Koudekerk boekt eenvoudige winst in 1e oefenwedstrijd.

Z.v.v. Zilvermeeuwen 1

10 augustus 2013 14:30

K.N. de Jong

De eerste oefenwedstrijd van Koudekerk leverde een eenvoudige winst op. Vijfdeklasser Zilvermeeuwen was gewoon een maatje te klein voor het Koudekerk waarbij vooral het elftal voor de rust het verschil op het bord zette. Na rust waren er 10 andere spelers en moest het publiek lang wachten op doelpunten. Uiteindelijk liep de thuisploeg nog uit naar 8 -0 maar of er veel waarde aan deze uitslag moet worden gehecht is nog maar de vraag.

Voor deze wedstrijd had Alex Redel 21 spelers, alleen Michael Kneulman zou 90 minuten volmaken, voor en na rust zou er een heel ander team staan. Voor de rust waren het, op Erwin de Best na, allemaal spelers die vorig seizoen al bij Koudekerk speelde. Na de rust waren er meer nieuwe gezichten te zien.

De bezoekers startte fel en wisten zelfs de eerste kansen te creeren maar al snel was het Koudekerk dat het spel dicteerde en nadat Rick van Tol de eerste Koudekerk kans had gemist was het Mark van Leeuwen die de score opende. Dit was het begin van een wedstrijd die geen wedstrijd meer zou worden. Al voor de rust was de score opgelopen naar 6 – 0 en was het alleen nog de vraag of de ploeg die na de rust het veld in zou komen de score net zo hard zou laten oplopen.

Dat bleek een stuk minder, met Jeroen van Munsteren, Martijn Vonk, Mitchell Jansen in de ploeg was het nog even zoeken naar elkaar. Wel bleek dat er voor een aantal spelers dat zij dit seizoen op meer concurrentie kunnen rekenen dat het afgelopen seizoen. Uiteindelijk wist het tweede helft Koudekerk de score op te laten lopen tot 8 – 0, al waren er voor de 7e treffer eindelijk viel al de nodige ballen op de goal geschoten.

Veel valt er over deze wedstrijd niet te zeggen over de kracht, wel is het duidelijk dat de selectie sterker is geworden. Dinsdag een tweede wedstrijd tegen a.v.v.Alphen. Dan zal de tegenstand heel wat meer zijn.