Koudekerk legt het fysiek af tegen koploper

DWO 1

Igualberto Leonora (solo)
Wouter Bakker (e.d.)
Arjan Pronk
Wouter van Ginkel (kopbal)
Dane v/d Burg
Igualberto Leonora

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

14 december 2013 14:30

Scherpenhuyzen, M.Y.

Koudekerk buigt na rust voor D.W.O.

De eerste helft kon Koudekerk koploper nog goed partij bieden maar na de rust deed de koploper er een schepje boven op en bleek dat Koudekerk het vooral fysiek niet meer kon bolwerken. De 3 – 1 overwinning was dan ook terecht. Toch mocht Koudekerk niet ontevreden zijn en D.W.O.? Dat waant zich al kampioen.

De personele problemen bij Koudekerk, Buiten de geblesseerden waren Jeroen van Munsteren en Rick van Tol afwezig, waren dermate groot dat de spits tegen D.W.O. werd ingevuld door Joeri Goudkuil. De A1 speler maakte vorige week de eerste minuten in het eerste en mocht vandaag zich vanaf de aftrap laten zien.  De Jonge spits deed dat met verve en was tot twee keer toe dicht bij een treffer. Koudekerk speelde met Mark van Leeuwen en de eerder genoemde Goudkuil in de spits, Simon van Leeuwen was rechtsachter waardoor Yvar de Groot weer opschoof naar het middenveld. Het leverde een eerste helft op waarin Koudekerk niet onder deed voor de thuisploeg. D.W.O. was dan wel meer in balbezit maar veel kansen wist de ploeg niet te creëren. Maar toen het halverwege de eerste helft fout ging bij Koudekerk in de dekking was het gelijk raak. Igualbarto Leonora maakte dankbaar gebruik van de onoplettendheid en opende de score. Toch was het niet de omslag in de wedstrijd,. Koudekerk zocht de mogelijkheden bij de snelheid van de twee spitsen en vond daar ook succes in, al had men het geluk dat de actie van Mark van Leeuwen door Wouter Bakker achter zijn eigen doelman werd geschoten.  Zo kon Koudekerk tevreden de rust ingaan.

Na rust was er een ander beeld, D.W.O. deed er een schepje op en vooral fysiek kreeg Koudekerk het zwaar. Michael Kneulman moest een aantal keren handelen om een achterstand te voorkomen. Bij de thuisploeg ging het niet als verwacht en waren er een paar spelers die zich op een andere manier lieten gelden. Helaas voor Koudekerk liet scheidrechter Scherpenhuysen zich intimideren door het publiek en een aantal spelers. Het leverde voor Koudekerk kaartten op die onbegrijpelijk waren. Yvar de Groot kreeg geel in een duel waarbij Koudekerk de ingooi kreeg en Michael Kneulman zag ook geel nadat zijn tegenstander op een Ballotelli manier naar de grond was gegaan, maar liet hij het slechts bij geel toen Martijn Vonk in het gezicht werd geslagen.  Tussendoor werd er nog wel gevoetbald en kwam D.W.O. op voorsprong toen Michael Kneulman zich liet afbluffen door Wouter van Ginkel. De lange spits ging het duel aan met de keeper en kopte de 2 – 1 binnen. Toen even later ook de derde treffer achter Kneulman verdween was de wedstrijd gelopen. Koudekerk bleef zoeken naar de treffer en kwam er achter waarom de thuisploeg zo weinig tegentreffers krijgt, alle wat gevaarlijk leek te gaan worden werd met een blinde knal naar voren of het bos in geschoten. Niet fraai, wel effectief. Verdere schade liep Koudekerk niet op, of het moet de gele kaart zijn die Sidney de Schepper ontving in de laatste minuut, het was zijn vierde en dus een schorsing voor de eerste wedstrijd na de winterstop.

Koudekerk staat halverwege de competitie op een zevende plaats en kan het zich gaan opmnaken voor de tweede seizoenshelft.  De winterstop komt niet ongelukkig, een aantal spelers zullen na de winterstop weer fit zijn en eens kijken of er nog een verassing in zit.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©(72.Fabian Roosenbrand), Mike Suvaal(46.Martijn Vonk), Nick van Houten(64.Bas van Heerdt), Akke Pennin, Yvar de Groot, Sidney de Schepper, Mark van Leeuwen, Joeri Goudkuil