ARC F4 - Koudekerk F1

Koudekerk JO9-1

F-pupillen, F1, Groep 3 02

5 oktober 2013 8:30

Met 2 gewonnen en 3 verloren wedstrijden ging de F1 afgelopen zaterdag om 07.45 uur strijdvaardig op pad naar ARC F4.
De mannen waren eindelijk eens in een complete formatie omdat er zo nu en dan flexibel met de andere E en F teams wordt geschoven met spelers.
Maar vandaag een compleet en gemotiveerd team met maar 1 missie : WINNEN !!! De pret werd nog groter toen bleek dat de sponsor, Straalbedrijf Colijn BV, voor mooie nieuwe tenues had gezorgd. En die werd nog groter toen erbij verteld werd dat er ook nog trainingspakken in aantocht zijn.
Het was even zoeken naar de juiste kleedkamer en veld bij het “grote” ARC, maar vlak voor tijd konden onze spelers het dampige grasveld dan toch betreden. Even een korte warming up voor onze spelers, daar waar de ARC F4 toch al even aan het inschieten was. Misschien gezichtsbedrog, maar lijken deze Effies weer groter dan die van ons??
De scheidsrechtser fluit en VVK F1 start erg aanvallend en na 2 minuten krijgen ze al hun eerste kans. Deze gaat helaas mis. Na 3 al schoten op goal komt ARC even kort gevaarlijk op onze helft, maar deze aanval wordt al snel afgeslagen door Thijmen en Milan.
In de 7e minuut komt het tot weer een mooie kans voor VVK. Delano schiet erg hard op doel, maar de bal gaat rakelings over. ARC countert, maar ook deze aanval wordt weer goed onderschept. Daar waar de F1 verdediging soms een gatenkaas lijkt (door incomplete bezetting), weten ze zich vandaag erg goed staande te houden.
In de 8e minuut scoort Morrice uit een korner door snoeihard zonder er over na te denken op doel te schieten . 0-1 voor VVK
In de 9e minuut neemt Tim een korner. Deze draait bijna in, maar gaat rakelings langs het doel en langs 2 hoofdjes van onze F1. Helaas.
10e minuut, Delano schiet van 10 meter afstand maar ook weer net over.
11e minuut. ARC wordt voor het eerst iets sterker en speelt op de helft van VVK.
Maar ook dit duurt maar weer 2 minuten en na een paar mooie aanvallen waagt Delano weer eens een goed schot van afstand. 0-2 voor VVK Het gaat goed verder. VVK blijft aanvallend spelen en speelt goed positiespel.
Tim zet voor op William. William geeft hem af aan Merlijn en Merlijn schiet hem er vakkundig in 0-3.
In de 17e minuut heeft VVK weer een op een mooie manier een korner weten te bemachtigen.
Milan neemt hem en ook deze gaat weer rakelings langs het doel.
De aanvallen vliegen om de oren en het is bijna niet bij te houden met schrijven.
In de 18e minuut wordt er weer op doel geschoten, maar nu heeft de keeper hem vast. Hij schiet hem ver uit, maar VVK vangt de bal op.
Vanaf eigen helft gaat Delano er vandoor met de bal en gaat langs 3 verdedigers. Hij houdt de bal aan zijn voet en als een ware pro scoort hij de 0-4.
ARC neemt de aftrap snel en door de feestvreugde die er heerst bij VVK is er dus ook enige onoplettendheid waardoor ARC de kans krijgt om alle verdedigers te passeren en de 1-4 te scoren.
Er heerst enige onthutsing bij de spelers van de F1 waar ARC goed gebruik van maakt. Een zwakke verdediging laat helaas ook de 2-4 nog vallen in de eerste helft in de 22e minuut.
VVK F1 herpakt zich door weer een aanval uit de benen te persen en scoort zowaar nog de 2-5.
Na de rust heerst een soort verslagen gevoel bij ARC. Ze zien er moe uit en gaan niet echt lekker van start.
VVK profiteert hier van door in de 2e minuut uit een korner die Milan neemt een doelpunt te scoren door een kopbal van Delano.
En zelfs in de 3e minuut weet Delano door een aanval op de rechterflank een mooi doelpunt te scoren 2-7.
De bal gaat nu wat rommelig heen en weer. Koudekerk speelt goed op positie, maar doordat de tegenstander moe begint te worden, wordt er aan de tegenpartij slordig en soms wat harder gespeeld.
Pas in de 8e minuut komt er weer een kans, maar topscorer Delano weet hem toch weer in het net te jagen 2-8.
Kort daarna schiet William helaas naast.
In de 10e minuut weet ARC na een korte aanval te scoren door een lopbal over de keeper heen. Justin kan hier niet bij en ARC heeft de gelukkige 3-8 te pakken.
Vanaf dit moment weet ARC nog een paar goede aanvallen af te slaan, maar ze weten tegen tegenpogingen meer te doen.
De scheidsrechter fluit af bij 19 minuten en 30 seconden.
Een mooie verdiende winst 3-8 voor de jongens van de F1.