Koudekerk lijkt thuis ongenaakbaar

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

9 november 2013 14:30

Lingen (Gouda), A.

Uiterst tevreden was Alex Redel na afloop van de wedstrijd tegen Lugdunum, maar er was ook een kritische noot. Het laatste kwartier lukte het Lugdunum nog om twee keer te scoren terwijl de ploeg met 8 – 0 achterstond. Ook op dat moment moeten we geconcentreerd blijven, dit soort momenten moeten eruit want we willen beter worden.

Toch was het een zeer tevreden sfeertje bij Koudekerk, 8 – 2 tegen een tegenstander war toch een zeer lastige middag werd verwacht. Dan kan je ook alleen maar tevreden zijn. Tevreden was in ieder geval Akke Pennin, de vervanger van de geblesseerde aanvoerder Bas v/d Heerdt kende een moeilijke tijd. Als linksback speelde Pennin een paar mindere wedstrijden maar vandaag was het zijn dag. Al na iets meer dan een minuut schoot Pennin de eerste treffer achter Doelman Kay Labrie van Lugdunum. Dit was de start van een lekker middagje voor Koudekerk, die verder Erwin de Best en Martijn Vonk weer in de basis hadden. Zij vervingen de geschorste Nick van Houten en Jeroen Koot die op de bank begon. Lugdunum, geplaagd door Blessures en schorsingen, bleek achterin zeer kwetsbaar en bijna alles wat de Koudekerkse aanvallers deden leverde een kans op. Binnen twintig minuten was het eigenlijk al beslist. Sidney de Schepper schoot de 2 – 0 binnen vanaf de strafschop stip na hands van Nino Paulina en twee minuten later was het alweer raak toen Mitchell Janssen de voorzet van Mark van Leeuwen afrondde. Mark van Leeuwen had een heerlijke middag, de linkerspits kende geen enkele moeite met zijn directe tegenstander en kwam in deze wedstrijd voor de rust drie keer tot een assist en deed dat na de thee nog twee keer. Trainer Hennie de Klerk zag met lede ogen toe hoe Elvin van Diermen keer op keer werd afgetroefd door van Leeuwen en had geen mogelijkheid om de back te vervangen. De ruststand werd door Rick van Tol op 4 – 0 bepaald.

Na de rust duurde het even er eer weer een treffer viel te noteren. Pas na ruim een kwartier was het Akke Pennin die zijn tweede liet aantekenen. Ondertussen had Alex Redel Richard van Heijningen en Rick van Tol vervangen door Jeroen Koot en de terug gekeerde Joep van Tulder. Van Tulder stond nog maar nauwelijks in het veld of hij was trefzeker, de bal was wel of niet achter de lijn. Volgens van Tulder uiteraard wel maar de scheidsrechter vond van niet dus moest van Tulder nog even wachten op zijn eerste treffer. Wel trefzeker was Akke Pennin nog twee keer, nadat Ortak Onur zijn eigen doelman had gepasseerd was het Pennin die de zevende en achtste treffer op het bord schoot. De tien zat er zeker in want op dat moment was er nog een kwartier te spelen. Maar Koudekerk geloofde het wel en liet de teugels vieren en toen ook de concentratie verslapte kon het zomaar gebeuren dat Michael Kneulman nog twee keer een bal uit het net kon gaan halen.

Daar was dan ook het enige punt van kritiek van Redel op deze wedstrijd, maar voor de rest was de trainer uiterst tevreden over de speelwijze en wat zijn team had laten zien. Ondertussen klimt Koudekerk naar de vierde plaats op drie punten van Kagia en een wedstrijd tegen Roodenburg nog in te halen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Martijn Vonk(69.Tijs v/d Hoorn), Christian Vergunst, Richard van Heijningen©(57.Jeroen Koot), Erwin de Best, Akke Pennin, Yvar de Groot, Rick van Tol(60.Joep van Tulder), Mitchell Janssen, Mark van Leeuwen