Survival in kamerik

12 oktober 2013 12:00

Hogenelst, R.A.

Kamerik 2 – Koudekerk 2

Zaterdag 13 oktober was het dan zover. Aftrappen in Kamerik om de positie van Koudekerk 2 te verstevigen aan de top van de competitie. Dat is namelijk de enige reden om V.V. Kamerik te bezoeken op een vrije zaterdag. Om te beginnen was Mike (Captain Casanova in de veronderstelling dat de wedstrijd om 11:00 uur zou beginnen dus zat hij rond 9:45 al in de verschrikkelijke sfeervolle kantine te wachten op zijn medespelers. Om vervolgens om 11:15 met het team om te gaan kleden in een veel te kleine kleedkamer, of misschien beter gezegd ,de afgeschreven bouwketen van RECO. Die zorgvuldig geplaatst zijn op het voetbalcomplex in Kamerik. In deze knusse kleedkamer kwam men tot ontdekking dat de sponsor-tas nog in de kofferbak van Lilly lag. Die de tas op aandringen toch nog even op zijn dooie gemak ging halen. Top  start!!!

Eenmaal tot rust gekomen en omgekleed heeft trainer Peter Vlasveld nog even zijn zegje gedaan en Bart de opstelling medegedeeld. Opstelling kwam er als volgt uit te zien: Sambal op de Goal.  Dave, John, DIMIITRI, Macho, in de verdediging. Thijs, Mike, Bos, op het middenveld en  Jeroen van M, Harris en Daniel voorin. Op de bank niemand minder dan Mik Mak Mike, Lilly en Co-piloot Muller. Peter had vooraf vertelt dat de jongens van Kamerik te weinig talent hebben om het ons heel erg lastig te gaan maken. Maar dat ze zich wel voor honderd procent in zullen zetten om het ons lastig te maken en geen duel om de bal willen verliezen. Na de wedstrijd bleek Peter inderdaad gelijk te hebben. Koudekerk 2 kwam goed uit de startblokken en wist goed druk te zetten op de elf jongens van Kamerik 2. Wat al snel resulteerde in een Goal... van niemand minder dan de enige echte Harris. De naam van de topscoorder van Koudekerk 2 die op nog geen enkel wedstrijdformulier ontbreekt. Het zij door het oplopen van stomme gele kaarten. Maar vooral door het aantal doelpunten die hij maakt met het tweede. Thijs werd slim diep gestuurd en zag de forse spits vogelvrij richting tweede paal rennen. Harris wist de bal op aangeven van Thijs beheerst de hoek in te schuiven 0-1,
droomstart!  Vervolgens wist Koudekerk eigenlijk weinig kansen te creëren maar gaf het ook zeker geen kansen weg aan Kamerik . De tweede goal na een half uur spelen is op naam van Macho komen te staan. Die zichzelf met groot gemak, als Lionel Messi, door de (veelal lomp in het rond schoppende) verdediging van Kamerik wist te slalommen en beheerst af kon ronden. Zoals hij dat ook regelmatig op de training laat zien. Met de stand van 0-2 werd dan ook de thee geserveerd.

Onder het genot van een heerlijk mandarijntje luisterden de mannen van Koudekerk aandachtig naar Peter. Die met ons van mening was dat er meer over de zijkanten de aanval gezocht moest gaan worden. Dit in samenwerking met het middenveld.

Bos was achter gebleven in de kleedkamer en Muller kon zijn kunsten weer gaan laten zien op de grasmat. Ik weet overigens niet wat er in het mandarijntje van Thijs gezeten heeft maar die heeft een dijk van een tweede helft gespeeld. Waardoor hij voor mij zonder twijfel de “’men of the match” is. Door goed druk zetten op de keeper kon hij zijn harde werk dan ook belonen door een treffer te maken en Koudekerk op een 0-3 voorsprong te zetten. Na 10 minuten kwam Mik Mak Mike er in voor Daniel. Waardoor er meer snelheid en creativiteit in het veld gebracht werd. Na 25 minuten spelen werd er dan ook door knap samenspel tussen Muller, Jeroen, Mike en Thijs. Harris samen met Muller voor de keeper van Kamerik gezet. Harris was echter te beroerd in mijn ogen om Muller de goal te gunnen en schoot op doel. Via de tegenstander kwam de bal met enig geluk toch nog in de voeten van Muller terecht.Die de bal vakkundig  tegen de touwen aan kon schieten. 0-4 op  het scorebord. Ook Dave werd naar de kant gehaald om aan te sluiten bij de A1 (waar hij overigens nog een mooie kans om zeep heeft weten te helpen via de beide doelpalen!!) Lilly was zijn vervanger. Snel daarna zorgde Thijs ook voor de 0-5 op het scorebord. Met een schot in de lange hoek op aangeven van Jeroen van Munsteren. Dit was tevens de eindstand.

Vandaag heeft Sam met het centrale duo en de backs ,die een goede wedstrijd gespeeld hebben, de nul weten de houden. Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel. Dit gevoel werd nog verstevigd toen we te horen kregen dat de concurrent Rijnvogels verloren had van Zwammerdam. Waardoor zij evenveel punten hebben als Koudekerk 2. Weliswaar heeft Rijnvogels een beter doelsaldo maar het geeft aan dat de ploeg, die alles tot nog toe met grote cijfers gewonnen heeft, te verslaan is.

Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma en kan Koudekerk 2 even de benen wat rust geven om eind oktober de strijd weer aan gaan in de competitie. Hopelijk samen met Blanco en Fabiano die nog steeds vanwege enkel blessures niet meedoen en ook samen met Tullie die nog geen geldige spelerspas heeft.