Koudekerk wint in zenuwslopende derby van B.S.C.`68

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

7 september 2013 14:30

Opdam, P.M.M.

Het duurde tot de achtste minuut extra tijd voor de derby tussen Koudekerk en B.S.C. eindelijk was beslist. Toen schoot Sidney de Schepper vanaf 11 meter de 2 – 0 achter keeper Erik Meijer. Direct hierna floot scheidsrechter Opdam voor het einde van de wedstrijd.

Opdam haalde vlak voor de rust al de woede van Koudekerk op de hals, Yvar de Groot wist met een uiterste krachtsinspanning de bal in de goal van Erik Meijer te werken en alles van B.S.C. reageerde van Buitenspel. Opdam liet de beslissing afhangen van het signaal van de “objectieve” B.S.C. Grensrechter. Deze stak braaf de vlag omhoog en Opdam nam dat signaal over. Zo was het dus 0 – 0 bij rust in een wedstrijd die alles behalve vervelend was.  Trainer Alex Redel had ervoor gekozen om Christian Vergunst te laten spelen tegen Danny Schreurs. Diezelfde Schreurs had het de Koudekerkse defensie twee weken eerder zeer lastig gemaakt in de strijd om de Rijnwoude cup maar had het vandaag duidelijk moeilijk met Vergunst. Hierdoor was het Koudekerk die de grootste kansen had maar vooralsnog lukte het niet om Erik Meijer te passeren. Daar stond tegenover dat B.S.C. weinig kansen wist te creëren zodat er doelpuntloos de thee werd opgezocht.

Na de rust werd het meer wedstrijd en ging het er soms wat onvriendelijk aan toe. Dat werd er niet minder op vanaf het moment dat Koudekerk de score wel opende. Het was Mark van Leeuwen die weer aan de basis stond van een aanval. Dit keer lukte het om de bal voor te geven waar Bas van Heerdt over de bal stapte en Yvar de Groot binnenschoot. Nu vond de goal wel genade in de ogen van Opdam en de ontlading bij de Groot was dan ook groot. Het betekende dat B.S.C. meer de aanval moest gaan zoeken en dat zou ruimte moeten geven voor de Koudekerkse aanval. Het inbrengen van de net van vakantie terug gekeerde Rick van Tol voor de sterk spelende Jeroen van Munsteren was dan ook logisch. Van Tol stond nog maar net in het veld toen hij de kans had om de wedstrijd te beslissen maar kreeg de bal niet onder controle en gaf Meijer zo de kans om redding te brengen. Ondertussen was de speeltijd al lang verstreken en leek het erop dat Opdam er nog veel zin in had want de scheids maakte nog geen enkele aanstalten om af te fluiten. Zo bleef B.S.C. hopen op een puntje maar gaf het in de 97e minuut teveel ruimte weg aan Mark van Leeuwen, deze ging alleen op Meijer af en Meijer bracht van Leeuwen ten val. Mocht toen gelukkig zijn met “slechts”geel maar de bal ging wel op 11 meter. Sidney de Schepper schoot de bal onberispelijk binnen en besliste zo de wedstrijd. Aftrappen was ook niet meer nodig volgens Opdam. Koudekerk ging met een zeer goed gevoel van het veld.

Alex Redel was na afloop tevreden, weinig weggegeven maar er zit nog veel meer rek in de ploeg volgens de trainer. Dat beloofd nog wat. Al is men bij Koudekerk vermoedelijk al tevreden als het dit seizoen eens zonder problemen zich snel kan veilig spelen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Martijn Vonk(88. Cedric Borgers), Christian Vergunst, Sidney de Schepper, Jeroen Koot, Erwin de Best, Bas van Heerdt©, Yvar de Groot, Jeroen van Munsteren(61.Rick van Tol), Mitchell Jansen(74.Oege Pennin), Mark van Leeuwen.