DoCoS doorbreekt ongeslagen thuisstatus

DoCoS 1

Christiaan van Empel (schot)
Melvin van Gent (schot)
Melvin van Gent
Peter Hamelink
Erik van der Pot (schot)
Cenny Scheffer

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

25 januari 2014 14:30

Goudriaan, W.W.C.

Koudekerk onderuit tegen DoCoS.

2014 begint voor Koudekerk niet zoals was gehoopt, uit de eerste drie wedstrijden moesten minimaal 7 punten worden gepakt om het gat met de onderste ploegen te houden en zelf boven in de middenmoot te blijven. Na het gelijke spel bij B.S.C. was de opdracht tegen DoCoS duidelijk. Maar na 90 minuten moest er worden vastgesteld dat het voetbal beter was als de week ervoor maar men stond wel met lege handen. De Leidse promovendus won met 2 – 4 en bezorgde Koudekerk daarmee, behalve een kater, de eerste thuisnederlaag van het seizoen.

Scheidsrechter Goudriaan had de wedstrijd nog maar nauwelijks laten beginnen of de openingstreffer lag al achter keeper Michael Kneulman, onoplettendheid bij Koudekerk zorgde ervoor dat Christiaan van Empel de bal ongehinderd kon binnen schieten. Een valse start dus en dat was nu net niet wat Koudekerk wilde. Wel kreeg het al snel de schade te herstellen maar Yvar de Groot  lukte het niet om keeper Mitchell van Abswoude te passeren. De gelijkmaker kwam wel maar dan wel uit de lucht vallen, letterlijk. Mark van Leeuwen had een voorzet en die leek voorbij de goal van van Abswoude te vliegen maar ineens kreeg de wind vat op de bal en via de binnenkant van de paal vloog de bal in de goal. Een Lucky van het zuiverste water maar daar maalde bij Koudekerk niemand om. Lang kon Koudekerk echter niet genieten van de voorsprong want weer ging het helemaal mis achterin. Christian Vergunst zag Melvin van Gent over het hoofd in een poging de bal terug te spelen op zijn keeper en van Gent bracht de gasten weer terug aan de leiding. Hiermee was het nog niet op in de eerste helft want de rust zou met een 2-2 stand in gaan. Mark van Leeuwen was ook hierbij betrokken, zijn voorzet lukte nu wel als voorzet en Mitchell Jansen was de afmaker.

In het begin van de tweede helft was het DoCoS wat het betere van het spel had na een kleine 10 minuten kantelde het spelbeeld en was het Koudekerk die het overwicht nam. Joep van Tulder schoot net over en Bas van Heerdt dwong van Abswoude tot het uiterste om een achterstand te voorkomen. Zelfs linksback Mike Suvaal nam de goal onder vuur maar ook hij zag het net niet lukken om zijn poging in een goal om te zetten. Met nog een kwartier te spelen sloeg het noodlot toe voor Koudekerk. Erik van der Pot schoot van ruim 25 meter op de goal en als een granaat verdween de bal achter Kneulman in de kruising. Een geweldig mooi doelpunt maar voor Koudekerk was het de klap die het niet meer te boven kwam. Het kreeg zelfs nog een tegentreffer te verwerken toen invaller Cenny Scheffer in buitenspel positie de bal binnenschoot. Koudekerk protesteerde massaal maar Goudriaan weigerde naar zijn grensrechter te gaan en keurde de treffer goed. Hiermee was de eerste thuisnederlaag in dit seizoen een feit.

Koudekerk wordt door deze nederlaag gepasseerd door DoCoS en zakt naar de negende plaats, het heeft nog 5 punten voorsprong op Lugdunum en L.S.V.V. en die laatste is de volgende tegenstander. Volgende week op de kikkerpolder de kans om dan maar de eerste uitzege te pakken van het seizoen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Martijn Vonk, Mike Suvaal, Bas van Heerdt©(78.Fabian Roosenbrand), Yvar de Groot, Sidney de Schepper, Joep van Tulder(59.Roy v/d Berg), Mitchel Jansen, Mark van Leeuwen