Koudekerk kampt met uitcomplex

Oegstgeest 1

Assist: Martijn Vonk
Jan Ravensbergen (schot)
Bob den Hollander (schot)
Guido Leugering
Joep Zenden (schot)
Remco Visser (schot)
Ramon Bakker

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

16 november 2013 14:30

Hooijer, M.

Koudekerk buitenshuis weer onderuit.

Een gebrek aan beleving, het ontbreken aan de wil om te winnen en dat terwijl we wel goed aan de wedstrijd begonnen. Dat was de analyse van Alex Redel na afloop van de forse nederlaag die zijn ploeg opliep in Oegstgeest

Toch zag het daar niet naar uit , wie de eerste tien minuten had gezien zou snel hebben gedacht dat Koudekerk drie punten zou pakken tegen Oegstgeest. Al na twee minuten dwong Mitchell Janssen doelman Teun Guijt tot een redding, het was slechts uitstel want nauwelijks vijf minuten later was Guijt wel geslagen toen Mark van Leeuwen weg werd gestuurd door Martijn Vonk. Oog in oog met de doelman bleef van Leeuwen rustig en scoorde beheerst.  Tot op dat moment geen enkel vuiltje aan de lucht voor de bezoekers. Het ging fout na de gelijkmaker, die ontstond na onnodig balverlies van Akke Pennin en vervolgens ging alles mis, de voorzet van Bob den Hollander was net te scherp voor Christian Vergunst en Jan Ravensbergen schoot de gelijkmaker achter Michael Kneulman. Diezelfde Kneulman zag er niet goed uit toen even later een hoge voorzet kwam. Twijfelend ingrijpen gaf den Hollander een niet te missen mogelijkheid om Oegstgeest aan de leiding te schieten. Zo gebeurde het dat Koudekerk met een achterstand de rust inging.

De tweede helft was een martelgang voor de Koudekerk supporter, iedere tweede bal was een prooi voor Oegstgeest wat daarna bij vrijwel iedere aanval gevaarlijk was. Joep Senden schoot de derde Oegstgeest treffer binnen en toen daarna op een korner van Remco Visser Michael Kneulman de bal in eigen doel liet vallen was de wedstrijd gelopen. Bij Koudekerk kwamen Cedric Borgers en Oege Pennin het veld in ten koste van Yvar de Groot en Erwin de Best maar ook dit kon de wedstrijd niet meer doen kantelen. Sterker nog, de twee stonden nog geen minuut in het veld toen Remco Visser met de vijfde treffer de wedstrijd definitief in het slot gooide. De resterende tijd mocht Koudekerk zich gelukkig prijzen dat de schade beperkt bleef tot de vijf treffers die het tegen kreeg doordat Oegstgeest niet meer aandrong en de wedstrijd rustig uit speelde.

Zo blijft Koudekerk steken op een punt uit vier wedstrijden op vreemde bodem, terwijl er thuis nog geen punt werd verloren. Koudekerk blijft ondanks de nederlaag wel vierde maar ziet Roodenburg in punten gelijk komen. Volgende week komt er een nieuwe kans om een uitcomplex te voorkomen. En dat zou nu juist tegen Roodenburg moeten gebeuren.

Opstelling: Michael Kneulman, Martijn Vonk(46. Fabian Roosenbrand), Christian Vergunst, Sidney de Schepper, Richard van Heijningen©, Erwin de Best(71.Cedric Borgers), Akke Pennin, Yvar de Groot(71.Oege Pennin), Mark van Leeuwen, Mitchell Janssen, Rick van Tol