Derby kent geen winnar.

18 januari 2014 14:30

Streng, O.L.M.

Derby zonder winnaar.

Na 90 minuten was de stand nog gelijk aan het begin van de wedstrijd en was er voor de toeschouwers weinig te genieten geweest. Koudekerk had twee kansen gehad en pas in de slotfase was het nog B.S.C. wat er bijna met de winst vandoor ging, ware niet dat Michael Kneulman het punt voor zijn ploeg redde.

Voor de wedstrijd tegen B.S.C. kon Alex Redel weer beschikken over Bas van Heerdt, Mitchell Janssen en Nick van Houten. Ook Roy v/d Berg was, als wisselspeler, weer beschikbaar. Daar stond tegenover dat Erwin de Best, Simon van Leeuwen en Richard van Heijningen wegens blessure`s ontbraken, Sidney de Scheppers een schorsing uit zat en Rick van Tol met wintersport was. Hierdoor stonden Martijn Vonk en Christian Vergunst als centraal duo achterin en speelde Yvar de Groot rechtsachter. Voor B.S.C. zijn de punten duur en het was dan ook duidelijk dat de thuisploeg als doel had in ieder geval niet te verliezen. Koudekerk probeerde wel de aanval te zoeken maar zeker voor de rust leek het moeilijk om de bal bij een mede speler te krijgen en kwam de bal dan een keer bij de aanvallers terecht lukte het niet om daar een fatsoenlijke kans te creëren. Mitchell Janssen was nog het dichtste bij de goal maar zijn schot raakte de lat. Na de rust was het allemaal niet veel beter, al leek het erop dat beide ploegen wel wat meer het doel wilde vinden. B.S.C. zag een schot van Lennart v/d berg naast gaan en bij Koudekerk was het de opgekomen Yvar de Groot die net niet uitkwam en daardoor Eric Meijer de kans gaf om redding te brengen. Wel werd het wat onvriendelijker op het veld. Voor de rust waren het Lennart v/d Berg en Nick van Houten die onvriendelijk deden en in het boekje verdwenen van Dhr. Streng. Na rust waren daar Martijn Vonk en invaller Akke Pennin ook in terug te vinden, waar met name Jelle van Maanen tot twee keer toe zwaar vergreep aan een tegenstander en dit ongestraft mocht doen van de warrig fluitende Streng, die zijn naam dus zeker geen eer aan deed. Het deed het voetbal in ieder geval geen goed. B.S.C. leek er in de slotfase nog met de winst vandoor te gaan toen Branko Sandifort alleen op Michael Kneulman af kon gaan maar met een ultime inspanning wist de Koudekerk doelman deze poging onschadelijk te maken en dat was maar goed ook want een winnaar had deze wedstrijd niet verdiend.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Yvar de Groot, Christian Vergunst, Martijn Vonk, Mike Suvaal(83.Akke Pennin), Cedric Borgers, Bas van Heerdt, Nick van Houten(69.Fabian Roosenbrand), Joep van Tulder (55.Roy v/d Berg), Mitchell Janssen, Mark van Leeuwen.