Koudekerk en S.E.V. voelen zich beide verliezer

SEV 1

Randy de Witt (schot)
Pascal Wildenberg
Rick Orta
Michael Nolet

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

7 december 2013 14:30

Kaijen, D.

Koudekerk blijft in eigen huis ongeslagen.

Een behoorlijke lijst afwezigen zorgde voor de nodige omzettingen bij Koudekerk in de wedstrijd tegen de nummer twee van de stand S.E.V. Met de 1 – 1 stand is men dan ook zeker niet ontevreden bij de ploeg die in eigen huis dan wel de eerste twee punten van het seizoen liet liggen maar wel ongeslagen blijft.

Zonder Mitchell Janssen, Christian Vergunst, Bas van Heerdt, Erwin de Best en een plaats op de bank voor Akke Pennin was er een basisplaats voor Fabian Roosenbrand en stond Sidney de Schepper op het middenveld tegen een tegenstander die naar Koudekerk was afgereisd met enige angst voor de cijfers die de gastheer dit seizoen in eigen huis laat noteren. Toch was het S.E.V. die zich het eerste aanvallend liet zien. Jan Henk Willemse was twee keer net te laat om de score te openen. Daarna was het de beurt aan Koudekerk om de kwaliteiten van de S.E.V. verdediging te testen. De eerste gevaarlijke aanval leidde tot een corner die door Rick van Tol werd genomen. Bij S.E.V. was iedereen de opgekomen Sidney de Schepper uit het oog verloren en bij de tweede paal kon de middenvelder de bal simpel achter keeper Patrick Bom schuiven. Het was vanaf dat moment dat de gasten meer druk gaven op de Koudekerk defensie. Vooral de snelle Randy de Witt was een grote plaag voorde Koudekerkse defensie. Dat deze de Witt dan ook halverwege de gelijkmaker achter Michael Kneulman schoot was op dat moment overeenkomstig het wedstrijd beeld. S.E.V. deed er vanaf dat moment een schepje boven op en dat resulteerde al snel tot de eerste kaart van de jonge scheidsrechter Kaijen, die op een enkel moment na, een prima wedstrijd floot. Pascal Wildenberg was de ontvanger van deze prent na hard te zijn doorgegaan op sidney de Schepper. Het volgende slachtoffer was Martijn Vonk. Vlak voor rust was hij slachtoffer van een onbesuisde actie van Willemse en in de rust bleek dat Martijn de volgende is die aan de blessurelijst kon worden toegevoegd. Simon van Leeuwen was zijn vervanger in de tweede helft. Een tweede helft waarin beide ploegen veel strijd lieten zien en Koudekerk nog een aantal keer dicht bij een treffer was. Sidney raakte de paal en in de slotminuut was het Junior en invaller Joeri Goudkuil die bijna de winnende achter Bom kopte. Goudkuil was een kwartier voor tijd Jeroen van Munsteren komen aflossen en beleefde zo zijn debuut in Koudekerk 1 en deed dit zeer verdienstelijk. (Eerder deze dag keepte broer Mitchell Goudkuil de gehele wedstrijd in het tweede bij de winst op Alphia twee) Maar ook S.E.V. had nog de mogelijkheid op de drie punten waar het niet dat Michael Kneulman in de slotfase Michael Nolet zijn moment van glorie ontnam. Dat men bij S.E.V. niet op puntverlies had gerekend bleek nog wel aan de manier waar op Rik Orta en de eerder genoemde Nolet tegen een gele kaart aanliepen.

Na afloop had men het bij S.E.V. over twee verloren punten, iets waarmee het Koudekerk te weinig eer aandoet want over de gehele wedstrijd gezien was de uitslag een terechte afspiegeling van de veldverhouding.  Koudekerk kan zich gaan opmaken voor de laatste wedstrijd van 2013, uit bij koploper D.W.O.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Yvar de Groot, Martijn Vonk(46.Simon van Leeuwen), Richard van Heijningen©, Mike Suvaal, Nick van Houten, Fabian Roosenbrand(73.Akke Pennin),Sidney de Schepper, Rick van Tol, Jeroen van Munsteren(73.Joeri Goudkuil),Mark van Leeuwen