Koudekerk vecht zich naar een punt tegen Roodenburg.

Roodenburg 1

Jeroen van Hooijdonk (schot)
Abdel Elbaroudi (schot)
Abdel Elbaroudi

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

23 november 2013 14:30

Sinke, M.G.L.

Koudekerk vecht zich naar een punt tegen Roodenburg.

Met een geweldige kopbal in de zesennegentigste minuut was het Richard van Heijningen die zijn ploeg naast Roodenburg kopte, de vreugde uitbarsting die daarna volgde was tekenend voor de inzet die Koudekerk na een dramatische eerste helft na rust liet zien. Het punt was meer dan terecht en door dit punt houd Koudekerk Roodenburg in punten op een gelijk aantal en houd het Kagia in het vizier.

Voor de wedstrijd tegen Roodenburg had Alex Redel een aantal wisselingen aangebracht in zijn elftal, na de zeperd tegen Oegstgeest stond Yvar de Groot rechtsachter en was Erwin de Best de meest vooruit geschoven middenvelder. Dat was voor sommigen even wennen want al in de derde minuut was het onnodig balverlies dat ervoor zorgde dat Abdel Elbaroudi de eerste kans van de wedstrijd kreeg. Deze schoof hem echter naast de goal van Michael Kneulman. Koudekerk was dus gewaarschuwd. In het eerste kwartier was het trouwens toch weinig vrolijkheid voor Koudekerk want eerst was het Mitchell Janssen die met een blessure naar de kant moest en even later overkwam Christian Vergunst het zelfde. Jeroen van Musteren en Mike Suvaal waren de vervangers. Gevolg was wel dat er even naar de juiste positie moest worden gezocht en Roodenburg profiteerde daar snel van. Bij Koudekerk wilde men de situatie achterin voetballend oplossen waar de bal gewoon weg moet worden en Jeroen van Hooijdonk maakte daar dankbaar gebruik van en schoot de 1 – 0 achter Kneulman. Vlak voor de rust leek het al te zijn beslist in Leiden nadat Elbaroudi weg liep uit de rug van Mike Suvaal en zo de tweede Roodenburg treffer binnen schoot.  Koudekerk had daar nog aanvallend vrijwel niets tegenover kunnen stellen.

Na rust stond er een heel ander Koudekerk, Redel had in de rust blijkbaar de juiste snaar geraakt want al snel keer doelman Mike Armitage meer werk dan in de eerste helt. Sidney de Schepper was de eerste die het probeerde en zijn schot sprong buiten bereik van Armitage op de lat uiteen. Maar het was duidelijk dat Koudekerk zich niet gewonnen gaf. Het kreeg loon naar werken toen er nog ruim een kwartier te spelen  was en de voor Akke Pennin ingevallen Fabian Roosenbrand de bal op het hoofd legde van Jeroen van Munsteren. Armitage was compleet verrast en Koudekerk had de aansluitingstreffer. Het betekende dat er nog een kwartier was om een punt te redden, Fabian Roosenbrand had de kans maar schoot veel te gehaast en de bal ging voorlangs. Ook Erwin de Best probeerde het maar zag zijn schot worden geblokt. Iedereen leek zich al te hebben neergelegd bij de 2 – 1 toen Yvar de Groot, in de zesennegentigste minuut, nogmaals opkwam. Vanaf de achterlijn was de voorzet perfect op het hoofd van de eveneens mee opgekomen van Richard van Heijningen. Zijn kopbal verdween in de kruising en bracht een vreugdexplosie teweeg bij Koudekerk. De treffer was meer dan terecht en een beloning voor de strijdlust die Koudekerk na rust liet zien. Bij Roodenburg was er ongeloof en zal men vraagtekens hebben gezet bij de extra tijd maar gezien het aantal blessure gevallen had de scheidsrechter alle recht om deze tijd bij te tellen en daar maakte Koudekerk ten volste gebruik van.

Koudekerk verdubbeld het punten aantal in uitwedstrijden en kan zich gaan opmaken voor de komende drie wedstrijden waarin het de top drie van de ranglijst als tegenstanders treft. Over drie weken weet de ploeg dus waar het echt staat op de ranglijst.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Yvar de Groot, Christian Vergunst(13.Mike Suvaal), Sidney de Schepper, Richard van Heijningen©, Tijs v/d Hoorn, Erwin de Best, Akke Pennin(67.Fabian Roosenbrand),Rick van Tol, Mitchell Janssen(9.Jeroen van Munsteren), Mark van Leeuwen