Vodoo in de Lisserbroekese polder?

Kagia 1

Rutger Goudriaan (penalty)
Ramon Haageraads (kopbal)
Jeffrey Nijenhuis (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

30 november 2013 14:30

Roozeboom, W.

Koudekerk verliest afgetekend van niet beter Kagia.

Er zijn van die ongeschreven voetbalwetten, èèn daarvan is dat Koudekerk niet kan winnen bij Kagia. Dus ook afgelopen zaterdag geschiede dat weer. Koudekerk was niet minder of beter dan de thuisploeg maar na 90 minuten stond er een afgetekende 3 – 0 op het scorebord.

Door de blessure`s van Christian Vergunst en Mitchell Janssen en de afwezigheid van Akke Pennin waren er in de basiself drie nieuwe namen te zien. Jeroen van Munsteren, Mike Suvaal en, terug van een schorsing, Nick van Houten. Richard van Heijningen vormde met Sidney de Schepper het centrum van de verdediging. Het begin van Koudekerk was veelbelovend, Jeroen van Munsteren kwam een teenlengte te kort na een corner en even later was het diezelfde van Munsteren gevaarlijk op een vrije trap van Mike Suvaal. In de eerste tien minuten waren er vier opgelegde kansen te tellen voor Koudekerk en kwam de thuisploeg er niet aan te pas. Maar toen kwamen die onherkenbare krachten weer bovendrijven. Mike Suvaal was even niet attent toen Niels Ganzevles binnen door kwam en even later lag de bal op 11 meter van Michael Kneulman na contact van Suvaal met Ganzevles en Scheidsrechter Roozeboom had de bal op de stip gelegd. Rutger Goudriaan schoot onberispelijk raak en zo stond Koudekerk op achterstand tegen een ploeg die nog geen enkele fatsoenlijke aanval had laten zien. Dit was allemaal perfect voor het spel wat Kagia wilde spelen, veel lange ballen die achter de Koudekerkse verdediging werden nergelegd en zo ontstond de situatie dat bijna iedere Kagia aanval gevaar opleverde. Dat er bij Koudekerk iets niet goed ging liet zich zwaar wegen, tot twee keer toe kon Kagia nog profiteren van een dood spelmoment. Eerst kopte Ramon Haageraads de 2 – 0 achter Michael Kneulman na een corner en even later was het Jeffrey Neijenhuis die de 3 – 0 mocht inschieten na niet goed reageren bij een afgeslagen bal aan Koudekerk zijde.  Zo stond de ploeg van Alex Redel met 3 – 0 achter en was het aantal uitgespeelde aanvallen van Kagia nog steeds nul…  Erwin de Best had de derde treffer al niet meer meegemaakt, hij was de volgende in de blessurelijst met een lies blessure had hij zich al laten vervangen door Cedric Borgers.

Met Borgers in het elftal schoof Sidney de Schepper door naar het middenveld en zo moest Koudekerk na rust proberen de achterstand weg te werken, iets wat vorige week tegen Roodenburg nog was gelukt. Maar nu was het al snel duidelijk dat er weinig viel te halen in Lisserbroek. Het lukte Koudekerk maar sporadisch in de buurt van de goal van Kagia te komen. De grootste kans was voor Jeroen van Munsteren. Met een snoeiharde kopbal dwong hij keeper Sander Goudriaan tot actie. Zo leed Koudekerk weer een nederlaag tegen een ploeg die zeker niet beter was, maar op de een of andere manier tegen Koudekerk altijd weet te scoren. Scoren deed Koudekerk voor het eerste in deze competitie niet.

De nederlaag heeft, wonderbaarlijk, geen verlies van plaatsen op de ranglijst opgeleverd. Roodenburg en Oegstgeest leden een verassende nederlaag, wel is de middengroep vanaf de 4e tot de 12e plaats aardig in elkaar geschoven. Het verschil tussen nr4 Koudekerk en nr. 12 Oosterheem bedraagt nu 5 punten. Het gat met nr. 3 Kagia is opgelopen tot 8 punten.

Volgende week speelt Koudekerk thuis tegen S.E.V. de huidige nr. 2 van de ranglijst. De punten zullen nu nodig zijn om niet in een paar weken ver weg te zakken op de ranglijst.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Yvar de Groot, Richard van Heijningen©, Sidney de Schepper, Mike Suvaal, Tijs v/d Hoorn, Nick van Houten(55. Martijn Vonk), Erwin de Best(36.Cedric Borgers),Rick van Tol(73.fabian Roosenbrand), Jeroen van Munsteren, Mark van Leeuwen