Koudekerk hard onderuit bij Zwammerdam

Zwammerdam 1

Christian Vergunst (scrimmage)
Maarten van Riesen (schot)
Maarten van Riesen (schot)
Mitchell Henkes (schot)
Gerald van Asselt
Mark Noorlander
Toine Kremer (schot)
Mark Noorlander

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

28 september 2013 14:30

Korbee, D.J.M.

Koudekerk hard onderuit bij Zwammerdam.

Trainer Alex Redel was duidelijk na afloop van de afstraffing die zijn ploeg kreeg in Zwammerdam. Verdiend, zij waren feller in de duels en pas na de rust ging Koudekerk beter voetballen.  Hiermee zij Redel niets te veel, de enige ploeg die nog geen competitiegoal tegen kreeg had er in 90 minuten vijf achter de oren.

Zonder Martijn Vonk en Erwin de Best begon koudekerk aan de wedstrijd tegen Zwammerdam. Cedric Borgers was de logische vervanger van de Best en Akke Pennin was de verassende linksachter. Het eerste kwartier van de wedstrijd had Koudekerk nog een overwicht en kwam het, gelukkig, op voorsprong toen doelman Wouter van Valen mis taste na een vrije trap van Yvar de Groot, Christian Vergunst was attent en tikte de openingstreffer achter de balende van Valen. Vlak daarna had diezelfde van Valen alle geluk van de wereld toen een inzet via de binnenkant van de paal niet over de lijn verdween. Een vroege 2 – 0 zou het einde van de wedstrijd zijn geweest. Nu kantelde de wedstrijd volledig, Zwammerdam nam de overhand en via Maarten van Riessen (2 x) en Mitchell Henkes was de 3 – 1 ruststand niet eens geflatteerd. Want het was Michael Kneulman die twee keer oog in oog kwam met een zwammerdam aanvaller en beide keren was het de doelman die als winnaar er uit kwam, hiermee hield de doelman nog een sprankje hoop voor de tweede helft voor zijn ploeg.

De tweede helft was Rick van Tol in de ploeg gekomen voorJeroen van Munsteren en ging de ploeg op zoek naar de aansluitingstreffer. De mogelijkheden kwamen er ook, wat dat betreft was de tweede helft beter als wat de ploeg van Redel voor de rust liet zien. Koudekerk zette de thuisploeg vast op eigen helft en die kwamen er nog maar sporadisch uit. Redel voerde de druk op door Akke Pennin en Cedric Borgers te wisselen en Oege Pennin en Richard van Heijningen in te brengen. Met het inbrengen van Oege kwam er een extra spits in en ging Sidney de Schepper meer voor de verdediging spelen.  Het wachten was dan ook op de treffer van Koudekerk maar die bleef uit en bij een uitbraak via Toine Kremer was het raak, dat hierbij Christian Vergunst ten val werd gebracht werd door de scheidrechter genegeerd tot grote woede van Koudekerk want zelfs van Zwammerdam kant werd na afloop toegegeven dat het een overtreding was. Een foutje van scheidsrechter Korbee die een einde aan de wedstrijd maakte want na de 4 – 1 was het geloof in een goed resultaat er bij Koudekerk uit. Dat werd nogmaar eens onderstreept door de 5 – 1 van Mark Noorlander die volledig vrij de bal achter Kneulman kon koppen. Dat Mitchell Jansen vlak voor tijd de stand voor Koudekerk iets dragelijker maakte met de 5 – 2 is slechts voor de statistiek.

Deze nederlaag kost Koudekerk de koppositie, het staat nu met een wedstrijd minder als de rest drie punten achter op de koplopers Semper Altius en Roodenburg. Volgende week kan Koudekerk op zoek naar eer herstel, Sportief zou dan de ideale tegenstander kunnen zijn.  De hekkensluiter komt dan op bezoek aan de Gruttolaan.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Jeroen Koot, Christian Vergunst, Sidney de Schepper, Akke Pennin(56.Richard van Heijningen),Cedric Borgers(58.Oege Pennin),Yvar de Groot, Bas van Heerdt©, Jeroen van Munsteren(46.Rick van Tol), Mitchell Jansen, Mark van Leeuwen.