Koudekerk verslikt zich in DoCoS

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

19 oktober 2013 14:15

Doorduin, W.A.

Koudekerk verslikt zich in laaggeplaatst DoCoS

Vooraf was het de bedoeling om vroeg druk te zetten en zo DoCoS vast te zetten op eigen helft.  Maar na 45 minuten was er een 1 – 0 voorsprong voor de thuisploeg en had Koudekerk zich nauwelijks een kans weten te creëren. In deze 45 minuten lag dan ook de grondslag voor een onverwachte nederlaag tegen een ploeg die de overwinning vierde alsof de degradatie al was voorkomen.

Koudekerk startte met dezelfde elf die twee weken eerder eenvoudig van Sportief hadden gewonnen en dat met het doel om snel te scoren en DoCoS van meet af aan vast te zetten. Die snelle goal was Koudekerk dicht bij maar de thuisploeg had het geluk dat de bal die door Zoey de Jong op onbegrijpelijke wijze werd terug gespeeld op zijn eigen keeper ver buiten bereik van deze op de buitenkant van de paal belande. Voor de rust was het verder matig gesteld met de aanval van Koudekerk waar enkel nog een schot van Mitchell Jansen op de lat viel te noteren. De thuisploeg deed dat beter, bij de eerste beste aanval was het al raak, Maik Groote liep simpel weg uit de rug van Akke Pennin en liet Michael Kneulman kansloos. De schade had voor Koudekerk met de rust nog groter kunnen zijn als Christiaan van Empel rustiger was gebleven, nu kon Michael Kneulman redding brengen. Iets wat de doelman vlak na de rust wederom moest doen toen Sidney de Schepper zich verslikte in de tegenstander en daardoor Rico Bouwmans vrij op Kneulman af kon gaan. Ook de rebound  was niet besteed aan Melvin van Gent, Kneulman redde fabelachtig.

Alex Redel had in de rust Richard van Heijningen en Nick van Houten in het veld gebracht voor Akke Pennin en Cedric Borgers. Met deze twee ging Koudekerk verbeten op jacht naar de gelijkmaker en moest het daarbij voornamelijk hebben van de grillen van Mark van Leeuwen die keer op keer van bewaker Peter Hamelink. Indirect was dit de inleiding tot de gelijkmaker toen de voorzet van van Leeuwen door Maurice Langendijk met de hand werd tegengehouden. Arbiter Doorduin kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Sidney de Schepper schoot vervolgens de ploegen op gelijke hoogte. Toen was er nog 20 minuten te spelen en alle kans voor Koudekerk om alsnog de drie punten mee te nemen. Kansen waren er ook nog wel maar keeper Mitchel van Abswoude bleek niet te passeren. Toen ieder zich had neergelegd bij de puntendeling sloeg het noodlot toe. Michael Kneulman gaf de bal zo in de voeten van een tegenstander en bij de voorzet die daarop volgde stond de Koudekerkse verdediging helemaal verkeerd. Maik Groote deed hetzelfde als wat hij voor de rust ook al deed, koel blijven en dit buitenkansje met beide handen aannemen. Zo zette hij de thuisploeg op een 2 – 1 voorsprong en de resterende tijd was toen nog te kort voor Koudekerk om deze nederlaag ongedaan te maken.

Een ieder was het er na afloop wel over eens dat DoCoS op basis van de tweede helft geen recht had op de drie punten, de spelers maakte het niets uit, de eerste overwinning in de derde klasse was een feit en dat mocht gevierd worden. Koudekerk speelde een goede tweede helft maar zag de eerste helft de grondslag zijn voor onnodig puntverlies en een hiermee ook de kans om koploper te worden aan hun neus voorbij gaan.

Koudekerk staat nu op de 6e plaats, met twee verliespunten meer als koplopers Kagia en DWO.  Volgende week een thuiswedstrijd tegen Oosterheem, Ook dat kan een lastig potje worden, maar bied het en mooie kans op revanche.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Jeroen Koot, Christian Vergunst, Sidney de Schepper, Akke Pennin(46.Richard van Heijningen),Cedric Borgers(46.Nick van Houten), Bas van Heerdt, Yvar de Groot, Rick van Tol, Mitchell Jansen(68.Oege Pennin), Mark van Leeuwen