal(63.Simon van Leeuwen), Bas van Heerdt©, Roy v/d Berg, Akke Pennin, Rick van Tol(71.Jeroen van Munsteren), Mitchel Jansen(81.Tijs v/d Hoorn), Mark van Leeuwen