Koudekerk boekt monsterzege op zwak Sportief.

Sportief 1

Bas van Heerdt (vrije trap)
Dennis Pluister
Oege Pennin (schot)
Assist: Akke Pennin
Mark Wens
Oege Pennin (schot)
Assist: Akke Pennin

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

5 oktober 2013 14:30

Boosten, R.

Koudekerk boekt monsterzege op zwak Sportief.

Voor de wedstrijd tegen Sportief stond vooraf al vast wie zou winnen, de vraag was alleen hoeveel de gehavende ploeg uit Noorden er deze week tegen zou krijgen. Het zouden er 9 worden en hiermee hield Koudekerk rekening met het maximale bereik van het score bord. Na afloop had Alex Redel het over een overwinning van het collectief en keek hij vast vooruit naar de wedstrijd van komende week. Roodenburg uit, dat wordt andere koek.

Bijna dezelfde elf als die onderuit gingen tegen Zwammerdam mochten aantreden tegen Sportief, alleen Jeroen van Munsteren moest toezien dat Rick van Tol zijn plaats innam. Het begin van de wedstrijd liet zien wat de bedoeling was, snel druk op de Sportief defensie die niet al te zeker oogde. Het leidde al snel tot de eerste kansen, deze konden nog worden gekeerd door doelman Sander Vermeulen maar na 10 minuten moest deze toch capituleren toen Mark van Leeuwen Yvar de Groot een niet te missen kans bood. Dit was de eerste goal en eigenlijk gelijk het einde van de wedstrijd. Zeker toen Sportief, wat al vijf basis spelers miste, binnen twintig minuten nog twee blessures opliep. Bij de rust was de schade bij de bezoekers opgelopen tot vier tegentreffers via Mark van Leeuwen, Mitchell Jansen en een vrije trap van Bas van Heerdt die keeper Vermeulen hierbij vreselijk in de fout zag gaan.  Van een wedstrijd was op dat moment al lang geen sprake meer en was de vraag hoever de score na rust zou oplopen.

Na de rust was Yvar de Groot met een lichte blessure achter gebleven in de kleedkamer en vervangen door Jeroen van Munsteren. Alex wisselde nog voor er weer was gescoord ook Bas van Heerdt en bracht met Oege Pennin een extra spits in.  Het duurde tien minuten eer er weer een goal viel en Mitchell Jansen tekende voor zijn tweede en de vijfde van Koudekerk, Oege Pennin bracht de stand naar 6 – 0 en toen vielen er drie goals in nog geen twee minuten. Eerst was het Rick van Tol die voor nummer zeven tekende en vanaf de aftrap was het Mark wens die gebruik maakte van een zwak moment bij Koudekerk en Michael Kneulman passeerde. Maar direct vanaf de aftrap was het alweer een marge van zeven. Mitchell Jansen werd fraai bediend door Jeroen van Munsteren et tekende voor zijn derde van deze middag. Ondertussen was Sportief uitgedund tot een tiental door het uitvallen van de doelpunten maker, aangezien alle wissels al waren gebruikt moest  de gasten met tien man verder. Het slotakkoord kwam op naam van Oege Pennin die een knappe lange bal van Broer Akke op waarde taxeerde en op fraaie wijze de bal achter Vermeulen werkte. Dit was het laatste wapenfeit want vlak daarna besloot scheidsrechter Boosten om Sportief uit hun Leiden te verlossen en floot hij af. Een zeldzaam ruime en makkelijke overwinning voor Koudekerk et als aantekening de complimenten aan Sportief wat bleef voetballen en weigerde om met alles voor de eigen goal te gaan liggen om zo de schade zo kleinn mogelijk te houden.

Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij Roodenburg, samen met Semper Altius Koploper in 3A. Daar kan Koudekerk zich opmaken voor een heel ander kaliber tegenstander. Alex Redel was na afloop vooral te spreken over het feit dat na de 4-0 zijn ploeg was blijven voetballen en niet voor eigen succes ging en keek alvast vooruit naar Roodenburg, een mooie topper was zijn commentaar.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Jeroen Koot, Christian Vergunst, Sidney de Schepper, Akke Pennin, Cedric Borgers(56.Richard van Heijningen), Yvar de Groot(46.Jeroen van Munsteren), Bas van Heerdt(52.Oege Pennin), Rick van Tol, Mitchell Jansen, Mark van Leeuwen.